Hoofdsponsor

1/670 NCC-74656 U.S.S Voyager [wip]

lox665

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
322
Hallo allemaal,

Sinds op Netflix alle seizoenen van Star Trek staan ben ik terug beginnen te kijken naar de reeks van uit mij jeugd. En dat was Star Trek Voyager.
halverwege de seizoenen kwam het briljant idee in mij op om te zoeken of er een model is van het schip dat de hoofdrol speelt, en jawel hoor Revell heeft een kit op schaal 1/670.
Het model is in 1995 voor het eerst op de markt gekomen en ze hebben het nu opnieuw van onder het stof gehaald met een nieuwe doos en nieuwe decals, de details en het paswerk zijn dus ook van die tijd dusja ... maar de decals zijn wel compleet nieuw en zien er prachtig uit. in totaal zal het model een 56cm groot meten.

Ik heb ook een LED verlichting kit gekocht op ebay, het is de eerste keer day ik dit doe ... dus ik ben benieuwd.

Een paar fotos.
de eerste stap gaat zijn om alle ramen open te boren met de dremel, aangezien ze in de kit allemaal dicht zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
wow ,ik volg ook graag S.F reeksen
suc6 ermee ik volg wel
Marc
 
Ha nog een Trekkie!
Ga zeker meevolgen en heel benieuwd naar die LED verlichting.
Live long and prosper !
 
Heel cool, prachtig schip die voyager! En ik heb al van een paar mensen gehoord dat die leds best meevallen. Succes in ieder geval, en ik ben benieuwd naar progress!
 
Hallo,

ondertussen heb ik de ramen in de main hull uitgeboord en hier ook al de led strips in gemonteerd en gesoldeerd.
Niet veel spectaculairs maar wel veel prullenwerk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie kent dit niet he .
Heb over deze topic gezien maar kom vanaf nu toch geregeld eens kijken.
 
Ik ben niet altijd goed in mijn stappen vastleggen dmv foto's, meestal ben ik te enthousiast en dan later realiseer ik mij dat ik een paar foto's had moeten maken. In ieder geval, het model staat grotendeels in elkaar en ik heb even spanning gezet op de led lampjes om te kijken of er nergens ongewenst licht door komt. Als je goed kijkt op de foto zie je een lange horizontale en een verticale streep die er niet moet zijn. Deze moeten dus weg gewerkt worden.

attachment.jpg
 
dat heb je prachtig gedaan, is ook spectaculair al die raampjes en aandrijving verlicht.
succes met het dichten van de 2 lichtfoutjes.
 
Spectaculair zeker .
Knap.
 
In het donker ziet het er goed uit :dry: Verlichting inbouwen in een model geeft dat ietsje meer.
Benieuwd naar het vervolg met foto's bij daglicht.
 
Hallo allemaal, ondertussen zijn de valse licht plekken bijgewerkt en om de hitte even te ontlopen heb ik mij in de garage opgesloten en een beetje zitten pre-shaden.

Ik merk wel dat de resolutie van de foto's drastisch omlaag gaat bij het posten, iemand een idee hoe dit komt ?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geeft inderdaad een raar aanblik op die foto's .
Misschien kan je buiten eens wat foto's maken want ziet er toch tof uit.
 
zo, de Voyager is gespoten. het is wel eens leuk zo een ruimteschip bouwen, veel werk heb je er niet aan kwa details. Geen cockpit, geen landingsgestel et cetera. gewoon de romphelften tegen elkaar en het is bijna klaar :)
een leuke ontspannende bouw met snel resultaat.
Ik heb ook eens foto's genomen onder een andere verlichtingsbron.

edit: Ik begrijp het niet, de foto's worden zo fel verkleind als ik ze post, op mijn Mac vullen ze heel mijn scherm en hier krijg ik ze nauwelijks groter dan een paar cm :wacko:

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg
 
Toch wel aangenamer om naar te kijken en vind het zeer geslaagd.
 
knap werk
Foto's worden hier automatisch aangepast om op het forum te passen
Marc
 
Das eens een keer wat anders, mooie versie van Voyager. En ik leer hier iets bij, Star Trek Voyager op Netflix? Ik ga dat eens terug bekijken want das toch ook jeugdsentiment hier. Seven of Nine :8:D
 
Hallo,

Ondertussen heeft het model zijn decals gekregen en een subtiele wash, en hiermee is hij ook klaar.
De voet heb ik gemaakt uit een stuk tropisch hardhout dat ik had liggen. Een tijdje terug heb ik hier thuis een houten schutting gemaakt en ik had nog een paal van 2,50 meter over. Dus genoeg voor een aantal modellen :D

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er indrukwekkend uit en mooi gespoten. Ik zie er geen enkel stofje in.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan