Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vriendentijdens het lekkere weer kon ik toch niet blijven stilzitten daarom heb ik in onze hof al het begingemaakt van een dio die ik voor mezelf wil maken en speciaal voor de GAZ vrachtwagen
Marc
Word vervolgd
 
ik volg :-)
zal weer interessant worden !!!
 
Hoi makkers ik weet dat ik wat achtersta met info, daarom ga ik het inhalen

Een ruwe schets dieal niet meer klopt het gebouw moet links komen te staan omdat ik anders problemen krijg met de poort van de garage


attachment.jpg



de bodemplaat nu nog onbewerkt


attachment.jpg



hier ben ik gestart met het snijden van de bakstenen 2mm op 6mm in dik papier waarmee ze kleding mee inpakken in de Aldi of Lidl mooi wit glanzend met een grauwe achterzijde

attachment.jpg


de eerste steenlegging


attachment.jpg



de stenen al wat ingekleurd om het resultaat te bekijken


attachment.jpg


de volgende stap


attachment.jpg


een eentonig jobke maar we moeten erdoor
Marc
 
Ga deze met veel plezier en aandacht volgen Marc.
Aan het getekend plan te zien gaat dit ferm worden .
Succes.
 
Aan de schets te zien gaat dit een mooi dio worden.
Marc S.
 
En weer een stapke verder heb de tweede zijmuur afgewerkt


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



Na dat alle steentjes gekleefd waren heb ik beide muren overspoten met Alclad Aqua vernis en na het drogen alle voegen terug ingeschilderd om daarna met een licht vochtige doek de overtollige verf te verwijderen , daarna heb ik met life color dust een lichte wash gemaakt en de muren opnieuw gedaan het resultaat was verbluffend ( voor mij toch ) de muren leken ineens afgeleefd en verouderd


attachment.jpg

nu kan ik stilaan verder met de binnenzijde
Oon nog even vermelden dat mijn bodemplaat te klein ingeschat was er was maar plaats voor 1 auto en ik zou er graag 3 op willen zal later meer duidelijkheid geven
Marc
 
Goed bezig Marc,mooi werk.👍
Ben benieuwd naar het volgende...😉
 
Goede start al Marc, kijk al uit naar het vervolg.
 
Ben benieuwd naar vervolg.
 
wauw dat zijn ferme muren. Zelfs in het wit vond ik het best wat hebben.
net zoals de andere , benieuwd naar het vervolg.
 
na zeker een week van proberen van de garage vloer te maken wilde ik het bijna opgeven ik kwam er echt niet uit , dal stenen 1/35 maakte het te druk , 1 beton plaat vond ik niet mooi , dan geprobeerd om stenen uit te knippen in papier was ook niet mooi en dan plots vanmiddag na het bekijken op het internet van verschillende beelden van oude garages kwam ik op dit idee ik hoop dat het jullie ook bevalt , het stelt betonnen platen van 1m op 1m


attachment.jpg



Marc
 
Laatst bewerkt:
Sorry beste vrienden de afbeelding was niet te zien , dank zij Roy die me er vanop de hoogte bracht , heb ze terug geplaatst
Marc
 
Mooi vloer maar is meer een tegelvloer dan betonvloer heb ik de indruk en dat komt door de kleur .
Nu dit is mijn gedacht he Marc.
Maar vind de vloer op zich knap gedaan.
 
Daarna met een nieuw cuttermesje de voegen gesneden , ik heb trouwens op het net gezocht naar standaard beton platen en die kan men bekomen van 2 op 2 meter deze maat heb ik dan aangehouden op de juiste schaal natuurlijk
Dat er stukjes afbraken of dat de platen niet mooi vlak waren vond ik helemaal geen slecht idee en kwam het hele project ten goede
Met de A.B. alles in het lichte grijs gespoten om daarna een laagje vernis op te spuiten van Alclad Aqua om daarna het verweren te beginnen , ik had op voorhand ook al barsten en verdere afbrokkelingen gemaakt , met een plat penseel en sterk verdunde donkere grijze verf heb ik alle vierkanten bewerkt zodanig dat ze er wat realistischer uit zien om daarna met sterk verdunde zwarte verf om de lager gelegen plaatsen te verweren alsof er water had gestaan
Alles terug mat gespoten met Matt van Vallejo
Daarna hier en daar al wat onkruid gekleefd maar eerst moet de garage af zijn voor ik verder kan
rechts achteraan komt een grasstukje met een boom met een houtenhekje ervoor
dit is het begin van de grondplaat

50011989342_51c9e6cee8_c.jpg

50011987452_35b732f0f1_c.jpg[

Marc
 
Dit vind ik persoonlijk overtuigend en goed gedaan.
 
Thanks mannen deze vloer is het buitenterrein
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan