Hoofdsponsor

1/48 Kinetic Su-33 Sea Flanker [wip]

Steven , machtig , knap om te zien hoe zo een motor in elkaar zit is wel een knappe uitvoering in dat P.E.
Zeg Steven ik zie dat je veel buiten in den hof doet heb je geen last van wind , ik heb verleden week ook in de tuin gebouwd aan een model dat ik nog moet plaatsen maar het was om iets te doen hebben dat makkelijk weer weggelegd kon worden , maar af en toe stak er toch een stevige ruk wind op ineens op een kalme warme dag
Marc
 
Jawadde,

Dat zijn mooie extra's.
Vooral die straalpijp is de max:wow:

Grtz.

Luc8)
 
Bedankt, mannen. Het is wel te doen om buiten te werken als je bepaalde voorzorgen neemt. Zoals geen losse papieren op tafel, geen deksels van dozen waar niks zwaars in ligt, en voor als de zon er wel is, geen verf of lijm in de zon zetten. Ik heb vandaag nog wat aan de raketten gewerkt maar ze zijn nog niet klaar. Er zijn een paar opties in de Eduard handleiding die ik moet onderzoeken, want veel uitleg krijg je er niet bij als er zo'n vraagteken staat.
 
Dat is inderdaad een geweldig (mooi), ingenieus PE-werkstukje!

Als zoiets lukt, kan dat zeer therapeutisch zijn....

Gr
Thiery
 
Bedankt, Lt.D. Of het lukt, zullen we zien als alles samengekleefd is. er moest nog een stuk toegevoegd worden aan de binnenkant. Dit PE is wel voorzien bij Kinetic en het was een stuk moeilijker dan de straalpijpen.

attachment.jpg

Om te beginnen moet je deze onderdelen uit de plaat snijden. Doe dit met een ronde scalpel, zodat je niet moet schuiven met je mes. Kinetic zit er wel weer naast bij de instructies, want ze tellen maar twee van de drie onderdelen. Het is ook weer niet precies duidelijk waar je dit samen moet lijmen, ik heb maar voor de meest stevige constructie gekozen.

attachment.jpg

Deze twee hebben een halfuur gekost om te verenigen. Ik had zelfs de plooirichting verkeerd gegokt. Gelukkig is dit kwaliteit, geen enkel uitsteeksel is afgebroken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eentje is afgewerkt. Hoe je het PE vast moet kleven aan de turbine, is ook weer niet duidelijk, je kan niet anders dan het op de schoepen te lijmen wat ook weer niet de bedoeling kan zijn. Die verbinding zal je toch niet kunnen zien door van achteraan naar binnen te kijken.

attachment.jpg

De tweede heb ik voor 's anderendaags gehouden. Hier brak er een stukje af, dat er snel weer op gezet kon worden.

attachment.jpg

Zonet is er een laagje zilver over gespoten, net zoals op de binnenkant van de straalpijpen. Andere kleurtonen kunnen later nog toegevoegd worden.

attachment.jpg

De vleugels waren onderverdeeld in heel wat aparte stukken, die nu uitgehard zijn. Je kan de ailerons in uitgeschoven positie zetten, maar de hoek is bepaald door de aanzetstukken. Ik veronderstel dat ik met de straalpijpen open niet kan kiezen voor de opgeplooide vleugeltips?

attachment.jpg

Onderaan zijn vier pylonen voorzien. aan het belichte stukje kan je een probleem opmerken bij deze kit, er is wel wat sprake van sinkmarks op de platte vlakken. Weghalen lijkt me onbegonnen werk, want dan gaan de rivets mee weg en die zijn erg fijn.
 
Prachtige update met de PE sets. De motor en motorinlaat zijn super.
Lijkt me niet zo simpel maar het werkje werd mooi uitgevoerd.
 
Bedankt, Airbus! Voor deze upload geen PE, alleen een simpel laddertje van Plusmodel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is een eenvoudige spuitgietkit en daardoor ietsje overscale qua dikte, maar alle details zitten er wel in en het is stevig. Het zit ook verrassend snel in mekaar. Enige nadeel is dat er wat werk aan is om het schoon te maken, er loopt een gietnaad langs de hele lengte en de aangietpunten zijn nogal fors.

attachment.jpg

attachment.jpg

Even een dry-fit gedaan. Deze ladder kan zowel aan de cockpit als aan het linker staartvlak gekoppeld worden, maar achteraan zijn de aansluitingen afgedekt. Ik kan wel al meedelen dat de Reskit ECM-pods gedumpt worden. Ze zijn kwalitatief niet opgewassen tegen die van Kinetic. De uiteinden hebben de verkeerde vorm en de luchtinlaat binnenboord is afwezig, dus koop deze uitbreiding alleen als je kit er niet mee uitgerust is.

attachment.jpg
 
Steven,

Ge zijt er weer nen koperen van aan het maken he..., maar toch mooie vorderingen die zeer zeker een meerwaarde geven aan dit.
Die straalpijpen kun je inderdaad goed zien vandaar dat dit hier wel goed gaat komen.
 
Die straalpijpen zijn inderdaad de moeite waard, ze zijn een attractie op hun eigen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan