Hoofdsponsor

1/35 Renault FT-17 [wip]

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Goedenavond!

Aangezien mijn werkgever vind dat ook ik moet thuiswerken (ondanks dat ik geen cleanroom heb), heb ik een nieuw doosje open getrokken.
(Ondanks dat ik nog wat af te werken heb).

Ik heb gekozen voor de Renault FT van Meng met compleet binnenwerk, hoewel je daar bijna niets van zal zien.
De bouw gaat zeer voorspoedig, alles past perfect en de tekeningen kloppen.

Het begin is de motor en de transmissie:
attachment.jpg

attachment.jpg

Voor een uitleg over de motor is er dit youtubefilmpje

De kleuren zijn hier anders, ik heb de handleiding gevolgd. Maar er zijn zo veel FT's gebouwd dat er vast meerdere motorleveranciers geweest zijn.

Hierna komt de bodemplaat:
attachment.jpg

attachment.jpg

En daarna wordt alles samengevoegd:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals te zien is, is er weinig ruimte over in het motorcompartiment en dan komt er boven de transmissie nog de hoofdbrandstoftank.
Er zal dus, zelfs met de luiken open, weinig van te zien zijn.

Woensdag weer thuiswerken, dus hopelijk woensdagavond weer een update.

Peter
 
Veel plezier en volg mee.
 
Zoals jullie weten ben ik geen militaire voertuigen fan omdat ik er echt niks van ken , maar niet getreurd of met de vinger gewezen ik hou wel van de bouwen van zulke voertuigen en kijk daarom heel graag om misschien dan toch iets bij te leren
Ik stond toch regelmatig verstomd met het lezen wie of wat bekende automerken tanks bouwden zoals Skoda , Renault tot Minerva zodus leer ik bij
Veel plezier met deze bouw
Marc
 
Dat is een klein tankje maar met een lange geschiedenis: WO1, WO2 en daartussen een hele reeks conversies en pogingen om het chassis en de motor op de meest vreemde manieren te gebruiken.
ik veronderstel dat het een WO1 exemplaar zal worden?
 
Bedankt voor de aanmoedigingen.
Helaas Erwin, het wordt een Spaanse.

Peter
 
Goed,

Ik had een update beloofd.
Ik ben begonnen aan de 2 zijplaten. Die zijn natuurlijk perfect om te airbrushen en dus mijn spuitbus grondverf gepakt en de eerste gespoten en toen was deze leeg.
De winkel waar ik deze koop is, ondanks de mededeling op de etalageruit, gesloten wegens Covid-19.
Ik heb ook nog grondverf die ik kan airbrushen, dus die gepakt.
Alleen kwam de verf er eerst aan de achterkant uit, na het schoonmaken ging het beter, maar ik heb hem toch maar naar de leverancier gestuurd voor groot onderhoud.

Hopelijk krijg ik hem snel terug en kan ik weer verder.

Peter
 
Goedenavond,

Vandaag toch nog wat gebouwd:

attachment.jpg

De beide wielsets, helaas niet kunnen schilderen.

Peter
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan