Hoofdsponsor

1/50 1:50 floating crane 100ton [wip]

ga je haar werkend maken? Ziet er wel goed uit.

Ja Marc, een werkende model is meer een uitdaging voor mij. Er is geen bouwplan dus ik moet zelf improviseren. Geb alleen een foto edge plaatje van schaal 1:700 omgezet naar 1:50 en ik heb maar 2 foto's van deze crane.
 
Dan is dit inderdaad een toffe uitdaging om het geheel te bouwen en werkend te krijgen.
 
Indrukwekkend project. Volg van nabij.
Succes verder met deze bouw.
 
Ik zal proberen iets meer te posten met elke stap die ik maken, wacht op de aandrijving en tandwiel voor de onderbouw. Voor het 360 rotatie heb ik gekozen voor een aluminium ring met lagers, waardoor ik een stabiele platform krijgen en geen onderhoud nodig heeft.
 
Laatst bewerkt:
Volg met aandacht in stilte en ben ook benieuwd naar vervolg.
 
Platform met draaitafel gemaakt.

attachment.jpg

Draaitafel met tandwiel en getest.

[video]https://drive.google.com/file/d/18ImTs-bi4wu8LtXn29AuPluwIdP5J0se/view?usp=drivesdk[/video]
 
Heb wel een mooie snelheid zo te zien en niet te hard.
 
Klopt 6 omwenteling p/m.
De takel haak gemaakt, alleen nog met lood verzwaarden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen, een kraan is toch altijd impressionant .
 
Bedankt voor de reacties.
Hier de takel blok. attachment.jpg

attachment.jpg
 
De takel gaat door 3 katrollen en er komt ook een contra gewicht aan de achterkant van de crane. De aandrijving van de crane wetk op 3 motoren met vertragingen, ze kan 25kg aan.
 
Heb nu 2 kleinere katrollen geplaats, maar misschien gaat het niet soepel werken moet ik ze vervangen door 2 andere katrollen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er super uit,
Ik zou effe afwachten met de katrollen, kan net zo goed perfect werken. Aanpassingen uitvoeren gaat altijd nog.
 
Basis coat op van de onderdelen crane.

attachment.jpg
 
Mooi die haak en constructie.
Is dit een bestaande kraan uit een of andere haven ?
 
Het is een bestaande kraan, maar veel info er over heb ik niet.
Floating crane `Hikinui' built by A & G Price Ltd for the Auckland Harbour Board. Photographed by Barry McKay Industrial Photography in about 1968. Foto hier onder is van een ander fotograaf.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor foto te laten zien en gaat knap zijn.
 
De begin van de bovenbouw is er.
Ook de andere 2 lieren geïnstalleerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan