Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Bedankt voor de reacties mannen.
 
De stand van zaken aan de Beemer.

Helaas moet hij weer kaal gemaakt worden, de reden hij heeft een dag op een plastic verpakking gelegen op zijn dak en resultaat diversen kleine beschadigingen die ik er niet meer uit kreeg door middel van polijsten. Geen idee waarom de beschadiging is opgetreden want de lak was toch al een paar weken uitgehard, misschien de vernis wat aan de oude kant geweest zal het anders niet weten.
Afijn geen man overboord dagje laten zwemmen en hij is weer schoon alleen jammer van de decals. Vanavond eens kijken of er nog wat te vinden is op decal gebied (en ja ik kan heel goed zelf zoeken :) ) en misschien word het wel een BMW van een prive rijder niet veel verschil in het model zelf.
Kan ik gelijk wat foutje eruit halen en misschien het interieur nog pimpen,

8aa3579bc6a3adb11ed9e5014bf62748.jpg

ede7d49345dcd213d65d2b93b29c253b.jpg

e508b66ea85036a4904bfd7d6b7e666a.jpg
 
Wat jammer Ron, vind het er overigens zeker niet slecht uitzien , maar ja foto's he....
En zoals Cruijff ooit zei : "Elk nadeel heb z'n voordeel" , zo gaat het bouwtopic een nieuwe richting uit en kunnen we binnenkort genieten van een andere Beemer he :)

Greetzzzzz Modest
 
De juiste belichting en hoek gevonden en ook nog de foto opgeblazen om te zien wat er met het dak aan de hand is. Op het normale formaat ien in het echt is nauwelijks te zien maar ik ben een redelijke mierenn*uker wat spuitwerk betreft, de rest kan me meestal niet zo veel boeien :wub:

eb1188763d697949a7ec6b14db259023.jpg
 
Ai dat ziet er niet zo best uit , is ook mijn standaard niet. Misschien alleen het dak proberen te herspuiten ? Is het nie goed kan ie nog altijd in de remolie.....

Greetzzzz Modest
 
Ah Ron, da's kl*te man, vond hem er goed uitzien zoals ie was.
 
Ach Erwin het zal eens in een keer goed gaan :) maar het ergste is dat ik geen idee heb hoe dit is gebeurd de lak was na al die weken wel goed droog dus denk een reactie van het poetsmiddel met de plastic verpakking waar hij op lag of de vernis was niet echt meer goed.

Modest hij is al weer kaal na een uurtje of twee in de Dasty (Voordeel van Acryl :) )te hebben gezwommen nu weer op jacht naar witte primer en kan ik weer verder met de body.
 
Dat is echt wel sneu.
Een ondergrond met de nodige modder rond en op de wagen had ook wel knap geweest.
Maar nu alle verf eraf is hoop ik dat je dit nog kan herdoen wat mij toch zeer moeilijk lijkt daar je niet meer aan interieur kan of toch ?
Heb mij dit trouwens al afgevraagd of de auto's die jullie maken in twee delen zijn zodat je steeds achteraf aan het interieur kan indien nodig.
 
dat is nu echt balen he , het dak alleen herspuiten is geen optie zeker ?
suc6 met de herstellingen
Marc
 
Klopt Pascal het geheel bestaat uit twee delen gelukkig dus hoef ik eigenlijk alleen de body opnieuw te spuiten.

Coachke, Ik ben geen fan van een gedeelte over te spuiten en zeker nu niet dat mijn rood op is, de kans is A; kleurverschil door het aantal lagen verf die je aanbreng B; In mijn geval dat ik een nieuwe pot rood nodig heb is er een kleine kans dat er een verschil tussen de oude en nieuwe kleur zit.
 
dat wist ik natuurlijk niet he , want bij zo een 2002 was dat best mogelijk
Marc
 
Vind ik echt jammer.Maar bij de volgende poging zal het wel goed komen.
Marc S.
 
Wist dit niet al is het eigenlijk logisch.
Dan komt het zeker goed.
 
De laatste paar dagen de Beemer er maar weer eens bij gepakt om de laatste aanpassingen te maken.

Interieur, Achterbank verwijderd, Console verwijderd.
Rolkooi, Diversen buizen meer aangebracht naar voorbeeld van een echte.
Dashboard, Strip van 2,5 mm aangebracht en daarop diversen schakelaars aangebracht ook naar het voorbeeld van een echt dashboard.
Totaal plaatje met een paar luxe resin race stoelen. Rest me nu nog wat schuurwerk en hier en daar nog wat bijwerken en even uitzoeken hoe het precies zit met de veiligheidsgordels, zat een PE setje bij de stoelen maar geen instructies :laugh:

En als laatste de sierstrips alvast aangebracht op de carrosserie na ze nog een extra schuur beurtje te hebben gegeven zodat ze super strak zijn nu........... hoop ik :)

970bac22c903184aa0ebda85e3560553.jpg

ceab1a38fd99deba43f8be31d30a466a.jpg

0c3db766c0c46a5155b70677d2d74580.jpg

a695fc444f401d6280ad175db793686a.jpg

ca39919ed8d8245eb340814757a15ee6.jpg
 
Mooie aanpassingen. Dat maakt je model weer wat meer uniek.

Maar hoe haal je alles er terug uit? Is daar een product voor om de lijm te doen lossen of gewoon wrikken?
 
Michel daar heb ik een tooltje voor,
fiskars-120030-voorhamer-xl-7912.jpg

:laugh: Ik gebruik zelf meestal spaarzaam Tamya extra thin en dat redelijk goed om de onderdelen los te krijgen met wat wrikken, Soms wil het niet los dan maar wat brute kracht en hopen dat er niet teveel beschadigd word. Maar je houd altijd wel wat lichte beschadigingen over maar dat hoort erbij.
 
Haha, ok merci. Weer wat geleerd.
 
Het daschboard is mooi aangepast.
Marc S.
 
Blij deze terug te zien. Blijf je volgen

Greetzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan