Hoofdsponsor

1/24 Mercedes CLK-GTR (wip)

Schaal 1/24 - 1/25

Kulgan

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
114
Nu de ducati goed opschiet, toch maar ook aan een tweede projectje beginnen. Via ebay, deze clear body versie van de mercedes CLK-GTR kunnen kopen. Ik ben altijd al gek geweest op de GT1 beesten uit de jaren 90 dus kijk er wel naar uit. Het plan is wel om de body 50-50 te spuiten. Dus 1 helft in kleur, de andere helft blijft clear. Ik ben benieuwd of dit mij gaat lukken...
Iemand enige tips hiervoor of hoe je moet omgaan met clear bodies? Heel voorzichtig zijn met de lijm kan ik mij al voorstellen.

96dc6c2a4280cf1b0e110656f16e5f62.jpg

f7581e7f47af47227576d97ac7e74985.jpg
 
Ik zou het cleare gedeelte zoveel mogelijk afplakken en hem dan airbrushen desnoods op de scheiding een dunne zwarte strip kleven of schilderen
Marc
 
Ziet er een interessant project uit. Extra uitdaging is dat clear gedeelte proper en clear houden. Ik veronderstel ook uitgaand op de foto dat je kit niet van de recentste is , dus ook je decals niet, dat wordt dus ook nog een opdrachtje als het wat tegenzit. Hoe dan ook ik volg met zeer veel interesse

Greetzzzz Modest
 
Kit is idd niet recent. Nu de decals die erin zaten waren van de sportwear versie en daar is het heel moeilijk voor de half-half. Dus heb al een niew setje van de D2- warsteiner versie
 
Dat is nog eens een uitdaging en ben benieuwd wat het word.
 
Even luidop denken: zou het niet interessant zijn om de volledige clear body eerst volledig te behandelen met een product als Klir of iets dergelijks?
Kan tegelijk al dienen als ondergrond voor de primer op de te beschilderen delen.

Is maar een denkpiste hoor, heb er geen ondervinding mee behalve dan het onderdompelen van auto/truck ruiten in de Klir.
 
Die Klir ken ik eigenlijk niet. Wat is dat juist?

Die zwarte streep op de scheiding is idd misschien een goed idee.
Bedankt voor de input!
 
Klir beste is een product om laminaat en parket te onderhouden het legt een glanzende film en is met ammoniak te verwijderen , ideaal om de glaspartij te beschermen
Bestaat in verschillende merken te verkrijgen in de Carrefour , Delhaize en andere grootwaren huizen
Marc
 
Bedankt! En je kan daarna zonder risico nog primer/lak overzetten?
Ik heb mij ook Klistal Klear aangeschaft om toch zoveel mogelijk lijmresten te vermijden
 
Kulgan in België beter bekent als Pledge
Marc
 
Stukken behandeld met Klir of dergelijke zijn perfect overschilderbaar.
 
Op Vrijdag de eerste stukjes in zero paint light grey primer gezet en dan gisteren aan de afplakwerken begonnen. Maar ik merkte direct dat er iets niet pluis was; de primer kwam er gewoon terug af... je kon met de tape echt alles er terug mooi mee afpellen.

Nochtans bij de ducati was er geen enkel probleem...
Dan maar testje gedaan: stukje van ‘moderne’ kit en stukje van deze oudere kit geprimerd.... wat blijkt vandaag? Op de moderne kit hecht het mooi, maar op de oudere kit niet. Beide zijn met sopje ontvet en drooggeblazen.

Zou het kunnen dat de oudere plastic een andere samenstelling heeft waarop de zero paints primer geen ‘effect’ heeft?
Nu teststukje met tamiya primer uit de spuitbus gespoten. Hopelijk plakt deze wel
 
Heb je hem geschuurd of goed ontvet ????? Lichtjes schuren dan maak je lichte krasjes die de primer beter vasthouden op een glad oppervlak zal dat niet zo makkelijk gaan
Marc
 
Ja, ook licht opgeschuurd... op een of andere manier licht het toch aan de plastic
 
Dat kan ik zou dan over gaan naar autoprimer daar zit echte Thiner in of anders die van Alclad Primer filler
marc
 
De Tamiya primer geeft geen probleem! Een geruststelling en dan maar met volle moed aan mijn grootste schrik te beginnen: de body op een deftige manier half-half te spuiten.

Eerst alles zo goed en recht mogelijk afplakken, dan primer, dan de zero paints...
En dan het spannendste: de tape verwijderen en kijken of alles gelukt is.

Wel ik ben voor 98% tevreden!!!
Hier het resultaat

b4574a00ebdadccc73f6f5caa9bf75df.jpg

60d9c17a5a61fa6b116c567e0faa0fd9.jpg

Nu alles (doorzichtig en zilver) licht opschuren en eerste laagje lak erover!
 
Goe he , ik zou het transparante niet overspuiten want denkelijk word het dan wazig het transparante gedeelte alleen het zilver doen , heb zelf ondervonden bij het spuiten van ramen in vernis of blinkende laklaag eerst eens proberen op een slecht stuk
Marc
 
Ik zal ook geen vernis over het transparante zetten maar spuitwerk ziet er strak uit. Maar wat is er aan de hand aan de voorzijde van dak bij de bovenkant raam een de luchthapper? Wat ook jammer is dat het copyright gedeelte nog voor de helft zichtbaar is op/onder de motorkap. Buiten dat ben ik wel benieuwd hoe het eruit komt te zien met de decals erop.
 
Bedankt voor de feedback!
Dan zal het nog een rondje extra afplakken worden. Het copyright gedeelte was ik mij ook al bewust van, maar had het 'lef' niet om het weg te schuren uit schrik om te veel krassen te hebben.

Nu ik de fotos opnieuw bekijk, zie ik wat je bedoelt. Het lijkt of dat de gespoten kant iets korter is dan de andere kant. Ik ben direct eens gaan kijken naar het model zelf. Het is eigenlijk 'gezichtsbedrog' op de foto. Als je model zelf bekijkt, klopt het wel.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan