Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

Ok Erwin maar vind zo maar eens zulke dunne draad het is op dit moment de dunste draad die ik kan vinden , ik trek elke kabel die ik kan vinden en elk elektrisch apparaat uit elkaar om maar dunne draad te vinden heb ze allemaal in doosjes steken per diameter
Ik zoek verder
Dank u
Marc
 
Marc, welke dikte zoek je misschien kan ik je helpen.
 
Marc al eens aan een koordje gedacht, begin en einde fixeren, daarna met verdunde houtlijm natmaken, gaat gegarandeerd natuurlijk doorhangen.
bij de eerste foto na je eigen dak met mos dacht ik een moment " en waarom krijgen we nu een foto van de koer te zien zonder dak" tot ik besefte dat het de werkbank was die je gemaakt had er op stond.
Zeeer goed bezig dus.
 
Ok Erwin maar vind zo maar eens zulke dunne draad het is op dit moment de dunste draad die ik kan vinden , ik trek elke kabel die ik kan vinden en elk elektrisch apparaat uit elkaar om maar dunne draad te vinden heb ze allemaal in doosjes steken per diameter
Ik zoek verder
Dank u
Marc


Probeer eens aan een laadkabel van een gsm te raken Marc , of nog beter de kabels van oortjes voor een gsm. Als je die uit elkaar haalt vind je heel dunne kabeltjes in allerlei kleuren.

Greetzzz Modest
 
Als je eens wist wat ik al uit elkaar geprutst heb en gestript een kleine vuilzak vol ( die staat klaar om naar de oud ijzerhandelaar te brengen ) en de draad van oortjes dat is iets speciaal hoor dat zijn inderdaad gekleurde draadjes maar die hebben geen isolatie dat zijn gewoon gevlochten draadjes hoe ze die isoleren is mij een groot vraagteken
Wel Memphis ik heb hier draadjes van 0.4 mm liggen ietsje dunner zou fantastisch zijn , dat probleem van dunne draden had ik al met de bougiekabels op 1/24 motoren
In ieder geval voor het meedenken en voor de tips
Marc
 
Wel Memphis ik heb daarstraks na uw mail nog eens aan het zoeken geweest en heb een kabel gevonden met verschillende draadjes in maar deze zijn niet geïsoleerd maar wel mooi bijeen gedraaid nu heb ik iets geprobeerd de uiteindes met sec lijm geseald en een paar maal zwart geschilderd en het ziet er redelijk goed uit
Nu als je draad moest hebben of een tip dan hoor ik het morgen wel bedankt al op voor hand
Marc
 
mijne heren kameraden ik heb jullie raad opgevolgd en naar goeddunken een bruine wash over gedaan nu mogen of willen jullie het zeggen , ik weet het niet



50155949517_6f93d0d4fe_h.jpg


de compressor zijne poot staat terug recht en de elektrische draden zijn vervangen , heb wel efkes moeten zoeken maar heb toch iets gevonden wat denkelijk goed is , ook heb ik achter de slijpstenen wat vuil aangebracht omdat in het echt ook zo smerig word

50155159313_de090a2917_h.jpg


50155159233_b35c5f2665_h.jpg


50155949547_91b48095d7_h.jpg


En beter ?????
 
Wel dat is nu eens een mooie garage zie.

Grtz Bart
 
alleeen stroomkabel achter schroefbank ??????
 
neen gonsken dat is de stroomkabel van de compressor die steekt niet in het contact
 
een stroomkabel is slap en zou normaliter op bank moeten liggen ipv beetje hoog
 
Mooie vorderingen weer. Als het een stugge kabel is dan kan het zo wel vind ik.
 
Marc, ik heb 0.335, 0.315, 0.28, 0.224, 0.2 en 0.16
1m per dikte interesse?
 
Ik stuur een pb tje werkt makkelijker
Marc
 
De draad is mooi opgelost en oogt weeral beter van wat ik al zeer knap vind.
 
weer iets af gekregen buiten enkele retouchskes ( staat nu goed te drogen ) het was wel frutsel en prutsen om het mooi ineen te krijgen maar ik vind het geslaagd


50168938206_4fda6e1d1a_h.jpg



50169196107_87d8922efe_h.jpg



50169196142_221133cf1b_h.jpg


zo kan ik het me nog herinneren van in de garages waar ik gewerkt heb , deze lasflessen worden nog steeds veel gebruikt ondanks de moderne lastechnieken maar dan meer om iets heet te stoken of door te branden , ik persoonlijk werkte er liever mee dan een elektrische laspost
Grt
Marc
 
Neen Rudi die zat bij die takelbrug die ik nog moet ineen steken
Dank u
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan