Hoofdsponsor

1/200 Simara 1/200

  • Onderwerp starter PatCooper
  • Startdatum
Mededeling vanwege Pat :

Wegens de levering van de PE set voor de QMII, zal dit project in de koelkast bewaard worden, omdat de koningin der oceanliners voorrang heeft op dit projekt.
Uitstel, is echter geen afstel.
 
Jammer Pat en Dan!
Maar ik kijk al uit naar de volgende update van de QMII! :D

groeten, Rinie
 
Pech....pech....pech.....:tongue::tongue::tongue::tongue:
Neen hoor pat en Dany.....ik heb het volste vertrouwen ,dat hier een vervolg op komt.........:D:D:D:D
 
leg het zeker in het donker want papier durft wel eens te verkleuren in de zon. :D de ijskast lijkt me dan ook de meest geschikte plaats :nowink:
 
leg het zeker in het donker want papier durft wel eens te verkleuren in de zon. :D de ijskast lijkt me dan ook de meest geschikte plaats :nowink:

Lol, maar hoe weet je dan dat het lampje uit is als de deur dicht gaat :D
 
Ondertussen heeft ze dat al gecorrigeerd, Rik, echter voorlopig wil ze eerst nog wat aan haar robot werken alsook de QMII vooralleer verder te gaan met de Simara.
 
Haha, patje heeft de onderdelen uit de koelkast gehaald, ik verwacht dat we binnenkort weer updates zullen kunnen verwachten :)
 
Een paar dagen werk voor een stukje (daar komen er twee van op het achterschip), de "lieren". Slechts een paar centimeter groot maar bestaat uit tientallen onderdelen :

P1040205.jpg

Nog niet gelijmd omdat ie eigenlijk anders moet staan.
 
Haha, patje heeft de onderdelen uit de koelkast gehaald, ik verwacht dat we binnenkort weer updates zullen kunnen verwachten :)

Gelukkig heeft het ontdooien niet zo lang geduurd:D
Maar er is weer een doorstart.


Fred
 
Binnenkort zal ons Patje een paar trapjes moeten beginnen maken, dus heb ik alvast een hulpmiddeltje voor gebouwd. Heel eenvoudig, maar wel doeltreffend :

P1040222.jpg

P1040221.jpg
 
Weer een paar stukjes klaar.

Eén van de reddingsbootjes :

P1040214.jpg

P1040215.jpg
De witte rand moet wel nog bewerkt worden.

En de dingen waarop de reddingsbootjes zullen komen. Gelukkig had Dany ook de lazergesneden onderdelen voor me gekocht, anders zou dit heel erg moeilijk geworden zijn om karton zo smal en recht te snijden.
P1040217.jpg

P1040216.jpg
 
Ziet er netjes en strak uit hoor Pat.

1 Tipje: het is verstandiger de vouw/snijranden te kleuren voor je gaat plakken. ( Of je moet een vaste hand hebben;) )


Fred
 
Bedankt voor de tip Mouse, Dany had me dat ook al gezegd, en dat zal ik zeker doen als ik ooit nog eens zo'n boot maak.

Over het algemeen ben ik voorlopig redelijk tevreden voor mijn eerste papieren boot. Behalve over het trapje :angry:

Hier hoe ik Dany's hulpmiddeltje gebruikt heb om het trapje te maken :
P1040226.jpg
P1040227.jpg

En het trapje in het schip :
P1040231.jpg
P1040230.jpg

Op de onderste foto kan je zien dat de wanden van de bovenbouw (nog) niet netjes recht zijn, dat komt omdat Dany zei dat ik ze niet tegen de spanten mag kleven omdat je anders lijnen zal zien achteraf, dus die zullen netjes recht moeten komen wanneer het dek erboven gelijmd wordt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan