Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Huey UH-1c [wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 55 van 55

Discussie: Huey UH-1c [wip]

Standaard

Even bij gelezen,

En hoedje af hoor voor wat je weeral laat zien
    Machtig veel detail.

Grtz.

Luc

Standaard

Bedankt, mannen! De rotor van de heli is nu van PE voorzien, al zijn het hele kleine stukjes. Die zijn op strategische plekken geplaatst, namelijk net daar waar er een paar sinkmarks zaten. De rotor valt ook gemakkelijk op zijn plek bij een dry-fit.

Nu de rotor er op kan, heb ik nog eens het diorama er bij gehaald.

Stel nu dat hij scheef geland is en dat de rotor daarbij ontwricht geraakt is, dan krijgen we dit. Er kan dan nog wat meer schade toegebracht worden, zoals aan de schroefbladen, de cowling of de staart.

Een volgende stap was het bouwen van de deurscharnieren. Die had ik nog niet aangepakt omdat het een lastig werkje is. Je moet de plastic originelen weghalen en die zijn iets anders van vorm. Daarna moet je gokken hoe ver je de PE hengsels kleeft zodat beide scharnieren in elkaar passen. Ik heb een kleine plooifout gemaakt omdat je de onderste scharnier ondersteboven moet zetten, maar dat is al moeilijk te zien.

Er zijn vijf delen per scharnier, telkens met een andere combinatie van deeltjes. Het gekke is dat er van elk van deze deeltjes drie meegeleverd zijn, dus je mag overal eentje van verliezen.

Hier zie je nog de afgewerkte portieren. Ik zou nu de deuren echt kunnen laten openstaan, iets dat ik toch pas ga proberen als de verf er opzit. De as wordt niet vermeld maar dit kan met een fijne koperdaad.

Standaard

In deze setting zou ik toch wel kiezen voor een of meer openstaande deuren.
    Voor de rest ; mooie vorderingen.

Standaard

Komt in orde, hoor. Nu wordt het ernst, de Huey moet nog beschadigd worden. De beurs waarvoor dit allemaal gebouwd wordt, is ondertussen wel afgelast, maar misschien kan het thema volgende keer weer opgepikt worden.

Dit gaan we gebruiken: een metalen plaat waar we een paar stroken uit snijden.

Op een strook, die de maten heeft van een rotorblad, wordt een wingspar gekleefd. Dit is nog een stukje atoomkanon, grappig dat het in de volgende kits verderleeft.

Een stalen stangetje wordt er tegen gelegd en de rand van de strook wordt hier rond gebogen. We moeten de leading edge van de rotor verkrijgen.

Er wordt nog een stuk kanon in gekleefd voor de stevigheid van de rotor.

De ruimte wordt opgevuld met isolatieschuim om de structuur binnenin na te bootsen. Hier een plaatje van zulk spul bij een ander type:

(https://rotorcorp.com)

Nadat de tweede strook wat voorgevormd is, wordt het geheel dichtgekleefd.

Ik heb er een beschermlat opgekleefd, al werd het moeilijk om zo nog de juiste doorsnede te bewaren. Die inox lat is nodig omdat die bij een impact vaak loskomt van de rest.

Het gelamineerde gedeelte aan de rotorkop kon op een paar manieren gescratcht worden, maar de eenvoudigste was de manier waarop ik ook de cowling gemaakt heb. Met een stuk alufolie wordt de vorm van de lamellen overgenomen. Het was ondoenlijk om aan beide zijden platen op elkaar te kleven, wat tot een te grote dikte en slechte uitlijning zou leiden.

De lamellen zijn hier uitgesneden en opgekleefd.

Met een beetje agressie en een slijpschijfje is de beschadiging snel uitgevoerd. Ik heb dat zo gedaan, dat de inwendige structuur ook hier en daar te voorschijn komt.

Door de klap is ook deze bout afgebroken.

Het andere blad kan hier niet ongehavend uit gekomen zijn, dus is daar wat met een staalborsteltje op gewerkt.

Dan kan eindelijk alles in de verf. Ik heb ondertussen de piloten ook eens gemonteerd en ik heb nog wat kogelgaten in de staart geboord, wat de aanleiding voor de haastige landing kan gevormd hebben. De M16 krijgt dus nog een andere loop.

Standaard

Serieuze verbouwing aan de rotorbladen, we blijven volgen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Tis eens iets anders een model demolisioneren, maar wel indrukwekkend, we stay focussed
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Bedankt, de Huey staat al in de Olive Drab na het zwart bijspuiten vna de neus en afplakken.

Standaard

Mooi in zijn kleur en volg verder in stilte.
    Pascal

Standaard

Bedankt, Pascal.

Ik ben verder gegaan met het accentueren van de paneellijnen door er wat blauw bij te doen. De foto's van deze week zijn wat wazig, ik ben de SD-kaartadaptor kwijt en moet er eerst een nieuwe kopen, als ik de vorige niet eerder terugvind. Tot dan gebruik ik de tablet om te fotograferen.

Daarna heb ik dat terug verzacht met een paar druppels zandbruin.

Ik besloot voor de Hoghead versie te gaan. Volgens mijn boek gaat het wel om de eerste Hoghead en niet de Hoghead II zoals de deurdecals luiden. Ik heb de II er dan maar afgehaald. Ik heb ook gezien dat er delen van het dak in zwart en wit moeten, dat wordt nog gemaskeerd en gespoten. Ik zag ook wat PE dat ik gemist had op de foto van Hoghead opduiken, maar dat is makkelijker achteraf te bevestigen. Er zijn decals die plaatselijk aan silvering lijden, dat zal ik corrigeren als alles gedroogd is. De decals zijn erg stevig gemaakt maar de lijm is niet zo strak. Ik heb de tekst op de staartboom probleemloos terug losgemaakt nadat die al met Daco behandeld was, het schijnt er geen vat op te hebben.

Standaard

ook even bijgebeend , was zo druk bezig et mijn dio en nog andere zaken dat ik het volgen wat verwaarloosd had , maar het is en blijft toch weeral een indrukwekkende bouw en zeker het volgen waard
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten