Hoofdsponsor

1/25 chrysler 300 B 1956 [wip]

Ron sorry maar ik ken Marc dat is mijn vriend en ken de auto van in het echt te zien
Marc
 
Hier baseren we ons op foto's toch? Vandaar mijn reactie.
 
Aan de ver weg foto’s is inderdaad niet veel te zien. Maar ik heb wel vertrouwen in deze build hoor. Toch proberen wat betere foto’s te posten ?

Greetzzz Modest.
 
Hij blinkt in ieder geval wel en met wat ik al heb gezien heb van de Marc zal dit wel knap zijn.
Ben ook wel benieuwd naar meer duidelijke foto's.
 
Jullie hebben gelijk de foto's kunnen inderdaad beter en ik ga morgen trachten nieuwe te maken.En inderdaad Ron op de achtergrond is een porsche 1/16 te zien.Dat is er eentje dat ik tussendoor doe voor mijn zoon.Het in elkaar zetten gaat hij zelf doen.
Marc S.
 
Ik begrijp niet goed waarom je de verchroomde onderdelen nog eens herspuit met chroom. Wat gebruik je daar dan voor ? Willy.
 
Begrijp me niet verkeerd mannen is zeker geen kritiek op Marc S, zijn werk weet dat hij knappe modellen neerzet. Vind het soms weleens jammer dat de foto`s iets te klein zijn dat je niet echt een goed idee krijg hoe het er een beetje uitziet. Maar het volste vertrouwen in Oldie :)
 
Beste Willy ten eerste de originele chroomonderdeeltjes zijn doorgaans te dik verchroomd en soms verdwijnen kleine details ten tweede is de chroom veel te fel en als je ze uit hun frame haalt moet je dikwijls met zilververf bijverven
Daarom ontdoen we de chroom in bleekwater en ontstopper
daarachter worden de onderdelen in het felste blinkend zwart gespoten om dan na het drogen een paar zeer fijne dunne laagjes Chrome verf van Alclad op te brushen en dan krijg je het effect van chroom zoals ze in het echt zou zijn
een tweede optie is met een chroompen van Molotow ongelooflijk goed en gemakkelijk in gebruik je kan ze zelfs brushen
Marc
 
Hier dan nieuwe foto's van het chroom.Ik heb al een paar onderdelen gedry-fit om een beetje een beeld te krijgen hoe hij gaat worden.Hetgeen ik gebruik om het chroom te spuiten is vallejo chrome 77.707.Ik gebruik het op dezelfde manier als met alclad chroom.Eerst glanzend zwart spuiten en dan dunne laagjes chroomverf aanbrengen.Heb wel een probleem met de achterste bumper want die krijg ik echt niet volledig strak gespoten.Na een vijfde maal opnieuw te doen is het nu toch beter en ga het zo laten.En dan nu de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Het blijft een mooie wagen en die kleur vind ik nog steeds prachtig voor dit model. Als ik het chroom zo eens bekijk en naar je achterbumper dan is het eerste wat ik denk Aclad in een Vallejo potje dus allebei zeer lastig te spuiten, (Zal me niets verbazen dat het Aclad is :) )
 
Heel goed bezig Marc, zal een mooie worden.
 
Heel mooi bezig en is toch ferme bak.
 
Topper in wording , heel strak hoor Marc.

Greetzzz Modest.
 
de chrysler is afgewerkt en rest me nu nog enkel de eindfoto's te tonen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Marc S.
 
Geweldig ook de locatie vind ik geslaagd
Topie
Marc
 
Dikke proficiat Marc , zeker een geslaagd model. Zeker niet makkelijk om dat realistisch te brengen met al dat chroom. Missie geslaagd 👍🏻

Greetzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan