Hoofdsponsor

1/48 Bandai Star Wars AT-ST 1/48 [wip]

Proficiat met dit zeer geslaagd werk.
Ook ondergrond is knap gekozen en uitgevoerd.
Bravo.
 
Zeer mooi gedaan. De verwering vind ik top, kan niet beter.

Heb je de techniek met pastels en potloden ergens van geleerd. Ik bedoel youtube ofzo.
Ik zou er wel eens wat meer over willen weten :)
 
Zeer mooi gedaan. De verwering vind ik top, kan niet beter.

Heb je de techniek met pastels en potloden ergens van geleerd. Ik bedoel youtube ofzo.
Ik zou er wel eens wat meer over willen weten :)

Merci allemaal!!

@michel Ik heb inderdaad eerst even dit filmpje op youtube bekeken (op aanraden van lox665 van dit forum) https://www.youtube.com/watch?v=SM4RvS3vVak Je vindt er best wel wat op YT. Ik heb gewoon wat aquarel potloden van mijn dochter gebruikt, en ik ga me een setje kopen in de action of zo om wat meer kleuren te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dat minder goed zou werken dan die van AK.

Wat de pastels betreft, daar ben ik gewoon mee beginnen experimenteren. Ik had eerst een sapje gemaakt, zoals je dat met white spirit en olieverf doet, maar dat werkte niet echt makkelijk. Uiteindelijk nam ik met een nat penseel pastel door op het pastelkrijtje zelf wat te wrijven. Het was wat zoeken naar hoeveel water, hoeveel pastel enz, maar uiteindelijk kon ik er vrij goed pinwashes mee doen. Pastels hebben als voordeel dat ze heel goed bewerkbaar blijven eens op het model door ze terug te bevochtigen, dat lukt zelfs nog redelijk de dag erna. Filters is wat moeilijker met pastels dan met enamels of olie, maar na wat experimenteren kreeg ik toch even goede resultaten.
 
Ok merci voor de link en de uitleg! Ik ga het bekijken.
 
Leuk model geworden en het grondplaatje is ook wel geslaagd.
 
prachtig, toch 1 vraagje, kan het dak nog open? zou zonde zijn van de binnenkant dat je die niet meer kan tonen.
 
Bedankt!! Helaas helaas. Het enige minpunt van deze kit (behalve de reactie op white spirit) is dat het dak slecht aansluit. Vooral vooraan, met een opening van zeker een millimeter. Dit is makkelijk op te lossen met plasticard, maar het sluit in het geheel zodanig slecht aan dat het afbreuk zou doen aan het eindresultaat. Dus ik heb het moeten dichtlijmen en de naden zijn geduldig opgevuld met lijm tot het strak aansloot.

Ik troost me met de gedachte dat ik foto's heb, en vooral dat ik me goed geamuseerd heb met die cockpit :-)
 
Hey,

Knappe uitvoering en de verwering is subtiel. Alhoewel je zeker je mocht laten gaan met de verwering, het is eigenlijk fantasie...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan