Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

Thanks , tja ne mens probeert maar wat he en als dat lukt is dat ok he
Even ter inlichting heb hier nog geen cent kosten aangedaan van materiaal allemaal zaken zoals een overschotje plaat enz
Marc
 
Knap gedaan.En inderdaad het hoeft daarom geen geld te kosten.
Marc S.
 
Knap gedaan Marc.
Mooie constructie van het dak en het geheel met de leidingen is al zeer geslaagd.
 
Deze week een ingeving gehad namelijk ik wilde graag een takel in de garage maar vond zo niks van ketting of takel
Tot ik de catalogus van Miniart bekeek en die bleken mijn probleem te kunnen oplossen
Kijk maar


50074941282_e500c97a6e_c.jpg

50074122468_ed8dbc3d71_c.jpg

50074122383_92ee9d3450_c.jpg

50074941112_f6becc2b41_c.jpg


Nu als ze niet in de garage kan komt de takel gewoon ernaast te staan , word veel gedaan in werkelijkheid
Marc
 
beste vrienden vandaar gestart met de verlichting , normaal maak ik van die ronde oude lampen maar nu wou ik iets anders doen , met name een tl lichtbak , het heeft enige tijd geduurd voordat ik iets uitgewerkt had
Ik had ledlampjes besteld in Nederland met 2 lantaarn palen maar heb de afmeting wat onderschat want de palen zijn echt mooi maar te klein ik zie wel of ik er iets anders mee kan doen
Nu om verder te gaan koop ik regelmatig van die led slingers op batterijen in de Action voor een paar centen ook nu had ik van die platte led slinger om te kleven en daar zitten kleine vierkant ledjes in op een plakstrip , ik heb gewoon de ledjes los geknipt en zeer dunne draadjes aan gesoldeerd , zoals op de eerste foto


50090792688_5ff164d1cd_c.jpg


even proberen met 2 batterijen 1.5 v

50090792758_c492402f32_c.jpg



daarna met plasticard de dunste die ik had een lichtbak gemaakt en per lichtbak drie ledjes in gekleefd twee kleine gaatjes in gemaakt om de draden naar boven te leiden zo dat elkaar niet raken



50090792588_9bc495f69b_c.jpg


ben verleden week ook al begonnen met een omheining te plaatsen


50091609747_1528ed257b_c.jpg



ook de smeerput dicht gemaakt , en vermits de randen van de smeerput niet zuiver waren heb ik er een rand rond gemaakt en deze geel zwart geschilderd , ook heb ik een mezzanine gemaakt om reserve onderdelen in te leggen


50090792528_5e99e947b4_c.jpg

de puntgevel ook bekleed met hout


50091376206_45fbeef32a_c.jpg


ben nu niet 100% aan het bouwen maar doe dagelijks een beetje en zo geraak ik wat verder , zo dat was het weer voor even , nu de verlichting hangen en dan kan het dak er voorgoed op .
Dan kan ik stilletjes beginnen aan reclame borden en tekens en mijn takel , ik denk dat ik ze ga in korten zal beter passen denk ik
grt
Marc
 
Word prachtig.De tl-lichtbak is mooi gevonden.
Marc S.
 
Het was al mooi,maar wordt steeds beter.
Die mezzanine,ga je daar later nog wel iets van kunnen zien?
Verlichting gaat zeker een meerwaarde worden,misschien ook lichtreclame overwegen.
 
Beste Marc het dak blijft half open dus zal je het wel kunnen zien , voor lichtreclame heb ik ook al iets in mijne kop
bedankt voor je reactie
Marc
 
Knap werk weer Marc.
dio gaat u goed af.
 
Ja moet neon verlichting bij :)
 
Ok mannekes heeft er iemand tips ? Want neon is niet zo makkelijk denk ik , en ik zou niet weten hoe eraan te beginnen
Verder vind ik het reuze dat jullie me volgen
Marc
 
middag beste vrienden ondertussen nog wat gedaan met name op dit moment ben ik met de inboedel bezig ter afwisseling van de schrijnwerkerij of metselwerken haha
De compressor is zo goed als af , de werkbank , de bankvijs en de boorkolom staan ook klaar hier en daar nog wat verweren en wat kleur aanbrengen

de compressor
het bouwplan er zitten een aantal kleine stukjes in

50111611472_e7b85fc2b0_c.jpg


groot is wat anders he , nu hij ziet er goed uit maar valt wat klein uit ten opzichte van de werkbank


50110805073_3a0440b7e9_c.jpg


de werkbank met al een paar toestellen op , op de bankvijs komt nog de zwengel maar dat is voor het laatste omdat deze nogal fragiel is


50111376121_6e3f6a676a_c.jpg

De boorkolom daar moet nog de drijfriem ( P.E. ) geplaatst worden en de grondplaat ( P.E. )


50111611447_dd38eb7682_c.jpg


het begin van het gereedschap

50111611397_8ca9a31206_c.jpg

ok makkers nu ga ik verder met verweren
hoop alleen dat jullie het leuk vinden anders hoor ik het wel
grt
Marc
 
ik denk als je het bouwplan zou draaien, dat alles wat makkelijker bouwt
 
Jordic een foutje van de fotograaf , ik heb het niet gezien dat de foto gedraaid was
Bedankt voor jullie reactie
Marc
 
Mooi werk Marc.
De voorlaatste foto geeft de indruk dat er nog een naad loopt op gereedschap of is dit zo.
De werktafel is prachtig gedaan en de compressor is top.
 
Neen Pascal het is geen naad , het is een beschermkap voor de werklui te beschermen dat hun haar niet tussen de draaiende polie komt inderdaad het lijkt op een gietnaad , ik heb het nu een aparte kleur gegeven dan komt dat veel duidelijker over en ook de platte aandrijfriem is nu ook geplaatst en dan word alles duidelijk
Bedankt voor het melden
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan