Hoofdsponsor

1/35 An Old Garage somewhere [wip]

Mooi werk,zal prachtig dio worden.
Marc S.
 
Rudi dat wist ik echt niet ben niet zo vertrouwt met Flickr
thanks
Marc
 
Ok Rudi zal straks eens kijken want denkelijk heb ik nog nieuwe beelden
Marc
 
Ja gonsken al die accessoires zijn van Miniart er
en ze hebben nog prachtige kitjes , je kan de cataloog aanvragen op het internet zeer mooie spullen
Marc
 
goed bezig, en niet alleen het bouwen maar ook schilderwerk mag best gezien worden van deze mini spulletjes.
 
Dank u beste vrienden ik doe mijn best , ik haal veel heel veel uit de boekskes en ………...jullie die mij met raad en daad bijstaan waar ik zeer dankbaar voor ben
Marc
 
Nu ben ik weer een stukje verder geraakt en met name mos zulke daken in roofing zijn zeer vatbaar voor mossen dus even gegoogeld en heb leuke zaken ontdekt
Ik heb de koe bij de horens gevat en het ook geprobeerd




Mijn eerste probeersel was het kot en heb een mooi voorbeeld hoe het moet , we hebben een kot in de tuin staan voor allerlei zaken in op te bergenen daar komt bijna nooit zon met gevolg mos , mos en nog eens mos en naar dit voorbeeld heb ik hier beetje op gewerkt


50128820006_c11b74661e_h.jpg


Omdat het redelijk goed ging ben ik ook aan het grote puntdak begonnen


50128819941_b0b03cce5d_h.jpg[


ook heb ik achteraan een tuintje aangelegd maar daar moet nog een boom en nog planten of meer gras komen


50128819851_e39935d9cf_h.jpg


50128250078_f04100f138_h.jpg


Voila zo komt er toch weeral wat meer zicht in het bedrijfje he
Marc
 
Mannen ( vrouwen ook hoor ) ik heb een vraagje ik weet dat mos het meeste voorkomt aan de Noorder kant en ook waar weinig zon komt , nu is mijn vraagje aan de dio bouwers en kenners van zulke zaken moet ik het dak langs beide kanten met mos bedekken of maar aan 1 zijde de zo genoemde Noorder kant ?
Marc
 
Als ik naar het mos op mijn terras kijk , komt mos ook voor op de zuiderkant, op plekken die wat vochtiger zijn. Het zijn meestal ronde vlekken met weinig uitgroei. Je mos lijkt eerder op planten. AK interactive 8131 (7,95 bij military Modeling ) lijkt er beter op, maar ik wil je niet op kosten jagen. Ik benijd je wel dat je op 1/35 zoveel geschikt materiaal vindt tov 1/72.

Een suggestie /vraag :komt er nog voegmortel tussen de bakstenen ?

Erik
 
Beste Erik ik denk het niet want oude huizen en zeker boerderijen werden ook niet gevoegd dit is een oude garage die goedkoop gezet is geworden maar verwering komt er nog aan hoor
dank voor uw reactie nu kan ik er rekening mee houden om de twee kanten te doen
ja het mos heb ik zo van het net gehaald en zoals dikwijls het geval is een foto wel anders he die verraad wel veel want zo is het wel iets beter hoor
 
Marc, mos hoeft niet per sé mosgroen te zijn hoor, je mag gerust ook bruintinten verwerken.
Als ik zie wat er op mijn dak groeit op betonpannen dan zit er zelfs grijs mos tussen. Sommige mossen hebben een soort bloemen, eerder gekleurde uitgroei, en dat kan dikwijls donkerrood kleuren.
Je hebt dus veel speling en variatie op een thema.
 
Gaat goed komen zo te zien.
genoeg voorbeelden op goolge van mos op het dak en je heeft tal van mogelijkheden .
 
Misschien trachten het mos iets subtieler aan te brengen.Ik zou er zelfs niet aan gedacht hebben om mos aan te brengen.
Marc S.
 
Thanks makker let wel dit is nog maar het begin hoor , ik heb een goed voorbeeld aan ons kot in de tuin en daar richt ik me op dus je kan nog wel wat verwachten hoor
Marc
 
Hoi vrienden hier nog wat update
hier de kapot geknipte spons tot minuscule stukjes en in de verf gedoopt


50150010663_8239d16fab_h.jpg



om tot dit resultaat te komen , zoals jullie zien ook nog groene aflopen gemaakt hopelijk niet te veel


50150555936_737831bb0b_h.jpg


even een voorbeeld van mijn eigen kot in de tuin , ik zal toch dringend moeten ingrijpen maar dat komt iedere keer terug , dat komt omdat dat nooit geen zon krijgt en staat volledig in de schaduw


50150556271_ca38e705a2_h.jpg


nu even de inboedel in aanbouw in de garage


50150010468_a9b4130a1d_h.jpg




50150792757_e89ae4683f_h.jpg


50150555956_62bf8565f3_h.jpg

het komt wel in orde stilletjes aan
nog even vermelden dat ik nog een kleine verandering heb aan gebracht de muur naar dat houten gebouwtje is helemaal weg , dan kan men ook in dat gebouwtje kijken daar gaan dan nog allerlei toestellen komen te staan
grt
Marc
 
Dat ziet er al een leuke garage uit.Goed bezig.
Marc S.
 
Helemaal mijn ding om te zien opbouwen Marc.
Het dak is afwachten maar ziet er al goed uit en het interieur is formidabel in alles.
Zo goed zelfs dat ik van Cecile u proficiat moet wensen want ze vindt de foto's van interieur als echt lijkend.
Volg verder met gretige ogen.
 
Heren bedankt hoor voor jullie toffe reactie en ook Cecile bedankt een hele eer voor mij
Ik weet er zijn nog enkele punten te verbeteren maar zoals gezegd het is nog niet af hoor op een ander forum heeft men ( terecht ) geopperd dat het compressortje zijn poot schuin staat en de elek. draad niet natuurlijk hangt ook dit ga ik proberen te fixen hoor
Marc
 
Mooie vordering Marc maar heb toch een bemerking bij de stroomdraad bij de slijpmachine.
Deze is nu even dik als de persluchtslang en dat zou volgens mij toch iets dunner kunnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan