Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Dat is nu echt tegenslag.Maar u kennende komt het wel goed.
Marc S.
 
Michel ik gebruik geen spuitbussen dus alles met het kwastje en airbrush :)

Dan is het wel raar. Wel een spuitbus tamiya is nogal straf spul maar de potjes toch niet.
 
Na het schuren nog een paar lagen vernis gegeven nog niet helemaal perfect maar dat is simpel weg te werken door te polijsten. Nu een een paar dagen tot een week laten drogen en dan polijsten en het model afwerken.

438ad0acba7e37b5ca3f15a5e5959cbf.jpg

7c1b87cfb61c5a582a25ee9b758fd576.jpg

Als er iemand trek heeft in een sinaasappel neem gerust :laugh:
 
Ik wist niet dat je dat kan weg polijsten. Weer iets bijgeleerd.
De decals lijken net geschilderd, heel mooi!
 
De volhouder wint hier wel degelijk.
kijk uit naar vervolg van dit schuurverhaal.
 
Ik denk dat er nu iemand gelukkig is met zijn BMW. Willy.
 
Bedankt voor de reacties. IK hoop van de week nog de carrosserie te masseren met diversen schuurpads om een strakke laklaag te krijgen :)
 
Inderdaad Marc S, komt helemaal goed.........hoop ik :)

Kleine how to polishing of zoiets mijn manier. :laugh:

IK heb een set van Micro-Mesh voor het polijsten de inhoud bedraag 9 schuurpads van korrel 1500 tot 12000, 2 sanding sticks en een flesje poetsmiddel.
Uiteraard kan je ook waterproof schuurpapier in deze korrels bij de vakhandel halen en een bus/fles autopoets en kan je daarmee precies hetzelfde voor minder centjes.

Het principe is simpel je werk nat houden en bij elke verandering van schuurpad voor een fijnere korrel schuur je haaks op de vorige schuurbeweging die je heb gemaakt, op de foto met een gele lijn de schuur richting aan gegeven voor het gemak. En als allerlaatste uiteraard poetsen, het liefst had ik hier de Tamiya poetsmiddelen medium en fine voor gehad maar helaas niet in huis en kan er ook niet direct aan komen.

Korrel 4000
649976968ffe7e661783e300b90d0d0c.jpg

Korrel 6000
90ad91faa2a3823b5781f4d5b6ae57b8.jpg

Korrel 8000
bad2d9653af49ff154a90f762c1edc46.jpg

Korrel 12000
a82ee5667e02628d94d5cd3f6396d0d5.jpg

1429f5c0dd37ac2e5f46de7fc6532cae.jpg

En na een poetsbeurtje.
863fce40fca79ced45eebb723275fd29.jpg


Moet er wel bij zeggen dat het bij de motorkap iets minder gepolijst heb dan als ik straks het rode gedeelte gaat aanpakken dan begin ik bij een iets grovere korrel en werk dan naar 12000 toe. De motorkap word nog een keer in de satin vernis gespoten dus kon ik me daar even op uitleven om een kleine how to te maken. De karosserie moet nog even wat langer door drogen voordat ik daar mee aan de slag gaat.
 
Ziet er zeer goed uit Ron , waarmee heb je dan gepoetst ?

Greetzzz Modest.
 
Thnks Modest :) Ik heb het poetsmiddel van Micro-Mesh gebruikt werkt prima maar blijf toch een fan van Tamiya compounds.
 
Ron, niet schieten, ik kan er totaal naast zitten, maar was de zwarte motorkap bij race wagens niet opzettelijk in die kleur en mat gespoten om reflectie tegen te gaan tijdens nachtritten? Ben nog eens naar de boxart gaan kijken en daar lijkt hij me ook mat.
 
Ron, niet schieten, ik kan er totaal naast zitten, maar was de zwarte motorkap bij race wagens niet opzettelijk in die kleur en mat gespoten om reflectie tegen te gaan tijdens nachtritten? Ben nog eens naar de boxart gaan kijken en daar lijkt hij me ook mat.

De motorkap word nog een keer in de satin vernis gespoten dus kon ik me daar even op uitleven om een kleine how to te maken.

Ik schiet niet zo snel hoor Erwin :) Dus word nog gedaan maar niet compleet mat.
 
Ik schijn dit niet te willen snappen Ron .
Maar jullie spuiten eerst de verf en dan enkele lagen vernis en dan schuren en polijsten jullie erop los.
Ook al heeft de verf stof of een appelsien huid jullie schuren dat er uit op de vernis?
 
zeker en vast Pascal , neem nu Ferrari die werden met 32 lagen verf gespoten om daarna helemaal te schuren om deze dan terug te polijsten om hun mooie egale glans te bekomen , beter nog mijne beste vriend heeft een hele oude Porsche 928 s (die grote uitgerekte Porsches ) wel samen met hem hebben we tot de laatste vijs uiteen gehaald geen vijs die er nog insteekt , wel ook deze is juist terug van de carrosserie en staat in zijn garage op houten blokken een blote kas zoals we dat noemen , wel die is mooi blinkend gespoten in rode metaal kleur
Het volgende dat nu gaat gebeuren is helemaal slissen ( nat schuren ) om deze daarachter op te polijsten
Dan is de kleinste vorm van sinaasappelschil weg en je krijgt dan het mooie gladde glas effect
@ Ron het begint er nu al beter uit te zien , heb het zelf ook meegemaakt en het ergste is ik heb er nog zo eentje staan om te bouwen
Succes verder makker
Marc
 
Bedankt Coachke.

Pascal, Het polijsten van de vernislaag moet eigenlijk altijd gebeuren voor het beste resultaat. Ik geef mijn modellen minimaal 6 lagen vernis en soms schuur ik al tussendoor als er wat stof inzit. Dus ongeacht of er stof of een vuiltje inzit word er door mij gepolijst.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan