Hoofdsponsor

1/72 F-16AM "75 years D-Day" [wip]

Ziet er weer goed uit en kijk uit naar afwerking.
 
Bedankt voor je reactie, Pascal!

Intussen een test gedaan met de invasiestrepen. (Gelukkig zitten er reserve plakkers op het decalvel.)
Het wit is toch licht doorschijnend.
attachment.jpg
Om te vermijden dat er een nuanceverschil zal zijn tussen de licht-en donkergrijze ondergrond, heb ik de vlakken waar deze decals op moeten afgemeten en afgeplakt. Vergde toch wat werk om het allemaal netjes op dezelfde afstand te krijgen. Hopelijk loont het.
attachment.jpg

Nu kan het donkergrijs erop.

Gr
Thiery
 
Een vraagje , die ruit van de cockpit is deze langs de buitenkant gekleefd of langs binnen?

Bedoel je de tape? Die zit aan de buitenzijde.

De verfwerkzaamheden aan de hand van Hataka-verf (blue line om met de borstel aan te brengen)

eerste laag
attachment.jpg
tweede laag
attachment.jpg
attachment.jpg
derde laag en tape verwijderen
attachment.jpg
Leuke verf om mee te werken. Droogt mooi, snel en streeploos op. Na 15 min kan je al een volgende laag aanbrengen.

Humbrol gloss erover
attachment.jpg

Gr
Thiery
 
De kap heb ik nadien gelijmd.
Ik vind veiliger om eerst de romp te bouwen, dan de kap erop te zetten. Als laatste pak ik het raam in met tape.
Zo ben ik zeker dat er geen stof of iets dergelijks aan de binnenzijde zit.

Enkele uren zoet geweest met de invasiestrepen
Op de vleugels zijn het grote lappen decals. Gelukkig waren mijn metingen nauwkeurig en past het mooi.
attachment.jpg attachment.jpg
Voor de romp waren het allemaal afzonderlijke delen.
Het was wat puzzelen om het mooi uitgelijnd te krijgen.
Goed dat ik gewacht heb met de buikvinnen te plaatsen. Die zouden lelijk in de weg hebben gezeten. attachment.jpg
Voorgaande foto had ik nog geen decalsetting gebruikt.Hieronde wel, waardoor de strepen mooi aansluiten op de landingshaak
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Gr
Thiery
 
staart is ook beplakt.

attachment.jpg
attachment.jpg

Gr
Thiery
 
Mooi gedaan en vooral die staart is een specialke weer.
 
Bedankt!
Zijn fantastische decals....

Na de grote plakkers, tijd voor de kleinere.
Aan de bovenzijde oa. de lijntjes
attachment.jpg
attachment.jpg
Het grijs van de stencils ligt dicht bij het grijs van de onderzijde waardoor ze niet goed zichtbaar zijn.
attachment.jpg

Gr
Thiery
 
ziet er goed uit , blijf zeker volgen, erg benieuwd naar het vervolg

Greetzzzzz Modest
 
Heel mooi (effe beetje dik jaloers). Ben het straaljager bouwen beetje verleerd vrees ik, zal er dus nog eens moeten aan herbeginnen in 2021.
 
Bedankt!

Weekend zit erop...
Toch wat progressie.
Wat kleur toegevoegd dmv de Belgische roundels
attachment.jpg
Op de staart moesten nog wat cijfers en letters Ook de buikvinnen zijn voorzien van de nodige stickers.
attachment.jpg

Met de buikvinnen was veel passen en herplaatsen nodig tot het mooi aansloot bij de andere invasiestrepen
attachment.jpg

Een wash met Flory om de panelen wat te accentueren
attachment.jpg
Na het opkuiswerk:
attachment.jpg

Als het weer niet meer zo vochtig is, kan ik er een laag matte vernis overleggen.
Goede vooruitzichten...

Gr
Thiery
 
wondermooi , en knap werk geleverd zal sjiek zijn als hij af is , dus nog even wachten he
Marc
 
Dank!

Buikvinnen op hun plaats gelijmd en de matte laag zit erop!
attachment.jpg attachment.jpg
Zonet heb ik er het landingsgestel onder gelijmd.
attachment.jpg
Altijd leuk moment als je vliegtuigje op zijn eigen benen staat.

Bijna klaar...

Gr
Thiery
 
Vooral spannend denk ik dan dat het blijft staan.
Mooi.
 
Ziet er goed uit.
Mooi schema trouwens. De speciale schilderingen van de Belgische F-16's hebben wel iets. Er zitten echte pareltjes tussen.
 
@Pascal: tot heden blijft ie stevig op de pootjes staan.
@airbus: de Belgen hebben mooi beschilderde demotoestellen, maar deze vind ik wel bijzonder. Mooie staartbeschildering en die invasiestrepen zorgen voor een stoere uitstraling.

Cockpit uitgepakt en alles zit op zijn plaats, enkel nog de sidewinders op de vleugeluiteinden.
Al een preview...
attachment.jpg

Gr
Thiery
 
Proficiat want is toch weel heel mooi geworden.
 
Bedankt!

Er moesten nog een paar dingetjes op:
attachment.jpg attachment.jpg

Die zitten nu op hun plaats, dus tijd voor de eindfoto's alvorens een plaatsje in de vitrinekast in te nemen:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

KLAAR!
Leuke bouwdoos, geweldige decals... ik heb me goed geamuseerd!

Gr
Thiery
 
Missie geslaagd.
Mooie aanwinst voor de vitrinekast. Op naar de volgende:dry:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan