Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal golden star schaal 1:150 [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 30

Discussie: golden star schaal 1:150 [wip]

Standaard

vandaag toch de spanten erin gelijmd en de valse kiel ook geplaatst.
    grtjs Marin

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Je bent alvast mooi gestart, het is inderdaad een must de volgende stappen al goed te visualiseren voor je dingen echt vast kleeft.
    Maar je bent alvast goed op weg. Veel bouwplezier en als er wat is, zeker vragen.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

een vraag : volgens de beschrijving moet het stukje (met de blauwe pijl ) schuin ertegen geplaatst worden, er moet dus een opening zijn ( de rode pijl ) maar er is nergens terug te vinden hoeveel de opening moet zijn.
    is dat dan naar eigen keuze , of weet iemand hoeveel opening ik best zou laten, verder in de beschrijving zie ik niet waarom dit is of welk nut dit zou hebben , de beplanking komt er gewoon voor ?
    grtjs Marin

Standaard

Hoi Marin.

Staat er ook geschreven of het schuin moet, anders moet je even passen dat deel.

Ik denk dat eerst je dek er op moet, even nakijken of dat is Marin.

Zie onder link.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/view...2eacae2d52b536
    Laatst gewijzigd door Debart; 22-03-20 om 06:39

Standaard

Debart, er staat niks over beschreven, maar op iedere verdere foto in de beschrijving zie ik het schuin staan.
    grtjs Marin

Standaard

Debart, bedankt voor de link,
    Leysend, geen dwarsdoorsnede bij,
    maar ik weet al waarom het schuin moet , er komen 2 trappen tegen te staan, en daar is een schuine kant aan.
    grtjs Marin

Standaard

Bij houtbouw Marin, kan je het beste vooruit kijken betreft de beschrijving.

Standaard

Wel zeer leerrijk op deze manier en volg graag.
    Pascal

Standaard

toch andaag het dek erop gezet.
    grtjs Marin

Standaard

ondertussen ligt het dek er volledig op.
    grtjs Marin

Standaard

hier het probleem, het dek ligt erop maar :
    blijkt dat het dek binnen de spanten komt, de spanten zijn volgens mij breder dan het dek, dit is enkel bij het laagste dek, het hogere dek zijn de spanten juist de breedte van het dek, ik veronderstel dat dit schuurwerk zal worden tot de spanten even breed zijn als het dek, want ik kan me niet voorstellen dat de romp zo moet beplankt worden ?
    op fotos in de beschrijving zie ik geen spante die breder zijn dan het dek

Tips ?

dit is aan beide zijden het geval.
    grtjs Marin

Standaard

Hoi Marin,

Je moet ook nog de spanten schuren of vijlen om de huidplanken vloeiend langs de spanten te krijgen.

voorbeeld;

http://www.modelbouwen.be/threads/16...Latina***-DONE

Standaard

spanten geschuurd en begonnen aan de beplanking,
    grtjs Marin

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten