Hoofdsponsor

1/35 "France 40": Renault R35 [wip]

Hey E,

jawade, je kleurenschema is meer of goed gelukt lijkt me.
Benieuwd naar het vervolg.
 
De beide Renault R35's hebben hun verfjasje gekregen, het ene al wat feller dan het andere.

De "nieuwe" uit de heller bouwdoos werd geschilderd naar het patroon aangetroffen in AFV Profile.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De "rebuild" versie werd geschilderd naar het model op 1/72 gebouwd in SteelMasters.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De flits laat enkele kleuren wel feller uitkomen dan ze zijn.

Beide modellen zullen nu nog een wash krijgen en accentueringen.
Ook de rupsen moeten nog bijgewerkt worden en de trekkabels aangebracht. Hoop ze eind deze week af te hebben.
 
Wat er ook is, ik beschouw de beide R35 als afgewerkt.

Eerst deze vers uit de kit:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan de rebuild versie:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals gewoonlijk tonen de foto's veel meer details dan hetgeen ik met het blote oog kan zien. Nu nog verder prutsen aan de verf heeft volgens mij geen zin meer op gevaar af van schade aan te brengen en daarmee ga ik ze zo laten.
Als de beurs kan doorgaan zullen ze te zien zijn op de Nationals te Affligem begin oktober.
 
Het resultaat van beide mag gezien worden .
Vind de verwering zeer goed geslaagd wat het voor beide een mooi geheel geeft.
 
goed gedaan aangezien de grootte van de tanks mag je zeker niet klagen
Erwin ik zal duimen voor oktober want ik verlang er ook naar om een beurske te doen
groetjes
Marc
 
Die Franse tanks blijven toch iets aantrekkelijks hebben qua looks vind ook, ook qua camouflage. Mooi gedaan!
 
Is een leuk model geworden en net als Wouter vind ik die Franse camo ook wel interessant. Kijk nog even naar je spanwiel en baanwielen waar ze de tracks raken.
 
Ja Erwin, dat is inderdaad een mooi duo van tanks die vroeger niet veel te zien waren. Nog wat verweren en ze zijn klaar. Willy.
 
Mooi kleurenpatroon. Ik zie dat de bogies bij deze tank een passingsprobleem vormden, ik heb er ook eentje liggen die door iemand anders al half afgewerkt is van Hobbyboss, daar hebben ze dat blijkbaar met PE opgelost maar het ziet er niet goed uit.

attachment.jpg
 
Dank voor de reacties.
De verwering komt op de foto's niet goed tot zijn recht maar het is natuurlijk ook geen tank in het veld, dan zou er veel meer moeten aangepast moeten worden.

Het "dansen" van de tank komt grotendeels door de dropveters welke fungeren als tracks. Ik heb gewicht aangebracht in de tank maar blijkbaar nog niet genoeg.
Misschien dat ik de loopwielen kan vastlijmen aan de tracks voor een beter resultaat.
In deze oude kits zijn de "sprockets" ofte tandwielen een probleem in die zin dat zij beiden op één as gemonteerd zijn. De tracks sluiten niet goed aan en trekken de sprockets naar achteren.

Steven ik denk dat de HobbyBoss kit wel een grote vooruitgang is op de oude Heller, ben er van overtuigd dat deze in jouw handen tot een heel goed resultaat zal leiden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan