Hoofdsponsor

1/24 Bmw 2002 ti Monte-Carlo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Moet je eens googelen Marc :)
Ik weet dat ik weinig recht heb van spreken als het over blinkende rally auto’s gaat , maar zes lagen vernis lijken mij toch heel veel , hoe dan ook ik blijf zeker volgen en ben zeer benieuwd naar het resultaat van deze klassieker

Greetzzzz Modest
 
ok ik heb het verstaan dat kleurtje is daar inderdaad geschikt voor
Sorry voor degene die zich misschien gekwetst voelen
Marc
 
Denk dat jullie allebei gelijk hebben, waarbij ik de methode van Ron zou volgen.

Ik denk dat het niet onverstandig is om die zes laagjes vernis te plaatsen, daarna mooi te polijsten; dan heb je een mooi gladde ondergrond. Die kun je dan vervuilen zoals in het echt.

Maar je kunt dat veelvuldig vernissen en daarna polijsten ook eventueel overslaan, wetende dat dat proces toch deels 'overruled' gaat worden door vervuiling.

Ik denk dat het eindresultaat misschien een fractie zou verschillen.

Als er géén vervuiling zou plaatsvinden (dus echt 'out of box'), dan kun je altijd stellen dat de auto net uit de fabriek komt of net gewassen en detailed is.
 
Modestforest, Ik spuit met Tamiya clear (ruik wat beter in mijn huisje) dus heb sowiso wat meer lagen nodig dan met een 2K lak hoewel meerdere lagen 2K ook een mooiere diepe glans geven dan 2 lagen.

Roy, Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor een verwering ik eventueel zal doen de keuze is reuze op dat gebied :) Dus eerst maar zo uit de fabriek bouwen.
 
Na een paar uurtjes schoonmaken hebben we wat onderdelen die in de primer kunnen. Voor de oplettende kijker de donkere plekjes zijn maskeervloeistof. Ik had het geweldige idee om de lijmvlekken op deze manier vrij van verf te houden zodat de onderdelen beter te verlijmen zijn. Of het zo slim is moet ik nog even afwachten en werkt het niet echt goed dan toch geprobeerd. :)

aae81646b66ac92ac87d9800b56e1ddb.jpg
 
99% van de onderdelen gespoten in glans zwart,satin zwart en mat zwart en had ik al zwart vermeld :) afijn niets zo saai als modern spul om te schilderen. Interieur in satin zwart gespoten en daarna een licht waasje bruin grijs erover geneveld om het iets aantrekkelijker te maken om naar te kijken.

71bf03d6fed07cdfc410b9f0576d1409.jpg

De body is weer kaal gemaakt om de stomme reden dat ik gleufje over het hoofd heb gezien. Had ik hem kunnen laten zitten en er spiegel kunnen plaatsen en niemand die iets had gemerkt maar vond het deze keer niet kunnen dus zwemles in de Dasty.

1a76214913ad3f1b57dfa88e56ada2bd.jpg
 
Bodemplaat gereed op drie delen na die er pas op kunnen nadat de body is geplaatst. Body gespoten. Nu nog het dashboard voorzien van wat stickers en kleurtjes dan is het interieur ook gereed.

11973de9d692bcf5d2dfb08b6d8bdd7b.jpg
 
Ziet er veelbelovend uit Ron. Benieuwd naar het vervolg

Greetzzzz Modest
 
Vandaag de body nat geschuurd zodat straks de decals op een glad ondergrondje komen, alvast de eerste sierstrip geplaatst omdat daar dadelijk twee decals komen te zitten dus kunnen ze aansluiten op de sierstrip. Vandaag als een speer de motorkap gespoten want daar komt ook een decal op, kon ik de motorkap achteraf spuiten uiteraard maar als er nu iet op het rood was gekomen had ik dat makkelijker kunnen corrigeren dan als het rood gepolijst was en al :) Van de week de rest van de sierstrips erop zetten, raamlijsten in de BMF en decals erop en dan weer een paar laagjes vernis.
Tussendoor ook nog wat anderen onderdelen afgemaakt.

03733d8684596c9adfc42eafa4893da7.jpg

641b204be44fd8b5355802bb485a5ba4.jpg

a96922db79db27e75c952be170f4a82e.jpg
 
Ron geen fotokes te zien hoor
Marc

Sorry Ron nu plots wel , zalige auto he heb er zo twee gehad
Marc
 
Volg deze stilletjes en vind vooral dashboard knap gedaan.
Komt dik in orde hier.
 
ben nog eens speciaal naar de boxart gaan kijken: komt goed !
 
Bedankt voor de reacties.

Erwin boxart kijken?
 
Voortgang op de foto’s ziet er zeer verzorgd uit. Dash en grilles zijn al dik in orde. Doe zo voort Ron

Greetzzzz Modest
 
Bedankt voor de reacties.

Erwin boxart kijken?

Ja, de cover van de kit met de foto/tekening van het voertuig op.
Het eerder in het wit spuiten van het voertuig en nu in het rood had mij wat in verwarring gebracht wat nu in feite de definitieve kleur moest worden.
 
Erwin ik breng graag mensen in verwarring :) Dat de Beemer weer wit was was dat ik vier gaatjes was vergeten dicht te zetten en naderhand ook lekker bijdehand was ik vergeten een gleufje voor een buitenspiegel dicht te zetten met putty dus kan wel zeggen dat goed bezig ben :nowink:

Modest nog bedankt voor je reactie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan