Hoofdsponsor

1/24 Focke-Wulf Fw 190 D-9 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
979
Opnieuw een doosje geopend,

De Focke-Wulf 190
Voor mij persoonlijk één van de mooiste Duitse jachtvliegtuigen uit WO2

Motor en cockpit zijn zo goed als klaar.

Boxart.
52spMZ.jpg
Motor onderdelen.
WmudEh.jpg
Na wat plakwerk.
dCUa9H.jpg
En met wat kleurtjes erbij krijg je dit.
b6scI1.jpg
LBzBld.jpg
Ik ben er nog niet uit of ik de motorkap open laat maar heb besloten om de motor toch een klein beetje te pimpen.
uY8W4y.jpg
VMyxkw.jpg
B3FO9I.jpg
vZKAZ1.jpg
Dit moet het pitje worden.
At0uv6.jpg
Hocuspocus....
1P4sdY.jpg
T2eGSg.jpg
zmrsm4.jpg
gZKUfQ.jpg

Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc 8)
 
De start is weer dik in orde en volg.
 
Hey dees is echt knap die motor een droom zo zie ik het graag
Marc
 
Lucske, ik heb deze ook gebouwd. Wat ik me herinner is dat de uitlaatspruitstukken rechts in conflict komen met dat dekseltje op de fuselage, je zal dat er af moeten snijden en verplaatsen. Hier uiterst rechts:

attachment.jpg

De motorkap openzetten kan niet wegens fouten in de pianoscharnieren, ze zijn niet recht maar geplooid wat natuurlijk niet kan. Verspil dus niet teveel moeite aan de motor.
 
Hey,

Ziet er weer niet slecht uit zulle, en inderdaad, is een van de mooiste jagers die er waren....;)
 
Bedankt mannen,

@StevenVD,
Ik had jouw bouwverslag vluchtig doorgelezen maar dat van die uitlaten moet ik gemist hebben.:$
Bedankt voor deze info.

Ik ga mijn best doen om een beetje in de buurt van jouw model te komen.

Grtz.

Luc8)
 
De uitlaten passen wel in de cowling, maar ze worden uit de middellijn geduwd. Trumpeter moet daar dus iets fout gemeten hebben, denk ik. Kijk maar hieronder, de uitlaten links kan je helemaal zien, maar de rechtse komen er niet uit door dat klepje. Succes met de verdere bouw!

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen al een heel eind opgeschoten,

En door het lustig bouwen hier en daar wat plaatjes vergeten te schieten :oops:
Afin, hier gaan we.

Eerst de Mg131's maar eens bijwerken.
pjJ2SY.jpg
ptimwH.jpg
Motor en pitje samen en in de fuselage geplaatst.
6hKlUp.jpg
J2bGSb.jpg
Boeltje dichtgooien.
@Steven,
Ik heb niet echt een conflict gezien, bij het passen kwamen uitlaten langs beide zijden er even ver uit.
Oxt6tA.jpg
kXv0vL.jpg
X7fgZD.jpg
Normaal gezien zijn de pootjes één van de laatste dingen die ik op hun plaats zet.
Maar dat moest even anders nu omdat op de binnenkant van de vleugel de 'wheelbay' gelijmd wordt en deze de poten als het ware juist positioneert.
ybQpbO.jpg
zF903p.jpg
Vleugel ook geplakt en de blaffers geplaatst.
al7o3y.jpg
En zo staat hij er nu bij.
rrsSET.jpg
RNrg3K.jpg
knLDiV.jpg

Wordt vervolgt.

Grtz.

Luc 8)
 
Luc weer een topper , genieten doe ik van deze bouw
Veel suc6
marc
 
Mooi werk weeral. Komt helemaal goed zo.
 
De uitlaat moet bij mijn motor aan aan kant losgekomen zijn, dan. Het ziet er al goed uit, maar zou je de propnaaf niet met lijm vastzetten? De verbinding van Trumpeter heeft teveel speling, je merkt het op je laatste foto al.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens,

Inderdaad Steven,
ik had dit in jouw topic gelezen en nu zelf ook ondervonden, daar zal dus een druppeltje lijm in moeten:(

En stukjes die loskomen, daar kan ik van meepraten:huh: bij het plaatsen van de linker Mg131 kwam de munitie box los en ik heb hemel en aarde moeten bewegen om dat ding terug op de juiste plaats vast te krijgen:angry:

Grtz.

Luc8)
 
Flinke update,

Wel eigenlijk is hij af :8
De versie van de boxart werd hier al gemaakt door Steven dus heb ik het andere schema gekozen.
Van al dat Corona gedoe een dipje gekregen en dat heeft zich doorgezet in het bouwen :angry:
Normaal gezien bij een dipje alles even aan de kant laten maar dat heb ik dus niet gedaan.
Gevolg, opnieuw wat tussentijdse foto's vergeten nemen :$



Hier gaan we met wat we hebben.

Primer.
XLSOlR.jpg
Wat kleuren erop.
1ZoxKx.jpg
Hier maken we een sprong, mottling en decals erop, enkel deze wit groene wilde niet meewerken en heb ik dan maar gespoten.
du8VEM.jpg
Sludgewash.
jXhREY.jpg
En dan het kleine spul nog geplaatst en klaar.
hR6R0n.jpg
CpiVXK.jpg
McjLbU.jpg
cfTtt0.jpg

De kap boven de Mg's heb ik niet gelijmd, zo zien we toch een klein stukje binnenkant.
1K8TQr.jpg
vXcpqw.jpg
G5TKgN.jpg
Zeker niet mijn beste model maar hij krijgt toch een plaatsje in de kast.
fLP42j.jpg

That's it folks.

Ondertussen een nieuwe doos geopend en ik kan jullie verzekeren, het dipje is helemaal verdwenen :D

Grtz.

Luc8)
 
Wel Luc het ziet er toch goed uit en staat mooi tussen de andere vliegmachines
Marc
 
Knap resultaat. Die grote decal herinner ik mij ook, die brak helemaal in stukjes.
 
Regelrecht een pronkstuk bij bravo Luc.
 
Ziet er goed uit en een mooie aanvulling bij de collectie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan