Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Nog maar een nieuw project erbij gepakt nu ik aan huis gekluisterd zit door de corona crisis, ben gelukkig niet de enigste met dit probleem.
Hij word gewoon zo uit de doos gebouwd en misschien een beetje verweerd.

2cee74b7aa55705e807f6a6cf072749e.jpg

cb9a321fdb58fd834d5d71ffbc0be34c.jpg

ab6a4fcc5dcc2372061e2c039362dc7f.jpg
 
Nu, die ga ik dan maar 's volgen! Veel plezier met dit kitje.
 
Leuke mooi afgewerkte kit , heb ik al gebouwd en heb er nog 1 van liggen , je kan er zelfs het motorcompartiment in after market bij kopen in resin
Suc6 met deze mooie auto ( heb er zelf 2 echte van gehad )
Marc
 
Bedankt voor de reacties.
@Coachke, Ja heb dat motorblok gezien en ziet er mooi uit maar tegen de €60 vind ik een beetje te gek voor een model wat maar net €40 kost ;)

Klein begin gemaakt en al een toekomstig probleem ontdekt.
1 panelines dieper gemaakt
2 Met Tamya extra thin de panelines een likje lijm gegeven, door de lijm worden de scherpe lijmen wat verzacht oftewel ze worden iets afgerond.
3 De hele body geschuurd om te kijken of er nergens plekken zijn waar het plastic iets is verzonken en uiteraard gelijk eventuele gietnaden weg werken.
4 Body in de afwas en nachtje laten drogen.
5 Primer aanbrengen.

Het probleem waar ik het over had is, Er komen sierstrippen rondom de BMW en die vallen in een naad, mooie oplossing alleen passen de strips nog in de naad na een paar lagen verf en vernis :)

38c58b5ccdd420f0f01912542d46eff4.jpg

c5422c8cd7a9aaf34d9f883963cedf2c.jpg
 
Wel Ron als ik kan ga ik hem toch bestellen eerst door de corona even op adem komen en dan bestel ik hem zeker , een Touring hebben ze ook maar dat word duur de kit en dan nog eens zoveel voor de touring
 
Veel plezier met deze mooie kit Ron.
 
Slim gebruik van plasticlijm.

Ron jouw resultaat ziet er prachtig uit, maar als iemand dit wat minder nauwkeurig zou aanpakken komt dat het model niet ten goede. :laugh:
 
Oooh a nice piece of history here , very nostalgic.
 
Spring af en toe eens binnen ,succes met bouw.
 
Ziet er al een mooie egale body uit Ron, veel succes verder.
 
Nog bedankt voor de reacties.

Modest ik spuit niet een laagje vernis op de body meerdere dus, minimaal zes lagen maar denk eraan om ze na de kleurlaag en eerste laag vernis gewoon aan te brengen en ze gewoon mee spuiten in de volgende lagen vernis maar eerst even testen op het chroom dat ik geen verassingen tegenkom :)

Erwin, Ja body is wel egaal alleen jammer dat er nog vier gaatjes in de body zaten dus een beetje putty en ook weer opgelost. Ik had er blijkbaar overheen gekeken in de instructies of het stond niet vermeld, en mijn chinees gaat ok niet verder dan nummertje 63 bij de chinees.

Er moesten ook twee naden aangebracht worden aan zowel de voorkant en de achterkant dus ook maar gelijk gedaan toen ik bezig was met gaten vullen :laugh::laugh:

c27d6d1a86ec4e14be5a67e47c4746cf.jpg

196cbc426988f75c173cbf6ab5adf48c.jpg
 
Body weer in de primer gezet maar nu wat rood door de primer gemixt om straks een goede ondergrond te hebben voor zijn rode kleur.

96c938881ff2288b4cecd7b7f2146211.jpg
 
Yep hij is nu in dienst bij de LGBT gemeenschap :)
 
Denk dat we afkorting in België niet kennen ( sorry )
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan