Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 LGOC type B London dubbeldekker bus (Miniart) [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 34

Discussie: LGOC type B London dubbeldekker bus (Miniart) [wip]

Standaard

Succes verder,ik volg.
    Marc S.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Bart, Marc, Marc en Marc: dank jullie wel!

15. Moertjes-uitlijngereedschap voor de punch & die, met de draaibank gemaakt.

22. Ik sla de werkmethode om de moertjes te maken even over, als iemand interesse heeft om daar meer van te weten lees ik het graag en post ik aanvullende foto's en info. Terug naar de kit, daar zit op sommige plekken flash. Vaak makkelijk (maar wel tijdrovend) om te verwijderen, soms niet zo makkelijk..!

26. Het was een hoop werk, maar de klepstoters-subassemblies zijn klaar.

27. Een dryfit dan maar. Hier een foto ongeveer op ware grootte. Klep van cilinder 2 staat op tuimelen. Let wel, deze veer heeft dus evenveel windingen als de andere!

Makro:

Bestede tijd: 12 uur.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Moertjes-uitlijngereedschap en wat mag dat dan niet wezen ?

Standaard

Interessant om volgen.
    Mijn oog was gevallen op de vrachtwagen versie, niet de bus.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Merci voor het volgen Jan, Ron en Erwin.

Erwin, de vrachtwagenversie is ook zeker de moeite waard.

Ron: de stelmoeren binnen de klepstoter-subassemblies zijn niet groot. Ik wil ze om een 0,5mm. ring heen schuiven en ze zijn 1,0mm. in diameter. Het is haast ondoenlijk om eerst 0,5mm. te ponsen en daarna het ponsresultaat precies te centreren voor de 1,0mm. pons, vanwege optische illusies als je van boven in dat gat kijkt. Steeds als ik het 1mm. moertje had geponst, bleek het 0,5mm. gaatje niet geheel concentrisch te zitten. Vandaar dit afgedraaide gereedschapje, om dit doenlijk te maken.

Hier zie je de 1mm. schacht door het 1mm.-gat van de punch & die heen.... en dan de 0,5mm. schacht door het voorgeponste 0,5mm. gaatje in het plastic.

Het tooltje heb ik enkel gebruikt om het plastic in precies de juiste positie te leggen t.o.v. de punch & die, dan verwijderen en dan de 1mm. punch gebruiken.

Tot zover de toelichting; hopelijk maakt dit het duidelijker.

28. Voor degenen die deze kit willen bouwen... vergeet niet vier gaatjes te boren in het chassis (daar kijk je snel overheen). De ideale boordiameter is 0,75mm.

29. Na de grote schoonmaakklus, eerst alles op volgorde leggen.

30. Met een penseel liquid poly aanbrengen (kwastje in de pot is wat lomp voor fijne werkzaamheden) en één kant alvast lijmen.

31. Uitlijnen van het chassis op vlakke ondergrond.

42. Het resultaat tot nu toe, met dryfit van de motor.

Bestede tijd: 16 uur.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

oogt heel goed Roy, om het met Marc zijn woorden te zeggen: nog een echt chassis.

Standaard

Zeer proper weer amai.
    Pascal

Standaard

Bedankt Roy ben weer helemaal bij

Standaard

Dank jullie wel Erwin, Pascal en Ron.

43. Uitgebreide update deze keer, want ik ben 2 uur en 50 minuten bezig geweest met 15 onderdeeltjes, grotendeels hier te zien.

Na het zorgvuldig schoonmaken, past het allemaal fantastisch in elkaar.

Ook deze foto weer, zette me aan tot correctie; ditmaal de onzuiverheid nabij de steun waar later de krukasslinger op wordt gemonteerd. Die is dus inmiddels hersteld.

Ok misschien toch niet zo'n uitgebreide update als ik dacht... maar hoe veel tijd dit me ook kost, het is een erg leuke besteding van die tijd! Ik heb er plezier in.

Bestede tijd: 19 uur.

Standaard

Kan het geloven dat je er plezier aan heeft, dat zie je gewoon.knap
    Pascal

Standaard

Er wordt hier weer heel mooi gewerkt , ben benieuwd naar het eindresultaat.

Standaard

Plezier hebben bij het bouwen van een kit vind ik persoonlijk nog altijd de beste saus bij het te bouwen project. Knappe radiator.

Standaard

Wow this is taking shape nicely , going to look good ,
    Following

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Er zitten wel heel mooie details in die kit Roy.
    Kan me voorstellen dat je daar plezier aan beleeft.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten