Hoofdsponsor

1/35 Hong 1/35 ZSU-23-4M/M3 Shilka [wip]

Weerom een knappe bouw zoals Steven gewoon is van ze te presteren.
Treed mijn voorgangers bij wat de kleuren betreft.
 
Proficiat met het mooie eindresultaat.
 
Bedankt voor de lovende reacties. Ik heb nog wat buitenfoto's gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als conclusie nog een samenvatting van de gebruikte bouwdozen:
- Hong Shilka kit: het is een zeer gedetailleerde en correcte kit om een afgesloten model van de Shilka mee te bouwen. Dat de aangietpunten zijdelings zijn, vond ik niet hinderlijk. De idlers hebben een wat onhandige bevestiging, die geen probleem opleverde omdat ik soepel liggende metalen tracks kocht. Over het PE kan ik niets zeggen omdat het allemaal vervangen is.
- Voyager PE: een zeer uitdagende set omdat alles over het hele model verspreid wordt. Daardoor wordt het moeilijk om het vast te nemen. Mooie details, maar achteraf bekeken zou ik enkele onderdelen in plastic gehouden hebben, zoal de deksels van de kisten op de koepel. Het embossen hiervan lukte niet zo goed en daardoor zijn de plaatjes gespleten. Het lukte wel op de prachtige fenders. Ook de sleepkabels en de antenne worden vervangen en een PE maskingset voor de wielen kon prima gebruikt worden.
- Aber set voor 23mm lopen: dit was eigenlijk ontworpen voor Dragon, maar het past ook mooi op deze kit. De 4 mondingkleppen zijn een echte uitdaging en kunnen alleen geplaatst worden als je de montage een beetje vereenvoudigt. Er zitten geen koelingsslangen bij, die moet je uit de kit zelf halen. Op foto's is te zien dat deze slangen achteraan nog verder moeten doorlopen in een bocht naar binnen. Dit heb ik weggelaten omdat het interieur van de koepel ook niet correct afgewerkt is.
- Masterclub tracks: prima spul dat met goed passende resin pinnetjes geassembleerd kan worden. Helaas passen de Hong wielen net niet goed tussen de track guards, wat opgelost kan worden door deze plaatselijk iets naar buiten te plooien en tegen de wielen aan te drukken.
- Geschilderd met Gunze 303 en verweerd met AK Dark Brown Wash for Green Tanks. Afgelakt met Vallejo Polyurethane matvernis.
 
Zo buitenlicht doet toch heel veel voor foto's :)
Knap gebouwd en echt een toffe tank, had er nog nooit van gehoord.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan