Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi Bandai Star Wars AT-ST 1/48 [wip]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Bandai Star Wars AT-ST 1/48 [wip]

Standaard Bandai Star Wars AT-ST 1/48 [wip]

Hi gasten,

Ik ga eens iets anders proberen

Als grote Star-Wars fan vond ik dat ik me toch eens aan zoiets moest wagen, en ik heb het me nog niet beklaagd. De Bandai kit is echt fantastisch, het beste dat ik al ooit gebouwd heb. Het is een snap-kit, maar vergis je niet, alles past zo goed en quasi naadloos dat je het nauwelijks terug uit elkaar zou krijgen. En het detail is fantastisch, echt wow. Alleen de figuurtjes zijn echt zwak, maar ach, als het dat maar is. Ik ga zeker nog Bandai dingen bouwen.

Het begin.

More to come :-)

Standaard

Ziet er veelbelovend uit als ge zo enthousiast bent en het ziet er ook smakelijk uit op de achtergrond " schol " en geniet er van al goed dat we dat nog mogen en kunnen he , voor mij is dat verboden terrein geworden vanwege mijne suiker maar och er zijn ergere dingen in het leven , ik zal wel een zerotje drinken
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Merci, het heeft gesmaakt :-) en spijtig dat je zo een pleziertjes moet missen, maar er zijn idd belangrijkere zaken!

Standaard

Veel bouwplezier .
    Pascal

Standaard

Cool, ik ben de mijne aan 't schilderen.

Standaard

Ik ben benieuwd en volg graag mee dit projectje
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jiver Bekijk bericht
    Cool, ik ben de mijne aan 't schilderen.
    Nice, waar zijn de foto's!

Ondertussen is het hier al goed opgeschoten, klaar om te primen. Ik heb behoorlijk wat details toegevoegd en zitten prutsen, als ik dat niet had gedaan was ik waarschijnlijk al klaar, maar ik heb veel plezier gehad met de sparesbox te plunderen :-)

Ik heb dit bouwverslag als inspiratie genomen, vooral de vorm van de schilden van de wapens heb ik simpelweg (bijna) gekopieerd.
    http://www.rebelscale.com/models/bui...-at-st-review/ Fantastische site trouwens, als je star-wars of scifi fan bent zeker eens checken.

Foto's :

Standaard

Ondertussen al heel wat verder kunnen werken. De basislaagjes en camo zitten erop (tamiya spray cans), en ik ben gestart met de eerste verwering. Ik had al verschillende keren gelezen dat het plastic niet tegen white spirit kan, maar iemand zei ook dat MiG filters wel ok waren. Na 1 filter bleek dit niet te kloppen, op drie plaatsen is er een barstje gekomen, gelukkig maar op 1 plaats echt zichtbaar.

Dus voor de pinwashes is olieverf geen optie. Ik heb ergens gelezen dat je pastelkrijtjes kan gebruiken, wat afschrapen, mengen met water en wat detergent voor een betere 'flow', en tot mijn grote verbazing gaat dit een pak beter dan ik had verwacht!!! Ik kan het iedereen aanraden eens me te experimenteren, het werkt natuurlijk anders, maar na een uurtje of zo heb ik me wel aangepast, en ik heb het gevoel dat je op deze manier ook fantastisch kan verweren!

Een paar foto's, de poten hebben al grotendeels een pinwash en wat basic weathering.

Gegroet, en may the force be with you.

Standaard

Very nice. Ik gebruik pastels al een tijdje, maar dan droog. Veel meer controle en minder gevaar voor 'overdone' effect.

Standaard

Wow, ziet er goed uit! Ga ik zeker ook proberen, het is gewoon niet in me opgekomen om het droog te proberen

Standaard

Hallo,

Ik ben onlangs aquarelpotloden tegengekomen maar dan specifiek voor op schaalmodellen, en dit is ook op water basis dus geen chemicaliën die alles en nog wat kunnen aantasten op je model. Hier kan je ook hele mooie nuances in je kleur mee verkrijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=SM4RvS3vVak
    Wubalubadubdub !

Standaard

Speciaal alle zins maar mooi bezig .
    Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lox665 Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben onlangs aquarelpotloden tegengekomen maar dan specifiek voor op schaalmodellen, en dit is ook op water basis dus geen chemicaliën die alles en nog wat kunnen aantasten op je model. Hier kan je ook hele mooie nuances in je kleur mee verkrijgen.

https://www.youtube.com/watch?v=SM4RvS3vVak
    Inderdaad, die heb ik enkele maanden geleden aangeschaft, zowel de harde als de zachte versie. Goed spul.

Standaard

Ziet er heel interessant uit, ga ik zeker eens proberen! Merci voor de tip!

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten