Hoofdsponsor

1/35 Gaz AAA 1943 vrachtwagen [wip]

Mooie en duidelijke uitleg over de motor en chasis Marc , ook de hout verwering vind ik geslaagd. Voor de kleur van je banden zou ik deze aanraden; Mig Rubber & Tires .MIG-0033 (persoonlijke ervaring ) of gewoon mat zwart of zeer donker grijs en wit onder mengen tot gewenst resultaat, doe zo verder Marc , knap bezig !
 
Zelf heb ik dark rubber gebruikt maar ben geen kenner in deze.
 
panzer aces 306 dark rubber vallejo.
 
Ik heb van Peter een knappe tip gekregen , om een kleur te maken
Marc
 
Mannekes heb hier een serieuze tegenslag gehad , komt allemaal om dat er zoveel kleine zaken in die spreus zitten die zeer moeilijk los te maken zijn , een stukje dat een beetje op een spin ( klauw ) trekt

attachment.jpg


dat is het restant van mijn gepruts na snijden , zagen of knippen wat helemaal niet gaat

attachment.jpg


ok niet getreurd we gaan verder met de bouw van de twee achterassen ( ponts )


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


de geschilderde versie

attachment.jpg


attachment.jpg


nu de tandem want zo noemen ze dat is niet zoals het moet zijn maar niemand zal er niks van zien

een dryfit van de tandem

attachment.jpg


attachment.jpg


hier 1 velg mat band


attachment.jpg


de hele set bandjes twee samengestelde delen voor 1 band


attachment.jpg


voilà mannekes dat is het zowat voor nu
Marc
 
Ge hebt er precies goed Uw werk mee hé Marc.
De Timken ponts zijn duidelijk herkenbaar, bij de GMC trucks kan je die ook vinden onder de benaming "split" omdat de bol dwarsdoor gespleten is. De door Chevrolet geleverde ponts bij de GMC's werden "banjo" types genoemd door hun tekening op de pont.
 
Maten , makkers en vrienden ben toch weer een stukske verder geraakt het chassis en de tandem achteras is na uren van kl.... en zwoegen toch ineen geraakt , nu een dryfit van motor en chassis

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

de banden zijn gekleurd volgens de kleurstelling die onze vriend Peter me geleerd heeft


attachment.jpg



mijn eerste try out probeersel van velg met band


attachment.jpg


dat was het dan weer
Marc
 
Mooi resultaat en spijtig dat je niets schrijft hoe je de banden zo mooi heeft gekregen.
 
Geen probleem ik zal het nu dan doen
Wel Peter had me een tip gegeven 2 delen zwart + 2delen chocoladebruin plus 1 deel blauw en daar heb ik dan de bandjes ( 2delen voor 1 band ) op een stuk tape gekleefd en ze daar mee gespoten
De velgjes zelf zijn in donker grijs gespoten
Een tijdje geleden heb ik nog bij Filip ( Peiper ) een setje verweer kleurtjes gekocht met dust ( stof ) en roest en van de stof verfjes ( acryl ) heb ik een paar druppels in een potje gedaan en dit goed verdund met water en daar de band helemaal mee geschilderd er voor gezorgd dat de ribbels goed gevuld zijn laten drogen om daarna met Vallejo rust pigment vloeibaar voorzichtig de wielbouten aangetipt en de velgrand omdat daar altijd de meeste roest ontstaat endat was het
Hopelijk hebben jullie er iets aan
Marc
 
Mooie banden en velgen Marc, je kan er wat van.
 
Die wielen zijn top. En dat is een belangrijk deel van het totaalzicht van je model. Als de wielen/banden goed zijn krijg je meestal een mooi compleet model.
En we gaan die kleurencombinatie voor de banden ergens noteren. Dat is een zeer goeie tip...

Grts,
Joost
 
Bedankt Marc daar hebben wat aan en is genoteerd.
 
Die wielen zijn mooi zeg.Echt een tip om te onthouden.
Marc S.
 
Hoy hier zijn we nog eens met een vervolg
In deze kleine schaal zitten remstangen die ik niet losgesneden kreeg zonder ze te breken dus heb ik ze maar gescratcht , ik heb zo een rolletje binddraad voor in de tuin , ijzerdraad met een groen plastic jasje eens dat verwijderd was had de ijzerdraad juist dezelfde diameter als die remstangen
Het systeem van remmen is nog een heel oud systeem waarbij met de voet stangen naar achter geduwd worden en zo de remmen in de achterwielen bedienen te vergelijken met die Hollandse fietsen met stangen aan het voorwiel
Hier een stang


attachment.jpg


http://www.modelbouwen.be/attachment.php?
attachmentid=130524



hier de gemonteerde


attachment.jpg



dat kleine haaks stukje is de kantelstang die in de achterwielen de remmen bedienen


attachment.jpg


het bijna complete afgewerkte chassis


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


mijn eerste serie velgen


attachment.jpg


zo vrienden ik ben weer bij voor nu
Marc
 
Mooi werk dat chassis Marc.
 
Toch vrij gedetailleerd voor zo een "simpel" (excuseer de uitdrukking) chassis.
 
thank you gentlemen simpel maar zeer zeer gedetailleerd
 
Ik heb een vraagje voor jullie
De deuren zijn bij deze GAZ uit hout gemaakt nu op de boxart staat hij helemaal in het zwart geschilderd of in een winterversie
Hier komt mijn vraag : wat zou ik doen ze ook in kleur van de vrachtwagen of ….. ze in houtkleur schilderen en ook verweren ? de bak achter is ook helemaal in hout maar ook is deze mee gekleurd in de boxart
Ik weet het niet want ik ben er bijna om de kleuren aan te brengen
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan