Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip] - Pagina 10
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
Weergegeven resultaten: 136 t/m 146 van 146

Discussie: Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Bekijk bericht
    Thnks Modest blijf toch een fan van Tamiya compounds.
    Same here !

Greetzzzz Modest.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Ron, niet schieten, ik kan er totaal naast zitten, maar was de zwarte motorkap bij race wagens niet opzettelijk in die kleur en mat gespoten om reflectie tegen te gaan tijdens nachtritten? Ben nog eens naar de boxart gaan kijken en daar lijkt hij me ook mat.
    De motorkap word nog een keer in de satin vernis gespoten dus kon ik me daar even op uitleven om een kleine how to te maken.
    Ik schiet niet zo snel hoor Erwin Dus word nog gedaan maar niet compleet mat.

Standaard

Ik schijn dit niet te willen snappen Ron .
    Maar jullie spuiten eerst de verf en dan enkele lagen vernis en dan schuren en polijsten jullie erop los.
    Ook al heeft de verf stof of een appelsien huid jullie schuren dat er uit op de vernis?
    Pascal

Standaard

zeker en vast Pascal , neem nu Ferrari die werden met 32 lagen verf gespoten om daarna helemaal te schuren om deze dan terug te polijsten om hun mooie egale glans te bekomen , beter nog mijne beste vriend heeft een hele oude Porsche 928 s (die grote uitgerekte Porsches ) wel samen met hem hebben we tot de laatste vijs uiteen gehaald geen vijs die er nog insteekt , wel ook deze is juist terug van de carrosserie en staat in zijn garage op houten blokken een blote kas zoals we dat noemen , wel die is mooi blinkend gespoten in rode metaal kleur
    Het volgende dat nu gaat gebeuren is helemaal slissen ( nat schuren ) om deze daarachter op te polijsten
    Dan is de kleinste vorm van sinaasappelschil weg en je krijgt dan het mooie gladde glas effect
    @ Ron het begint er nu al beter uit te zien , heb het zelf ook meegemaakt en het ergste is ik heb er nog zo eentje staan om te bouwen
    Succes verder makker
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Bedankt Coachke.

Pascal, Het polijsten van de vernislaag moet eigenlijk altijd gebeuren voor het beste resultaat. Ik geef mijn modellen minimaal 6 lagen vernis en soms schuur ik al tussendoor als er wat stof inzit. Dus ongeacht of er stof of een vuiltje inzit word er door mij gepolijst.

Standaard

Jij schuurt haaks over elkaar.Ik schuur altijd in dezelfde richting.Nu is mijn vraag of er nu verschil is om in 1 richting te schuren of haaks over elkaar te schuren.
    Marc S.

Standaard

Oldiman met haaks op elkaar schuren verwijder je minder materiaal(vernis) en het eind resultaat ook al zal het niet opvallen is iets beter maar de hoofdzaak voor mij is dat je zo weinig mogelijk materiaal weg schuur, dus de kans dat je door je vernislaag schuur is ook kleiner. Maar als je je prettig voel bij in een richting te schuren dan zeker doen ik laat alleen zien hoe ik het doe.

Standaard

Hallo Ron. Moet je voor het aanbrengen van de satijnvernis de glans van de motorkap niet wat temperen? Willy.

Standaard

Hallo Willy, Het maakt in principe niets uit of de onderlaag glans of mat is als je er met satin over gaat maar ik heb hem wel licht opgeschuurt voor de hechting.

Standaard

Dat haaks schuren is ook nieuw voor mij. Ga dat zeker eens proberen.

Greetzzz Modest.

Standaard

Bedankt voor uitleg en begrijp de zaken beter nu.
    Zal het toch eens moeten proberen om te doen.
    Pascal

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten