Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Moet nu net lukken dat het toestel wat ik ga bouwen, een vervanging was voor een ander dat enkele dagen voordien door flak was beschadigd :

"On 21 May my usual aircraft, AE-H (EN767) was hit by flak during a sweep along the Douai coast at deck level. According to my logbook, we were shooting up trains and gun posts. My ‘H’ was washed out; even the aerial mast was shot off. I received a new AE-H (AB910)"

Gevaarlijk spul voor Spits wat je daar aan het bouwen bent Beyond, op onze "What ever day" komt jou dio dus zover mogelijk bij de vliegtuigen vandaan te staan :laugh: :laugh:

Ziet er goed uit, dat buisje is erg mooi. Kijk maar eens naar de vuurmond, net een 1/1 :)
Ook je opstelling van de bunkers vind ik heel geslaagd.

Goe bezig maatje ;)

Groeten, Pascal
 
Wat een klein geschutje zeg, respect voor de bouw hiervan !

GUnit.
 
Bedankt maatjes ^^

Blij om te lezen dat jullie het mooi vinden tot nu toe.
Binnenkort doe ik verder, momenteel geen tijd :tongue:.
Recepties en verjaardagsfeestjes... :angry:

Tot binnenkort,
Beyond
 
:angry: Als ge denkt dadde mijnen Havoc naar beneden kunt halen zijde verkeerd ze manneke:@:tongue::P

Schitterend werk man...sterk wat je met die kleine modelletjes doet !^^
 
De eerste stappen ziet er heel goed uit Beyond. Leuk om dit diorama bouwverslag te kunnen volgen!

groeten, Rinie
 
Goed dat iemand deze schaal vertegenwoordigt. Binnenkort ga ik hier ook nog eens een lap op geven zie. Heb nog een 251 Rivetted version klaar voor de spuit.
 
Daar ben ik wel benieuwd naar hoor, GUnit...

Deze namiddag doe ik verder met mijn dio (als alles goed gaat...)

Tot binnenkort.

Grtz,
Beyond
 
Hier ben ik terug met enkele foto's van de vorderingen.
03-07.JPG
03-08.JPG
03-09.JPG


Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden... ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Beyond!
Je zou bijna vergeten dat dit allemaal 1/72 is :)
 
Hey Beyond,

Het "schietgat" van de bunker vind ik heel knap gemaakt, maar is dat oranje verf op het schild van het kanon ? Oranje met wit en bruin ? Hoe kom je aan die kleurcombinatie ?

Aan de rechterbovenkant van de bunker loopt een soort draad, is dit om de staaldraad van het beton te simuleren ? Ik zou de draad wel vervangen door een dunner exemplaar, nu is hij wel erg dik.

Groeten, Pascal
 
@ Pascal,

Even enkele misverstanden uit de wereld helpen :8
*De foto van de flak is tijdens het schilderwerk, waar je nog de zelfklevers ziet van het afplakken....
Momenteel heeft hij deze niet meer op, straks nog een -foto-

*Dat stukje ijzerdraad in de bunker dient als versteviging voor de hoek, die ik later nog wil herstellen... Dus die draad zal niet meer zichtbaar zijn op het afgewerkte dio...

Wat het schietgat betreft,bedankt, maar ik heb deze terug wat aangepast, ik was niet volledig tevreden...
Het was te klein naar mijn mening, dus nu is het wat groter :laugh::laugh:
Straks enkele foto's.

Ja, je kon het niet weten, ik ben nogal karig geweest met mijn woorden.
Ik weet niet juist hoe het komt, maar sinds 6 januari kom ik minder aan de pc... ;) waardoor ik eigenlijk te weinig tijd heb om mijn verslag te maken... :$
Het enige waar ik tijd voor neem, is de foto's plaatsen...:wacko:
Ik zal subiet de volgende lading foto's downloaden en plaatsen ;),
Dan zie je weer wat meer :)

Groeten en bedankt voor jullie reacties,
Beyond
 
Hier dan de beloofde foto's.

Eerst de flak, in een camo jasje (beetje naar eigen interpretatie...:$)

Deze foto was mijn inspiratie voor de camo


En zo is hij nu geworden

03-11.JPG
03-14.JPG
03-15.JPG
03-16.JPG
03-17.JPG

En hier de bunker
03-18.JPG

Hopelijk spreken de beelden een beetje voor zichzelf?
Mochten er anders nog vragen of opmerkingen zijn...,
laat maar komen :P

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Dat maakt het een stuk duidelijker :) De camo ziet er goed uit, is eens wat anders dan al die gebogen lijnen hé. Misschien kunt ge aan de zijkanten van het schietgat ook van die "trapjes" maken zoals boven en onder ?

Gaat een prachtige dio worden :D

Groeten, Pascal
 
D i t i s PRACHTIG a l l e m a a l !!! Heel moeilijke camo en dat op deze schaal, om van de bunker nog maar te zwijgen, die is pas écht de max aan het worden (krijg zin om alweer een bunker te maken nu, habba !!!).

Hij ziet er link uit.

Dit wordt wat Beyond.
 
Bedankt Pascal en GUnit voor de bemoedigende woorden.

Vandaag had ik zin om iets anders te doen, dus ben ik aan de opel Blitz begonnen.


De ophanging vooraan is te smal, deze zal nog vervangen worden...
02.001.JPG
02.002.JPG

Reservewiel gemonteerd, nieuwe aandrijfas en nieuwe uitlaat
02.003.JPG

Met zijn twee broertjes...
DSC04007.JPG
v.l.n.r.: Gebouwd en geschilderd rond 1985, Gebouwd rond 1985 en geschilders in 2008, Gebouwd en geschilderd :-)nowink:) in 2009 met onderdelen van modellen uit de eighties...
:laugh::laugh::laugh:




Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Ziet er een leuk project uit !

Ik ben ook daar in Normandië geweest. Heb ook nog enkele foto's ergens.

Succes in ieder geval !!!

Garfield.
 
Ziet er goed uit allemaal.

Vraagje. Hoe moet ik het verband zien in het schilderen van de cammo. De eerste kleur was rood/bruin/wit. En daarna stap je door op andere kleuren. Nu is het niet ideaal om naar een scherm op kleur te kijken. En zeker niet als je kleurendoof bent. Dus vanuit de theoretische achtergrond deze vraag.
 
Ziet er goed uit allemaal.

Vraagje. Hoe moet ik het verband zien in het schilderen van de cammo. De eerste kleur was rood/bruin/wit. En daarna stap je door op andere kleuren. Nu is het niet ideaal om naar een scherm op kleur te kijken. En zeker niet als je kleurendoof bent. Dus vanuit de theoretische achtergrond deze vraag.

Hoi Modelengeneer,

Als basis had ik dark yellow met daaroverheen een laag glanslak.
Dan ben ik beginnen afplakken, met witte tape.
Hierover de tweede kleur geschilderd,
en terug afplakken met witte tape, derde kleur....
Ik heb vier lagen geschilderd...
Het rood wat je ziet is eigenlijk ook tape, maar een andere soort,die leende zich beter om die gebogen vormen uit te snijden.

Dus het wit en rood is gewoon tape, de kleuren zitten er onder :P

Grtz,
Beyond
 
Nog enkele foto's van de werken vandaag uitgevoerd aan de Opel Blitz.
02.005.JPG
02.006.JPG
02.007.JPG
02.2.001.JPG
02.2.002.JPG
02.2.003.JPG

Dit is slechts een dry fit voor de cabine, deze kan nog in twee delen...

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond, vergis ik me nu of staan die voorste wielen in verhouding tot de wielkasten te ver naar achteren ? Ik miszie daar iets aan, maar ik kan verkeerd zijn (zou niet de eerste keer zijn). Voor het overige zal ook deze wel netjes in orde komen, hebben we alle vertrouwen in. GUnit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan