Hoofdsponsor

1/150 golden star schaal 1:150 [wip]

Amazon , bedankt , is tenminste duidelijk,
maar heel onduidelijke uitleg in de beschrijving, zo staat er voor een oogvijsje op drie verschillende tekeningen een verschillende plaats, en op de doos staat gemakkelijk schip voor beginnelingen, amai mijn voeten, had me beter de HMS gekocht....misschien de volgende :$:8
 
geen probleem martin

moest je ergens aan twijfelen gewoon vragen ook ik heb het allemaal moeten leren toen ik net begon , nu teken ik dat gewoon uit de losse hand ook al kan ik niet erg mooi tekenen :) zolang je er aan uit kunt is het goed.

want mijn tekst alleen had niet geholpen denk ik daarom de tekening er bij ;)
 
om de draadjes aan de blokjes te doen, leg ik het draadje erom heen , leg een knoopje erin ( gele pijl )en een druppeltje lijm, dan tors ik de draad en gea er met lijm over, is dit de juiste manier of zijn er betere en properder manieren of tips om dit te doen?
is er een truk om te die draadjes op gelijke lengte te torsen en te lijmen of is dit elk appart te meten, als men meerdere van dezelfde lengte moet hebben, de lengte tussen de blauwe pijlen bedoel ik
attachment.jpg

ondertussen een mast gemaakt, gedeeltelijk,
attachment.jpg
 
het touw rond de katrol leggen is goed maar dan niet meer

als je het touw rond de katrol gelegt hebt dan moet je een ander stukje touw nemen en daar een knoop in leggen zodat de knoop strak tegen de katrol komt dan zit hij al vast.

van dat stukje touw draai je 1 eind 10 keer rond de draad die rond de katrol zit en leg er dan weer een knoopje in , de rest knip je af en klaar.
dan krijg je zoiets waar de lus zit moet dan wel een blok in zitten

attachment.jpg
 
thanks Amazone, ik ga dit proberen.
 
Mooi om volgen en gaat goed komen.
 
Heb uw bouw gevolgd en het is dus erg verwarrend maar zoals je kan lezen hulp genoeg he
Ik zou zeggen hou het goed en succes verder met dit mooie schip
Marc
 
ziet er goed uit martin
ik hoop dat je de mast nog uit elkaar kan halen want anders word het erg moeilijk om het want te bevestigen
 
Amazone, misschien een domme vraag, wat is " het want " ?, ben maar een beginner scheepsbouw, ken die namen nog niet allemaal, maar volgens de instructies moet er niks meer aan de mast komen.
 
het want dat zijn de touwen die van je mast naar de zijkant van je schip lopen om de mast goed stabiel te zetten en langs daar kan je ook omhoog klimmen in de mast
 
amazone, die mast zit vast, zal dus zo moeten gebeuren.
 
het zal zo wel gaan maar voor de volgende zeker anders doen want daar komen heel veel touwen aan .

het is veel makkelijker om je touw eerst helemaal klaar te maken en dan pas op het schip te plaatsen dan het rechtstreeks te doen dan maak je het je zelf erg moeilijk
 
Hoi Marin, als dit u 1ste boot is ziet het er heel netjes en mooi uit.
 
Debart, dank u , is inderdaad mijn eerste schip, redelijk wat fouten in maar een goed leerproces voor mijn volgende.
 
Dat gaat hier snellen dan ik had verwacht en kwalitatief aangenaam om naar te kijken, Dikke proficiat ,voor je 1ste schip is dit zeer knap.
 
Ben wel even op mijn zij gaan liggen om sommige foto te bekijken maar ziet er goed uit.
Vooral knap als dit uw eerste schip is.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan