Hoofdsponsor

1/35 Huey UH-1c [wip]

Bedankt, Pascal.

attachment.jpg

De twee M60 geweren waren al erg gedetailleerd in de kit, maar zijn met de Eduard wapenset nog wat uitgewerkt. Het is soms kiezen welke details je kan redden en welke niet.

attachment.jpg

De draaghendels bovenaan zouden moeten neerklappen bij het neerzetten, iets wat in de plastic kit over het hoofd gezien was. Je krijgt ook een metalen munitiekist en een crosshair.

attachment.jpg

Hier zien we voorlopige werkzaamheden aan de toeschouwers en de bestuurder van de M151. Het fietsje zal naast de weg liggen, het is een tweedehands Tamiya kit die al eens door iemand in de primer gezet is. Ik wil er echter een Aber PE-setje voor gebruiken en de fiets is ook nog niet ontdaan van de gietnaad.

attachment.jpg

De spaken worden hier samengesteld uit twee schijfjes die op een as gezet worden.

attachment.jpg

De spaken worden weggeknipt en de ook de velg moest er aan geloven om de spaken in het wiel te krijgen. De voorvork was in het wiel gegoten en wordt vervangen door een PE vork, al krijg je van Aber verschillende methodes om de vork te vervangen, in het geval je liever met Evergreen of met de originele vork werkt. Er zit een prima handleiding bij, waar je zelfs een fietsbel mee kan voorzien.

attachment.jpg

Ik kan alleen niet alle luxe aan deze fiets toevoegen, hij moet wat versleten aandoen. Daarom is de fietspomp weggehaald en ik ga ook de verlichting kapotmaken. Bij het uithollen brak het achterwiel in twee stukken dat moet dus bijgeplamuurd worden.
 
Heb even alles doorgenomen ... dit is toch echt een sterk staaltje! :)

Ga dit nog verder volgen!

Een Huey staat nog op het lijstje hier. Ben aan't denken aan de 1/48 Kitty Hawk versie, maar over het merk hoor ik weinig goeds.
 
Bedankt. Ik las vandaag het volgende op Scalemates:

Augh. The Kitty Hawk release seems worse every week . :| Even the box art got the canopy front glass right, but perhaps they lazily copied one side of the front glass onto the other side, including the one unique angled corner. :| Obviously Kitty Hawk don't know what they are doing at this point, unless somehow there are UH1-D's with that angled corner on both sides of the front glass. I had such high hopes for that kit release, being a new UH1-D and all. No way I am going to bother paying out of my nose for the UH-1N version ever, but maybe at some serious discount.
 
De fiets staat in de verf. Voor ik de spuitbus openzette, zag hij er zo uit:

attachment.jpg

Ik heb eerst grijze primer gebruikt, maar ik had eigenlijk meteen zilververf moeten gebruiken, want nu is het wat korrelig geworden. Kan niet zo'n kwaad, want er gaat nog roest toegevoegd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Fiets is mooi in elkaar gezet.
 
Sorry voor de late update. Het schilderen ging inderdaad niet helemaal goed door de warmte, daarom is er een pauze ingelast. Het fietsje is nu gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Als de fiets na jaren uit het water komt geloof ik wel in de fiets met de nodige roest.
Maar bij een beetje roest gaat dit toch wat overdreven zijn.
En als ik echt eerlijk wil zijn vind ik het korrelige te overdreven op deze toch mooi gemaakte fiets .
Nu is dit wel een close up en dat kan schelen natuurlijk.
Voor de rest zeer mooi werk.
 
Netjes, een Vietnam diorama is altijd mooi. De fiets ziet er ook goed uit, Als je met een harde borstel of tandenborstel lichtjes de fiets geborsteld had gingen de korrels dan niet wat weg ?
 
Oeps, alweer een jaar later. Er zijn wat vorderingen gebeurd aan het diorama en het gaat een dezer dagen eindelijk af geraken, al is de fiets toch in deze staat in het dio terechtgekomen (zie M-35-en-M151-topic). Aan de helikopter moest nog wat gebeuren, namelijk de installatie van de propellers. De main rotor staat er nu op en ik besloot om de gasturbine nog wat aan te kleden volgens de referentiefoto's.

b179868634a8adee5e9d0a55ad8e3a2e.jpg


7f40ab4389b7708b827d22d1754bf65b.jpg


c0bec41989d942f40fc8a90bfd3bbaf2.jpg


Nog een paar dingetjes, zoals de pitch actuators en de tail rotor, en dan is het hele dio in feite helemaal af.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan