Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal San Ildelfonso [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 54

Discussie: San Ildelfonso [wip]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marin1 Bekijk bericht
    het volgende :
    de latjes op het dek :
    heb al verschillende manieren gezien om de lijnen erop te trekken, sommigen nemen een latje of 5 samen en klemmen die en kleuren de zijkanten zwart met potlood, anderen trekken de lijnen als de latjes al gelijmd zijn, ik vraag me af welke manier het gemakkelijkst en meest effectief is ?
    Hallo Marin,

Ik heb geen idee hoe dik of breed de planken voor het dek zijn. Het is misschien raadzaam om even een paar stukjes te gebruiken op een test plankje en na te gaan welke manieer voor jouw het beste werkt. Voor het dek van de boot waar ik aan werk (Grand Banks yacht) heb ik de hoeken van de plankjes aan een zijde met een zwarte viltstift bewerkt. Het resultaat is bevredigend.

Maar nogmaals, ik zou het even proberen en kijken wat voor jouw het beste werkt.

Succes,

Dirk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leysend Bekijk bericht
    Hallo Marin,

Ik heb geen idee hoe dik of breed de planken voor het dek zijn. Het is misschien raadzaam om even een paar stukjes te gebruiken op een test plankje en na te gaan welke manieer voor jouw het beste werkt. Voor het dek van de boot waar ik aan werk (Grand Banks yacht) heb ik de hoeken van de plankjes aan een zijde met een zwarte viltstift bewerkt. Het resultaat is bevredigend.

https://live.staticflickr.com/65535/...4ce0e06e_k.jpg

https://live.staticflickr.com/65535/...9bcdb374_k.jpg

Maar nogmaals, ik zou het even proberen en kijken wat voor jouw het beste werkt.

Succes,

Dirk
    die plankjes zijn maar 3mm breed en 1 mm dik.
    grtjs Marin

Standaard

je kan er makelijk 10 tegen elkaar leggen en er dan overgaan dat maakt niet uit. je hoeft niet elk latje appart te doen.
    je kan ook potlood gebruiken of ik heb ook al eens zwarte verf genomen maar dan moet je het heel goed tegen elkaar spannen zodat er geen verf kan tussen lopen.
    zwart papier word soms ook gebruikt of zelfs een zwarte garen draad tussen de plankjes gelegt.
    je gaat een beetje moeten zoeken wat jou het beste ligt

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Effe uit het oog verloren maar al mooie vordering gezien.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

alles klaargemaakt om het dek te beplanken, latjes allemaal op 10 cm geknipt.

dek beplanken en dan schuren en dan lijntjes trekken met potlood, of eerst lijnen en dan schuren.

en we zijn vertrokken voor een paar uren.

grtjs Marin

Standaard

Amaai Marin dat is een serieuze bouwdoos. Je hebt voor weken werk en dan al die touwen. Veel moed. Willy.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willy Bekijk bericht
    Amaai Marin dat is een serieuze bouwdoos. Je hebt voor weken werk en dan al die touwen. Veel moed. Willy.
    beetje bij beetje he Willy, er is geen haast bij, ben op pensioen
    grtjs Marin

Standaard

Plezant werken met deze materialen denk ik .
    Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Plezant werken met deze materialen denk ik .
    tot nu toe geen klagen, materiaal is van goede kwaliteit.
    grtjs Marin

Standaard

helft van het eerste dek liggen de latjes er al op, heb het mezelf wat moeilijker gemaakt door ze in stukjes van 10 cm te snijden in plaats van op volle lengte te laten, moet zowiezo lijnen trekken na het schuren.

morgen mooi vlak schuren .

grtjs Marin

Standaard

het eerste deel een kleurtje ggeven :

laten drogen tot morgen , dan lichtjes opschuren en een laagje satinvernis erop,
    misschien eerst nog eens over de lijnen gaan, want er zijn er teveel weggeschuurd.
    grtjs Marin

Standaard

10 cm is een mooie lengte voor deze schaal hoor

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Het dek even eropgelegd, ziet er goed uit , past perfect overal, als ik het dek tegen de spanden duw ziet men die middelste lijn niet , is omat het nog niet plat geduwd is.

grtjs Marin

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ziet er goed uit Marin. Je hebt er een strak tempo opzitten
    Groeten,

Michel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Ziet er goed uit Marin. Je hebt er een strak tempo opzitten
    dank u, tja , ik heb maar dat te doen, voordeel van een gepensioneerde hé, tijd zat.
    grtjs Marin

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten