Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

Mooi setje van miniart zo te zien.

Ga je slangen ook nog netjes oprollen rond de handels? een klein puntje gasslangen van lasapparatuur hebben altijd twee kleuren (rood/blauw) misschien moet je het nog dan heb ik niets gezegd :)
 
Vooral die roest is goed gedaan vind ik .
Mooi werkje.
 
Bedankt heren van de gasslangen is me al een paar maal rond mijn oren geslagen , dus bij deze zal ik er iets aan doen
Marc
 
Mooi accessoire die gasflessen.Met dat roest eraan ziet het er echt goed uit.
Marc S.
 
Dank u makker heb er anders werk genoeg aan gehad
 
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens op het forum heb rondgeneusd.
Ik heb hier schijnbaar wat gemist. Gelukkig kan je hier terug in de tijd.
Mooi werk!!

Grt,
Joost
 
zoals gevraagd ( geopperd met reden ) heb ik voorzichtig de slangen uiteen geprutst en de slang voor de zuurstof blauw geschilderd ( bedankt voor de goede raad ) , bij ons in de garage waren die slangen zo vuil dat ik geen kleur meer zag



50186899678_331360d497_h.jpg[



ondertussen weer een stapje verder gegaan de rolbrug begonnen



50186900193_7f95099227_h.jpg


50187698007_b2bef450ba_h.jpg


de katrollen om de brug te verstellen kleine mooie afgewerkte katrollen


50187697867_b0cbb8dcff_h.jpg


de wielen en loopwielen


50186900048_7a6e0e174b_h.jpg


zo moet ze er ongeveer gaan uitzien



50186900008_5a1305195d_h.jpg


50187697637_e28a2cc232_h.jpg


hier moesten stalen kabels komen, ik had ergens een bobijntje nylon draad gevonden dat zo gevlochten was als een stalen kabel , deze mooi in gun metal geschilderd en dan gevlochten rond het spoel van de katrol


50187697562_713dbe51ca_h.jpg


50186899748_53906832a2_h.jpg

Zo dat was het dan voor even
grt
Marc
 
Worden de slangen van de brander nog vervuild?Prachtige takel maar ik vraag me af of die in de garage kan.
Marc S.
 
Wel om op jullie vragen te antwoorden , ik was van plan om de poten van die brug in te korten zodanig dat ze in de garage kon maar dan punt 1 je zag er niet veel van , punt 2 dan nam ze zoveel plaats in dat het niet meer mooi was daarom ga ik ze naast de garage plaats , wat trouwens nog te zien is in echte garages , heb zelfs in Zwitserland in het Wallis dal een garage gezien waar hun hefbrug voor auto's gewoon buiten stond , ik heb me altijd afgevraagd wat die dan in de winter doen he
De slangen goed idee Marc eerlijk nog niet aan gedacht bedankt
Rudi nog efkes wachten he ik heb nog gene stroom :laugh: :laugh: :laugh:
 
ah gene stroom ... stroomgenerator scratchen ? :eek:)
 
Lijkt me een leuk idee om de takel buiten te zetten.
Marc S.
 
Serieuze takel, wist niet dat die zo groot was.
 
@ Erwin die takel was bedoelt om koepels van tanks af te takelen de garage had een koopje kunnen in de Stock American :laugh: :laugh: ^^
 
wel beste vrienden de hefbrug , takel of katrol is af serieus wat werk aan gehad , ik hoop dat ze bij jullie ook goed in de smaak vallen , het was weer een prettige bouw goed afgewerkt ik weet niet of ze natuurgetrouw gemaakt is want ik heb die nog nooit in het echt gezien

50191604583_7cf8cb5b34_h.jpg



50192154606_1214f5850f_h.jpg


50192412582_e4f2c78d31_h.jpg


50192412402_8b4849ac1d_h.jpg



50192154206_4eba727368_h.jpg



50192159606_ab1cc57f0a_h.jpg
 
dit ziet er best goed uit.
De takels om de brug op te stellen, zien die er niet een beetje te goed onderhouden uit, in de oorlog zullen deze wel onderhouden zijn geweest maar nadat deze naast de garage is beland zullen deze 2 takels wel nooit meer gebruikt zijn geweest vermoed ik.
Als uitbater kan jij natuurlijk een andere mening hierover hebben en ik heb daar alvast geen probleem mee.
 
Welke kleur heb je gebruikt Marc? German Red Brown primer?

Ziet er goed uit, heb deze zelf ook nog niet in het echt gezien, een zwaardere Strabokraan wel.
In een vorige opmerking heb je geschreven dat die takel buiten staat voor de garage. In dat geval zou ik je aanraden ook de ketting een wat roestiger uitzicht te geven.

Ben eens in enkele boeken gaan piepen en op pagina 56 van "Repairing the Panzers" Volume 1 staat een foto van een dergelijke takel in dienst bij een Werkstatt compagnie. Blijkbaar was de verrijdbaarheid van deze 5-ton takel een eigenschap dat men niet bij lichtere modellen aantrof.
In Volume 2 pagina 142 staat nog een betere foto + de vermelding dat de kleinere versie van deze takel, de 1,5 ton, niet verrijdbaar was.

Wat ik echter op die foto's niet terug vind zijn die kabel systemen links en rechts. Ik heb jouw foto's nog eens goed bekeken maar ik zie niet direct een functie hiervoor want zij bedienen blijkbaar noch de takel noch de wielen.
Kan ook zijn dat ik scheel aan het kijken ben maar waar staan die kabels met in verbinding? Of zou het kunnen dat deze enkel aangebracht worden indien de 5-ton functie werkelijk moet gebruikt worden om de 4 poten extra steun te geven teneinde te vermijden dat ze uiteen zouden trekken?

Het zijn maar vragen hé, geen kritiek.
 
Beste Erwin en collega bouwers in feite moeten er onder de wielen nog twee rijgoten komen maar die gebruik ik niet en de twee takels dienen om de takel bijeen te trekken zodanig dat hij meer gewicht kon heffen , heb dat in mijn legerdienst gezien daar moest de motor van een Leopard bergpantser eruit en we hadden in Arolsen alleen zo een Krupp lichte vrachtwagen met kraan op en kon de motor niet heffen of ze moesten de fles bijna kaarsrecht zetten , dus hebben ze dat Krupp kraantje bijna tegen de tank gereden de fles recht gezet en toen konden ze de motor een 10cilinder boxer motor er mooi uithalen
En daarom denk ik dat die twee takels opzij dienen want die latten opzij kon men dan versteken op die andere pinnen op die palen
De kleur Erwin die heeft mijn vrouwke ( Liliane ) voor mij gekozen ik heb ze ongeveer in gedachte nagemaakt van op de boxart , de verfjes zijn van Vallejo 71.038 med.brown en evenveel druppels 70.876 brown sand ik denk dat ik nog een paar drupjes zwart heb toegevoegd
om verder te gaan de poten worden vergrendeld met 4 buis stangen op die pinnen die men kan versteken en daar dienen die katrollen voor op de zijkanten
Dank u voor uw reactie
 
@ Marc ook bedankt om te reageren ik weet het van die kettingen ik heb ze met moeite zwart kunnen spuiten omdat die in de kit zaten en de dikke was goud kleur en het dunne was zilver kleur , nu heb ik ze daarjuist willen verweren maar dat was Tamiya glanslak in een spuitbusje ik ga toch proberen er iets aan te doen , die kabels dat is een soort garendraad daar zou ik eventueel nog wat kunnen verweren , laat het later nog wel zien
Marc
 
Zo te zien zijn de poten van de hefbrug verstelbaar. De kabels aan de zijkant dienen om te poten open ( en dicht) te trekken en de staven die op de pinnen passen om ze vast te zetten als ze in de goede positie staan. Er zitten 4 pinnen op elke poot dus kan men de brug op 4 hoogtes instellen . Hoe verder de poten open staan, hoe lager de takel komt.

En een beetje roest en mat staalgrijs op de kettingen zal de look ook verbeteren.

Voor de rest : bravo!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan