Hoofdsponsor

1/32 club bootjes voor kinderen [done]

gaat goed vooruit Marc en ziet er erg goed uit
 
En voor de geïnteresseerden gaan we gewoon verder,
Nadat de epoxy van de assen uitgehard was konden de dekken erop. Vermits de passing niet 100% was heb ik eerst een tochtstrip tegen de binnenkant gekleefd zodat de epoxy niet te ver naar benden kon doorlopen.
Eveneens had ik fijn wit zand onder de epoxy gemengd zodat deze wat minder vloeibaar werd.
Bij het volgieten van de naad tussen dek en romp moest ik zo nodig weer een beetje te hevig te werk gaan zodat er onvermijdelijk werd gemorst op de dekken.
Na even bedenken of ik dit later zou kunnen weg schuren of niet? Meteen van de nood een deugd gemaakt en de overschot van de epoxy met zand getamponneerd op de dekken. Achteraf geen schuurwerk en het lijkt zeer sterk op een anti slip coating. :) Het mag soms wel wat hebben, gelukkig zijn het geen schaalmodellen want anders zou ik nu stilletjes aan het flippen zijn.
bij een romp ook al eens getest of de apparatuur voor RC allemaal netjes past zoals voorzien.
Tot slot de bovenbouw en wat attributen van de brandweer in een basis kleurtje gespoten.

attachment.jpg

attachment.jpg

morgen hopelijk weer met meer, Marc
 
de dag maar verdeeld over 4 schepen.
Hier hebben we deze morgen de dekken gespoten van alle 3 de rompen en hebben we eveneens alle toebehoren van de brandweerboot geschilderd.
Daarna enkele uren aan de black Pearl verder gewerkt maar dat kan je in een ander verslag volgen.
hierop volgend konden we de bovenbouw van de brandweerboot volledig afwerken. Waarna er nog wat tijd over was om de ramen van de politie reeds onder handen te nemen.
Ik heb wel de beslissing genomen dat voor deze 3 scheepjes het belangrijker is dat de kids ze leuk vinden dan de afwerking voldoet aan mijn wensen. Als het er op 3m afstand goed uitziet breng ik geen verbeteringen meer aan. Met gemengde gevoelens heb ik dit besluit moeten nemen want anders ga ik nog lang tijdelijk werkloos moeten zijn en de scheepjes moeten varen zodra dit terug toegestaan is na de corona crisis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

waarschijnlijk tot morgen met meer bouwnieuws.
Marc
 
Vind het nog altijd een prachtig initiatief en, zoals je zegt, als de kids het leuk vinden is het belangrijker dan de kwaliteit van de afwerking.
 
ja een kind ziet niet naar de kwaliteit van de afwerking maar naar het mooie ,dat gaat hier een succes worden
tof gedaan
Marc
 
Vind de kwaliteit toch wel goed (oogt zeer mooi ) vooral omdat het speelgoed is voor de kids .
 
bedankt voor jullie mening , stel ik echt op prijs.
was ik deze vm de ramen op de kajuit van de politie boot aan het kleven, merk ik plots dat het naambord nog niet geprint is.
Dus dat zal even moeten wachten want vanaf morgen gaan we eerst enkele dagen in de tuin aan de slag.
Wel nog de tijd genomen om de 3 rompen in hun basis kleur te zetten. Kunnen deze enkele dagen uitharden voor we er mee verder aan de slag gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

dus tot over enkele dagen met het vervolg.
 
Niet veel te melden, maar weinig nieuws is ook nieuws :)
Na enkele dagen drogen merkte ik toch dat het oranje niet goed dekkend was gespoten en nog een extra laagje nodig had.
Ondertussen waren ook de nog nodige naambordjes en de laatste ramen uitgeprint zodat deze ook meteen mee gespoten en later op de dag verder afgewerkt konden worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

straks eens een poging doen om alle 3 de kajuiten af te krijgen.
tot morgen waarschijnlijk met meer nieuws.
Marc
 
Weinig zou ik toch niet schrijven als ik dit zie en word mooi.
 
Hebt zo ne pa zeg geweldig
Het is te hopen dat ze niet de hele vakantie in he bad thuis moeten varen he
Marc
 
ze waren speciaal voor de stadspark feesten te Turnhout, wij hebben ons vaarwater in het park en met Sinksen zijn daar allerlei activiteiten.
Onze club geeft deze dagen demo's met rc schepen ( zeil , stoom, elektro ) en de kinderen mogen dan voor 1€ sponsering 10 min met een scheepje varen en trachten een parkoers te varen. Helaas afgelopen vrijdag vernomen dat dit jaar het volledige evenement is afgelast. Hopelijk kunnen we ze gebruiken in augustus tijdens de havenfeesten.
 
En we naderen het einde, de 3 scheepjes hun stuurcabine en dek vulling is afgewerkt.
Op de romp hebben we vooraan een grote fender geplaatst uit zacht rubber die hopelijk de grootste schokken absorbeert bij een aanvaring.
Rest enkel nog het aanbrengen van wat striping op de romp en het scheeps-nr. Dit laatste gaat misschien nog even moeten wachten tot ik cijfers vind.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

als de rompen klaar zijn volgen er foto's in open lucht.
hopelijk tot snel.
Marc
 
Geslaagd trio en knap gevonden thema.
 
Dat zullen de kinderen heel leuk vinden Marc. Ze zien er robuust uit.
 
Prachtig Marc, de kinderen zullen blij zijn met de boten straks.
 
Wow prachtig en nu komt het vechten wie krijgt wie , ik ken dat al wel
Maar een prachtig suc6 , mooi gedaan
Marc
 
Echt leuk gedaan. Pracht projectje om te volgen.
Ik ben er van overtuigd dat de kinderen er veel plezier aan kunnen beleven.

Waar is jullie vaar-club gelegen Marc ?

Dirk
 
Turnhout ! Mijn geboortestad.
Woon intussen iets verder weg, in Brugge.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan