Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/76 Matchbox - Pzkpfw III ausf L [wip]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Matchbox - Pzkpfw III ausf L [wip]

Standaard Matchbox - Pzkpfw III ausf L [wip]

Hey,

Zoals al geweten dien te wachten met mijn 'water' op mijn ambulance vignette dus hebben we maar een nostalgie-doos opengetrokken van bovenvermeld verdwenen merk.
    Zoals al geweten onder ons hier is het bij mij begonnen met deze doosjes en wil hen heel graag opnieuw bouwen maar met de huidige schildertechnieken. We hebben gekozen voor deze omdat hij bij in het oog sprong. Geen speciaal 'iets' of zo. Hij lag te lachen naar mij en heb hem gepakt.

Allez, de beginfoto's...

Voila se.
    Je kunt zien aan de doos dat het een heruitgave van Revell is, maar wel nog in de originele doosjes van toen, omdat aan de achterzijde van de originele Matchbox-doosjes een 'glazen' ruitje in zit waar je de sprue's in kunt zien. Bij deze doos is dat niet het geval en op de sprue's is de 'made in Engeland' verwijderd. Vandaar, een heruitgave van Revell maar nog in zijn originele doosbezetting.

Ondertussen hebben we al de rompkuip samengevoegd, en zijn we bezig met de wielen....; en dat zijn er een hoop..
    Deze bouwfasen laat ik wel achterwege omdat er geen speciale technieken bij komen kijken, het is een recht uit de doos bouw, vandaar...., tenzij op jullie verzoek natuurlijk, dan pas ik mij wel aan....

Standaard

Zalig, ik heb vroeger ook nog van die Matchbox kits gebouwd, oa een Mathilda tank en een t34. Lekker simpel allemaal : mesje, lijm, en gaan 😁👍

Standaard

Ja nostalgie ten top hé man, het eerste merk dat 2-kleuren plastiek gebruikte in een kit om de jongsten een kit te laten bouwen zonder dat ze deze dienden te schilderen. Succes!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

En de ondergrond erbij ( al gebruik je het niet) is toch wel tof .Succes en volg.
    Pascal

Standaard

Ha, Swaken, als je dit allemaal overslaat: http://www.missing-lynx.com/reviews/small/matchpz3.htm dan ben ik akkoord, maar iets zegt me dat je dat ook niet zo gaat kunnen laten, maar recht uit de doos lijkt er niet veel aan te doen.

... cupola (parts 20 & 21) which should be replaced (...) hull needs a lot of attention (...) producer seems to forget about the exhaust system (...) proper spaced armour (applique) effect which is not portrayed correctly in the kit (...) turret needs moving back about 2 mm (...) those dreadful vinyl tracks

Standaard

Hey,

Bedankt voor volgen...
    @Steven, dikke mercie om deze te plaatsen maar inderdaad, het meeste laat ik zo zoals ik al schreef in mijn inleiding.
    Echter heb je ook ergens wel gelijk dat ik mij niet kon inhouden...., maar ik heb speciaal de scratchbouw heel laag gehouden omdat ik niet wou de ganse tank herbouwen en zoveel mogelijk origineel te houden zoals Matchbox het bedoeld heeft.
    Er waren wel enkele kleine onderdelen moeten gescratcht worden omdat dit wel essentiële stukken zijn op een voertuig, en die ontbraken in de kit zelf. Enkele deze stukken heb ik verbeterd en bijgewerkt. Ik hoop dat het mij vergeven zal worden.....

allez, enkele foto's....

Hierbij de onderste body die samen gestoken is....

en de verandering die ik eraan gemaakt heb, de uitlaten ontbraken volledig....

en met zijn bescherming...

en wanneer de bovenste geddelte van de body erop zit...., past goed...

wat kleine detail die op de hull aanwezig zijn maar niet in de kit, en die dan toch in het oog springen bij ontbreken....

en de torenopbouw, niet teveel aan bij gescratcht, enkel het noodzakelijke....

en de wielen op een rijtje...., klaar om gespoten te worden....

Voilse se, wat kleine onderdelen te doen, nog enkele kleine scratch stukjes en ik denk dat we klaar zijn daarmee.
    Zoals al gezegd, ik wil dit zo origineel mogelijk houden vandaar de snelle bouw in dit...., na deze bouw kunnen we weer eens een gedetailleerd modellen maken.....

Standaard

Amai, Swaken in speedvorm, ik heb U nog nooit zo snel weten werken man ....

Zoals we gewoon zijn van U weeral heel verzorgd en netjes met oog voor detail.

Standaard

Erwin,

Mercie man. Je kent mij in dit verhaal he..., ik wil ze zo origineel mogelijk houden die gasten, maar dit was er inderdaad iets over, er moest wat bijkomen hieraan.
    Speed is eigenlijk een groot woord zulle, met de corona-toestanden zitten we ook thuis, gedeeltelijk dan toch wat ik werk twee dagen op zes nu - van wacht zijnde..., en dan kunt ge natuurlijk wel wat doordoen in tussentijd. Vandaar dat het wat vlot. Ook de bunkertoestanden liggen stil want we moeten in ons kot blijven he....

Standaard

Ja jong, begin er voor te vrezen dat Normandië dit jaar ook in het water zal vallen. Als je zou mogen geloven wat er allemaal geschreven wordt dan zou de situatie pas weer "normaal" zijn eind Juli.

Maar bon, dat is andere koek.
    Ik veronderstel dat jij ook SteelMasters hebt. Kijk eens in nr 78, pagina 46 en volgende. De bouw van een Pz III op 1/48 in Afrika kleuren, echt iets voor U.

Standaard

Hey,

Mercie, ga ik doen. Ja, die vuile boekskes heb ik hier ook liggen en komen nog steeds bij mij toe....

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten