Hoofdsponsor

1/24 Mercedes CLK-GTR (wip)

Schaal 1/24 - 1/25
Beste Kulgan dat copyright embleem kan je weg doen maar het altijd wel risico vol , ikzelf heb toch al deftige krassen uit raampjes gehaald
Ik heb eerst met redelijk grof schuurpapier de kras of letters weg geschuurd en dan iedere keer met fijner schuurpapier verder gegaan en daarna met zo een nagel vijl met 6 verschillende schuurvlakken ( Kruidvat ) de fijnste vlakkenzijn in feite polijstvlakken om nagels te doen blinken na de laatste fase kan je beginnen met polijst pasta ook weer van grof naar fijn
Let op als je het moest zit de kans erin dat het mooi glanzend word toch zal er wel een verschil zijn van glans
Wat je nu ook nog kan doen is
Er komen decals op he wel ik zou in het midden ze laten doorlopen tot in het transparante deel geeft toch weer een ander zicht he
suc6
Marc
 
Merci! Maar ga het toch zo laten en het meenemen als een les voor de volgende keer... Had het nu een kit geweest die makkelijk te vinden was, zou ik het nog riskeren. Voor de decals, het plan was eigenlijk om die ook enkel op het geschilderde deel te hebben, maar daar kan ik nog over nadenken. Zal er ook van afhangen hoe goed gelukt de binnenkant zal zijn :-)
 
In ieder geval een specialke aan het worden
 
Die dakrand valt inderdaad op maar kan heel goed aannemen dat het om gezichtsbedrog gaat.
 
Het is inderdaad de foto die zo vertekend beeld geef had het kunnen weten als ik de foto had ingezoomd zoals sommigen hier doen om foutjes te ontdekken ;)
 
De laatste maanden wat stil gelegen, dan terug begonnen aan de Ducati 916... Maar dat wordt echt mijn zwart beest! Nu voor de derde keer de vork en kas opnieuw doen.

Dan maar even verder werken aan deze... Motor en achterophanging afgewerkt en dan ook de carbon set van Studio 27. Wat een plezier om te werken met die decals!

Ik moet juist heel voorzichtig zijn, want de oude plastic breekt heel snel!

63614988b87c90f3a7673a0adbc9c3e0.jpg

e09e95f6771b355c78dea4d94e08263e.jpg
 
Knap indrukwekkende motor he
Marc
 
Het carbon-accent is een mooie toevoeging!
Knap gedaan.

Gr
Thiery
 
Na een tijdje toch terug herbegonnen aan deze...
Dit wordt een test case voor extra detailering en weathering: extra kabels, waterdarrm,... en wat vuiler maken om een post race indruk te geven.
Voor al deze 'extras' is het de erste keer dat ik zo iets probeer. Ik ben zelf niet 100% tevreden maar het kan erdoor!

e16ba5c01849fa33619884b6f9704014.jpg

ca388803ade77cf093bb1d7a3c549633.jpg

5a35c81d2930cf973150aa7eba2ad0f2.jpg

fda0fd9ecb211f0a9c746e034a39475d.jpg

c0dd31f8220e1ada880fb5157797a630.jpg

15ad8900e4faf56261caefabd9ce8d0b.jpg

46a76d32624ff32a49778c8b3479b4c3.jpg
 
Laatst bewerkt:
vind het mooi , maar mag ik iets zeggen ? Ik vind uw leidingen wat te dik ge moet ze eens meten en vermenigvuldigen met 24 en ze liggen ook niet al te mooi , maar dat word denkelijk nog verbeterd
Blijf lekker verder genieten
Marc
 
Ken niets van motors maar in deze zou ik Marc ( auto mecanicien) zijn raad toch volgen.
 
De ligging wordt zeker nog verbeterd!! Eens de airbox en de bovenste motorsteunen erop komen, worden ze langs daar geleid... Ivm de dikte, het kan idd zijn dat ze wat te dik uitvallen. Ik heb mij gebasseerd op referentie fotos en daar zijn ze toch ook 'stevig' :-)

Het was ook 'overschot' van Ducati, dus had niet veel keuze voor de dikte :-)
Waar kan je eigenlijk zo een dunne darmpjes kopen?

Het was ook eigenlijk een late beslissing om die extra darmen/leidingen toe te voegen... De les die ik hieruit geleerd heb, is best eerst alles uitdenken en voorbereiden vooraleer je de motor in elkaar plakt :-)
Dat zal dan voor de Lanca Delta S4 zijn :-)

Mercedes-Benz-CLK-GTR_15.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik dunnere leidingen nodig heb gebruik gewoon elektrische draden desnoods strip ik de isolatie eraf en gebruik deze dan en het vooirdeel is dat ze in verschillende kleuren zijn
Marc
 
Mooi werk , indien je dunnere leidingen wil kan je die maken van oplaadkabels van GSM s of van die oortjes voor een GSM , als je de isolatie er af doet zul je zien dat die vol met dunnere geïsoleerde draadjes zitten. Of zoals Marc zegt gewone elektrische draad

Greetzzz Modest.
 
Top! Bedankt voor de tips... zal in de rommelkast is op zoek gaan naar oude opladers :-)
 
Body in de clearcoat gezet en dan eens gedryfit…. Snelvulling voor benzine moet ng wat uitgelijnd worden, voor de rest vrij tevreden!!

f8838b21de131f1a6aa37c22dd285929.jpg

c40d0ccaf4c64f7e77d12ba231c4ce8a.jpg

cc9e4b5b028c661324d2f04ec549669f.jpg
 
knap , valt goed mee zo in een halve kleur , dat heb je goed gedaan
Marc
 
Knap met die half klare body.
Enkel jammer van die copyright gegevens aan de binnenzijde van de motorkap maar die wegwerken is zeker niet simpel.
 
Speciaal maar knap uitgevoerd die half om half uitzicht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan