Hoofdsponsor

1/72 "France 40": Citroën TAMH [done]

Hallo Erwin. Op foto's van de tamh ambulance zie dikwijls aan de linkerkant een pikhouweel op de zelfde plaats als de schop aan de rechterkant. Succes je bent er ver. Willy.

Dat is juist Willy, heb die ook op foto's en het was de bedoeling deze aan te brengen. Jammer genoeg heb ik moeten vaststellen dat ik geen pikhouweel meer in reserve had (op 1/72). Ik hou het echter in litige tegen dat ik er nog eens één vind.
Ter info: de TAMH welke later in Duitse dienst reden waren hier niet meer van voorzien.
 
En hier is hij dan, het afgewerkte product.
Zoals dikwijls moet ik ook hier zeggen dat hij er in het echt beter uitziet dan op foto.

De gebruikte decals komen uit de spares box, er ontbreken nog twee Franse vlaggen aan de zijkanten maar daar heb ik geen decals voor.
Er is ook geen nummerplaat registratie en hier bestaat zelfs nog heden ten dage twijfel over de uitgereikte nummers. De enige zekerheid is dat de nummerplaat zou moeten bestaan uit de letter P gevolgd door een kleine tricolore en hierna door 5 cijfers. De P duidt de registratie aan van voertuigen welke in dienst werden genomen vanaf Februari 1940.

Foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op de houweel en eventueel bijkomende decals na beschouw ik deze als afgewerkt.
'T was eens iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is zeker eens iets anders!

Knap dingetje geworden, verf zit er super strak op, mooie paneellijntjes, ...

Deze doorstaat de "macro-foto-test" zonder probleem!
Mijn complimenten

Gr
Thiery
 
Meer dan geslaagd en is mooi geworden.
 
Hey E,

Ja, da's hem...., je wit lijkt me erg strak gespoten of geschilderd. Mooi koddig ding geworden...
 
Ja Erwin da's een plezant baksken geworden! Zulke modellekes geven een soort nostalgisch gevoel. We hebben dat waarschijnlijk in onze jongen tijd nog zien rijden. Wat betreft die Franse vlaggen, op sommige bouwdozen staan op de zijkant wat uitleg in verschillende talen met een landvlaggetje daarbij. Uitknippen inscannen en op papier afprinten. Alleszins proficiat! Willy.
 
Mooi gemaakt, ik zet ze bij afgewerkte modellen.
 
Bedankt om te volgen.
Gisteren een oplossing gevonden om de Franse tricolore op de wanden te plaatsen. De decals in de Renault R35 kit bevatten een Franse nummerplaat maar ook een pseudo nummerplaat waar enkel R35 op staat. Deze zijn echter ook voorzien van een kleine Franse vlag en deze is juist groot (of klein) genoeg voor de Citroën.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan