Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Na een kleine stop van modelbouwen, ben ik terug begonnen :))
Het was sterker dan mezelf om van het mooie weer te genieten :):, dat er van modelbouw niet veel in huis kwam...
Maar intussen ziet de tuin er wat beter bij :nowink::laugh:

Nu,ik ben dus terug begonnen, deze keer met de achterwand van de opbouw.
Oa de deur werd gemaakt
Ik heb wel nog geen foto's :8
Ook de antenne is even onder handen genomen en twee bevestigings pinnetjes werden toegevoegd.
De bedoeling is dat de antenne half uitgeschoven wordt.....
Nu begin ik toch serieus te twijfelen over welk deel nu eerst uitschuift :wacko:
Ik ben dus beide versies aangeraden...:(
Zelf had ik gedacht dat eerst de dikste zouden uitschuiven, daar dit de sterkste onderdelen zijn...???
(ik heb mij daar gisteren op gebaseerd bij het bewerken van de antenne, en dat nu terug oplossen vraagt wat meer werk.... Wat denken jullie? zo laten of toch de dunste laten omhoog gaan?

Binnenkort meer nieuws mét foto's :)

Grtz,
Beyond
 
Technisch gezien zou ik zowieso gaan voor "dunste eerst".
Elke holle buis past juist in de andere en heeft onderaan een flensje of verdikking.
Door deze verdikking neemt de smallere buis in het naar boven gaan de volgende automatisch mee naar boven.

Erik.
 
Beyond,

Genieten moet ook eens kunnen hé, met wat anders dan modelbouw.
Wat je weer met de antenne laat zien, maar een woord "WOW".

Groeten,
Swa
 
Ben nog niet zo ver geraakt als ik had willen zijn, maar hierbij toch enkele foto's van de veranderingen.

De achterwand:
001-4.jpg

De deur (basis):
006-3.jpg

De pinnetjes aan de antenne:
009-2.jpg

Groepsfoto van die drie samen:
008-3.jpg

En dan nog een simpele dryfit :wacko: :
010-1.jpg

Intussen besloten dat de kabels van de antenne te dik zijn, dus ben ik bezig deze te vervangen door nog dunner koperdraad...
Hopelijk binnenkort een nieuwe update ;)


Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
..................
Als dat katrollen zijn aan de zijkant, dan lijkt het overigens logisch dat het ding uitschuift in de volgorde : smalst - smal - dikker - dikst ..........


Oops, vergeet ik nog de belangrijkste beslissing/verandering te melden, ik heb de antenne zo aangepast dat eerst de smalste delen naar boven komen :)

Bedankt voor jullie input allemaal :D

Grtz,
Beyond
 
Oops, vergeet ik nog de belangrijkste beslissing/verandering te melden, ik heb de antenne zo aangepast dat eerst de smalste delen naar boven komen :)

Toch via een RC-module vanop afstand zeker? :laugh:

Neen man, alle gekheid op een stokje, petje af voor wat je toont op deze schaal.

ApplausApplausApplaus
 
Heeel erg mooi, ben je zeker dat dit 1/72 is ????
 
HEILIGE ROOK !!! Die laatste foto man man, niet te geloven dat dit de met minachting benaderde brailleschaal is ! Hier kunnen veel 1/35 bouwers een dikke punt aan zabberen. Prachtig werk Beyond !
 
Eerst en vooral wil ik iedereen die reeds reacties heeft geplaatst bedanken..., ik durf dit wel eens vergeten :$
Bij deze dus : dank jullie ;)

En dan nu terug naar de Opel BLitz.

Dit is slechts een heel kleine update (zo'n 7cm lang en 3mm breed :laugh: )
Nee, even serieus, met grote blijdschap kan ik jullie melden dat hij klaar is......
alléé, de antenne bedoel ik ;)

Zal maar stoppen met zeveren en jullie de foto's tonen...

Zo zag hij er uit, na het afzagen van het middendeel, en aanpassing van de bovenste delen.
Ook de draadwieltjes (?) zijn er nu allemaal op bevestigd en de draden zijn vervangen door dunnere draad:
001-5.jpg

En zo is hij klaar voor de verf:
003-3.jpg

Mochten jullie foutjes of "onvolmaaktheden" zien, laat gerust weten, het is nog niet te laat...... Let wel, niet vergeten dat het klein is, en niet zo evident om nog veel aan te passen...... maar ik wil het wel proberen indien het een verbetering zou zijn ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Nog enkele foto's van een dryfit, na de werken van vandaag.
Wat is er nog veranderd?
Volgende puntjes:
-Haakjes op het dak bevestigd
-zijkant nog wat gedetailleerd (heel miniem en niet te zien op deze foto's)
-Opel embleem op de motorkap (ook niet te zien...)

005-3.jpg

006-5.jpg

Grtz,
Beyond
 
Dit is een prijzenkaper, nooit gezien zo'n werk aan een 1/72 model.

GUnit.
 
Je gaat erg goed man. ;)

Ik weet hoe klein de schaal is. Dus ook ik kan alleen maar schrijven echt subliem. :P
 
Hey Beyond,

Ziet er allemaal heel mooi uit ^^ En euhh, hoe is de ontvangst met die grote antenne ? :D

Groeten, Pascal
 
Terug bedankt voor jullie mooie woorden :)

Terug een kleine update (hoe kan het ook anders in deze schaal :O )

Een nieuw laddertje gemaakt :wacko:
En een driepoot (weet wel niet waarvoor dit juist diende :$ )
025-3.jpg

De bevestigingen voor de trap
016-4.jpg

En hier dan de haken aan de bumper bevestigd, en ook nog een trekhaak gemaakt
013.jpg

Hier zie je ook nog de ouderwetse pinkers die ik gemaakt heb (bevestigd aan de kofferopbouw)
011-1.jpg

That's all folks
Beyond
 
Laatst bewerkt:
De meeste bouwsels op 1/24 hebben niet zoveel details als deze 1/72......

Waar blijf je de inspiratie halen?
 
ziet er heel goed uit beyond. alleen en ik weet niet of dit standaart was of niet maar ik zou persoonlijk de trekhaak van voor veranderen door een win. maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

echt mooi wat je hier laat zien 8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan