Hoofdsponsor

Anders / onbekend Cobi - Lego

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
Denk dat ieder onder ons ooit wel eens gespeeld zal hebben met Lego, zal niet moeten uitleggen wat dat is.
Ook mijn 4 kleinkinderen zijn Lego bouwers maar Finn en Ellie zijn er het meest van bezeten.

Lego maakt echter geen militair materiaal en daar heeft de Poolse firma COBI een gat in de markt gevonden. Zij maken bijna dezelfde blokjes (zonder logo) en brengen militaire modellen uit.

Verleden jaar begon mijn andere kleinzoon Thor aan een M16 halftrack en met de hulp van zijn papa is deze afgewerkt geraakt.
Dit jaar was het echter Finn (9j) die zijn oog liet vallen op een GMC en zijn zus Ellie (6,5j) was verkocht aan een Curtiss P-40 Warhawk.
Tussen de pre-school sessies in werden deze beide modellen bij mij thuis gebouwd zonder mijn hulp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Beiden zijn heel tevreden over hun realisatie en de cataloog werd reeds afgeschuimd op zoek naar volgende modellen waarbij Finn bij de militaire voertuigen wil blijven en Ellie de vliegtuigkant opgaat. Bompie weet weer waar hij zijn geld mag aan uitgeven.

Is er hoop op opvolging?????
 
Amaai schoon gemaakt zeg ! Had nog nooit van die blokjes gehoord. Vooral het vliegtuig is zeer mooi gemaakt

Greetzzzz Modest
 
Knap! Dikke proficiat aan de bouwers!
Veelbelovend; opvolging is verzekerd.

Gr
Thiery
 
Inderdaad heel knap en opvolging zit er aan te komen met zulke toffe projecten.
 
Fantastisch je ziet waar he bloed kruipt he als het niet gaan kan
Knap gedaan door die gasten echt waar
Nu ik weet niet of het hetzelfde merk is maar mijne kameraad zijne zoon heeft een Porsche 911 ook zo knap afgewerkt als deze modellen maar ook niet van lego
Marc
 
Ik heb enkele jaren geleden iets dergelijks (straaljagers) gekocht voor mijn kleinzonen in de shop van het legermuseum in Brussel, maar ik weet niet van welk merk het was.
 
Een paar jaar geleden een Cobi aan mijn zoon cadeau gedaan, de Sopwith Camel:
attachment.jpg attachment.jpg

Aanrader!

Gr
Thiery
 
De militaire lego bouwdozen (duur!!!) zijn er al een eindje:
https://www.brickizimo-toys.com/nl/64-bouwdozen
Cobi heeft het gevonden om goedkope militaire "Lego" sets te maken.
Maar onze Chinese vrienden laten ook van zich horen.
Typ maar eens "blocks ww2" bij Aliexpress in.
Er zit hier en daar namaak tussen maar vooral ook steeds meer en meer eigen sets.
Wel wat wachten op de bestellingen... maar aan die prijs...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan