Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Jij schuurt haaks over elkaar.Ik schuur altijd in dezelfde richting.Nu is mijn vraag of er nu verschil is om in 1 richting te schuren of haaks over elkaar te schuren.
Marc S.
 
Oldiman met haaks op elkaar schuren verwijder je minder materiaal(vernis) en het eind resultaat ook al zal het niet opvallen is iets beter maar de hoofdzaak voor mij is dat je zo weinig mogelijk materiaal weg schuur, dus de kans dat je door je vernislaag schuur is ook kleiner. Maar als je je prettig voel bij in een richting te schuren dan zeker doen ik laat alleen zien hoe ik het doe.
 
Hallo Ron. Moet je voor het aanbrengen van de satijnvernis de glans van de motorkap niet wat temperen? Willy.
 
Hallo Willy, Het maakt in principe niets uit of de onderlaag glans of mat is als je er met satin over gaat maar ik heb hem wel licht opgeschuurt voor de hechting.
 
Dat haaks schuren is ook nieuw voor mij. Ga dat zeker eens proberen.

Greetzzz Modest.
 
Bedankt voor uitleg en begrijp de zaken beter nu.
Zal het toch eens moeten proberen om te doen.
 
Knappe wagen aan het worden, en een mooie how to over het schuren en polijsten. Jammer dat ie veelvuldig de dasty gezien heeft, maar nu toch hopelijk de laatste rechte lijn...
 
Silenoz bedankt en was het maar waar van die rechte lijn :nowink:

Verleden week de motorkap zijn satin laagje gegeven en ja hoor weer gedonder :@

744eb1dd8deda1349d649eaff71e4eb5.jpg
Leuke witte motorkap tijdens het drogen maar dat is geen probleem omdat het wegtrek tijdens het drogen maar wilde het jullie niet onthouden.

323802959eadf3a77b9bfa8e9e9cb09c.jpg
Dat er gaten vallen in mijn spuitwerk is ook weer wat nieuws, het is plezier houden met de Beemer :dry: Dus die plek voorzichtig zitten schuren totdat het gat weg was en daarna weer in de satin vernis.

02428c4f3bbceff842ddae668ce40e70.jpg
Voor mij ook nieuw, lak meetrekken met het verwijderen van de tape nog nooooit meegemaakt dat Tamiya tape (jaja heb het eerst even op mijn hand geplakt) Tamiya verf los trok sdfkkjskng
UIteraard maakte ik een vreugde dansje dat het niet in een keer goed was gegaan, zal ook van de zotte zijn als het in een keer goed ging :)
Geen zin om het dak over te spuiten wat ook tegen mijn principes is voor eventueel kleurverschil enz. IK heb het opgelost om met een penseel 3/0 voorzichtig een beetje rode rode verf aan te brengen op de beschadigingen en naderhand licht gepolijst en gelukkig werkte dit redelijk goed en is de boel weer gered voor 99% .


c6f50c69cf760d66e8468bc44f2b76c9.jpg


En nu maar hopen dat ik alles aan tegenslagen heb gehad en de Beemer verder kan afwerken want op een of anderen manier vind ik dit model toch niet zo leuk meer :laugh:
 
Man man man, als er ergens een prijs bestond voor de meeste tegenslag dan verdiende jij die toch hoor.
 
Hopelijk gaat het vanaf nu wat meer voorspoedig. Je vasthoudendheid is prijzenswaardig.
 
Misschien is het de schuld van de hittegolf?!

Greetzzz Modest.
 
Misschien is het de schuld van de hittegolf?!

Greetzzz Modest.

Ik ga niet zeggen dat het niet van invloed kan zijn geweest alleen staat het model bij mij in de badkamer waar de temperatuur iets van 21 graden is. En dan zijn de droog tijden van de vernis ook ruim genomen dus ik kan en durf niet te zeggen wat steeds die ellende veroorzaakt. IN ieder geval bouw ik nooit meer een kit van Hasegawa. :laugh::laugh:

Hopelijk gaat het vanaf nu wat meer voorspoedig. Je vasthoudendheid is prijzenswaardig.

Waarschijnlijk in een vroeger leven een Pitbull geweest :) Ik hoop ook dat het vanaf hier zonder problemen de eindstreep haal want word het nu toch wel een beetje zat.

Man man man, als er ergens een prijs bestond voor de meeste tegenslag dan verdiende jij die toch hoor.

Ja eigenlijk zal er een Murphy prijs zal moeten zijn Erwin :) Een voordeel je leert er wel weer van.
 
Plezante auto zo te lezen.
Maar het zijn toch weer nieuwe ervaringen hoe ambetant ook.
Respect voor het engelen geduld in deze.
 
Jawel hij is gereed en zeker niet mijn beste resultaat dus de vitrinekast zal hij zeker niet halen :)

Maar de Beemer had nog een verrassing in petto ook al was dat 100% mijn eigen schuld :$ met het verlijmen van de ramen waren er twee sliertjes CA op de ramen gekomen dus dat werd weer polijsten en voor de eerste keer dat ik clear parts polijstte dus weer wat nieuws gedaan :)

efa7f3fb196b9a271a3ce427ecd9787e.jpg

cf96b7d36d1a28c0f047732873c8dcd4.jpg

Sierstrip wilde niet goed passen en weigerde dat ook te doen wat ik ook eraan deed.
64da36fd18d6820b8a4c5a4db6ebb7cf.jpg

Panellines ingekleurd met de basis kleur met een puntje zwart erin. Ik vind dit persoonlijk mooier dan die vunzige zwarte panellines die op je af springen als je er naar kijkt.:nowink:
75d1e0ee42afbcc3b46fdcb15189e569.jpg

26cc8bcc9b48e4a90c7b496025d7f010.jpg
 
Proficiat met je eindresultaat, ik vind hem niet fout hoor , je hebt toch maar mooi volhard , hij is af , en dat kan ik de laatste tijd niet zeggen

Greetzzz Modest
 
Mooitje geworden, beetje jammer van die BMF bovenaan de voorruit, maar voor de rest een knap staaltje volharding...
 
De lak glimt mooi. Bij mij zou het wel de vitrinekast halen. Al heb ik er geen :)
 
Modest bedankt en het word weer koeler dus je kan weer :)

Silenoz bedankt en wat de BMF betreft dat is nu iets beter :) moet wel zeggen dat de foto redelijk groot is dus je moet je voorstellen dat de bovenstijl maar 3,8 cm is maarrrrrr het is niet netjes.
 
Michel ik heb ook geen vitrine kast hoor dus vandaar dat hij er niet inkomt :) nog bedankt voor je reactie.













Ik zag dat ik 4 maanden ellende achter de rug heb met deze :huh:
 
Je moet toch wel weten waar je mee bezig bent om dit resultaat te krijgen na al dat spelen.
En fouten herstellen is een vak apart hoor.
Voor mij is die blinker meer dan geslaagd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan