Hoofdsponsor

1/70 San Ildelfonso [wip]

10 cm is een mooie lengte voor deze schaal hoor
 
Het dek even eropgelegd, ziet er goed uit , past perfect overal, als ik het dek tegen de spanden duw ziet men die middelste lijn niet , is omat het nog niet plat geduwd is.

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit Marin. Je hebt er een strak tempo opzitten :)
 
Mooi dek, ook het geheel ziet er netjes uit. Geniet maar van het bouwen.
 
Gaat hier precies ook goed vooruit, mooie werken.
 
Dat dek oogt mooi. De kleur komt heel naturel over.

Gr
Thiery
 
Prachtig Marin hoe u bezig bent.
 
je bent zeer zeker in de goede ( juiste) richting bezig
 
na enkele uren vijlen en schuren klaar om aan de beplanking te beginnen, toch eerst eens goed bekijken hoe ik dat ga doen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.php
 
DE BEPLANKING :

ik zou de spanten opmeten en de verdeling overzetten op alle spanten,

de vraag :

word er vanaf de eerste plank al " verjongd " of gebeurt dit pas na een aantal planken volledig gelegd te hebben ?

of word er niet altijd verjongd en van boven tot in de helft gewerkt en dan van onder naar boven toe , en spieen gestoken ?
 
verjongen doe je normaal pas onder het laagste berghout - dat zijn de dikke( zwarte ) planken op je schip .
het is ook raadzaam om het onderste berghout eerst te plaatsen dan kan je zowel naar boven als naar beneden beginnen met beplanken en eerst heel goed kijken en meten waar dit berghout moet komen . ik denk dat het bij jou uit 3 plankjes bestaat op je doos te zien de brede zwarte band moet je dus eerst plaatsen
ook denk ik dat de bovenste van de drie planken op de zelfde hoogte komt te liggen als de bovenkant van je onderste dek maar dat moet je eerst eens goed bekijken op je bouwbeschrijving

als je niet zeker bent een dryfit doen foto posten en je vraag stellen waar je niet zeker van bent dan kunnen we meekijken en proberen te helpen ;)

nu begint het spannent te worden 8)
 
Laatst bewerkt:
de delen voor de gunports.

als ik het bovenste deel aansluit op het onderste krijg ik een opening aan de binnenkant

attachment.jpg

als ik hem tegen de binnenkant aanduw krijg ik de opening aan de buitenkant

attachment.jpg

volgens de tekening in de beschrijving gaat die mee met de onderste lat

attachment.jpg

???
 
hmm je moet je spiegel er ook eens bij pakken dat is het stuk dat achter op je schip gaat met waarschijnlijk raampjes in en kijken hoe alles past want het kan zijn dat je hier en daar wat moet schuren of vijlen ik vermoed dat het zoals op je eerste foto moet komen maar ben niet helemaal zeker

het stukje dat dan langs binnen open staat kun je mischien een spietje tussen maken zodat je de zijkant goed kunt lijmen
 
Laatst bewerkt:
hmm je moet je spiegel er ook eens bij pakken dat is het stuk dat achter op je schip gaat met waarschijnlijk raampjes in en kijken hoe alles past want het kan zijn dat je hier en daar wat moet schuren of vijlen ik vermoed dat het zoals op je eerste foto moet komen maar ben niet helemaal zeker

het stukje dat dan langs binnen open staat kun je mischien een spietje tussen maken zodat je de zijkant goed kunt lijmen

ik heb ondertussen het probleem al gevonden en het is zoals je zegt, er moet nog meer weggeschuurd worden zodat de onderste gunport meer naar binnen komt bovenaan. toch bedankt.
 
2x Goed bezig, vragen als je twijfelt en tof dat je het uiteindelijk zelf nog gevonden hebt.
maar van mij kant ook een vraagje, moet de spiegel niet eerst erop voor je de zij beplanking aanbrengt.
en anders toch goed kijken hoe die er in past voor je alles vast lijmt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan