Hoofdsponsor

1/25 chrysler 300 B 1956 [wip]

oldieman

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2016
Berichten
1.343
Een nieuw doosje opengetrokken.Zoals je kan zien ligt het chroom al in de bleek.

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Prachtig Marc maar ga je deze ook ootb bouwen ?
Marc
 
Mooi model Moebius of een andere fabrikant?
 
@coachke:Deze word inderdaad out of te box gebouwd.Heb wel overwogen hem lager te leggen maar ga het toch niet doen.
@ron:Deze kit komt van moebius.
Marc S.
 
Moebius is goed, zou gemakkelijk moeten gaan.
Mooie wagen ook, veel succes.
 
Succes met dit knap model.
 
Dit model en ook de Chrysler 300B van 1957 heb ik ook al gebouwd. Het zijn inderdaad modellen die mooi ineen passen zoals ook de andere modellen van Moebius. Veel plezier met de bouw. Willy.
 
Na de body ontvet te hebben is deze geschuurd met korrel 600 om daarna in de primer te spuiten.Voor dat de lak gespoten werd is de primer met korrel 4000 geschuurd.Als laatste stap is de hoogglansvernis aangebracht.Later word de body geschuurd en gepolijst.

zonder vernis.
attachment.jpg

met vernis.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Zo dat is een donkeren kleur zeg Marc maar spuitwerk ziet er netjes uit.
 
Amai, ziet er super glad uit. Knap.

Gr
Thiery
 
Uw lakwerk is steeds een plezier om naar te kijken.
 
Curieus hoe groot het Kleurverschil is tussen de binnen en buitenfotos , foto 2 “met vernis “ kan mij zeer bekoren, welk merk vernis gebruik je ?

Greetzzzz Modest
 
Ziet er strak uit u spuitwerk.
 
@modestforest:Ik gebruik vernis van het merk sensys.Dit is een spuitbus verkrijgbaar in de brico.
Marc S.
 
Ben aan het experimenteren geweest met spuitbus van Motip , werkt goed maar is eerder gelig van kleur , op een donker model zie je dat niet maar bvb op een witte auto is dat niet zo mooi. Is die Sensys volledig transparant dan ?

Greetzzzz Modest
 
@Modestforest:De sensys is inderdaad volledig transparant.Ik schud de bus een tweetal minuten en hou een dertigtal centimeter afstand van mijn model.De eerste laag gebeurt met een snelle beweging.De volgende lagen beweeg ik iets langzamer en krijg je een mooie glanzende laag.Als je wil polijsten zeker een week mee wachten dan is de vernis volledig uitgehard.De gele schijn daar heb ik nooit last van,ik denk dat dit komt omdat je uw spuitbus te dicht bij uw model houd.
Marc S.
 
Nee hoor is gewoon gelig van zichzelf. Decanteer dat eerst en breng aan met de AB. Nu ik lees dat je rechtstreeks uit de spuitbus op je model werkt vind ik het nog straffer wat je toont. Weekje uitharden wist ik al. Met 2 k clear kan het al na een dag of drie.

Greetzzzz Modest
 
Ben verder gegaan met de motor.Als extra natuurlijk bougiekabels gegeven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan