Hoofdsponsor

1/150 golden star schaal 1:150 [wip]

Zit er een plan bij met dwarsdoorsnede ?
Misschien kan je het daar op terugvinden.
Dirk
 
Debart, bedankt voor de link,
Leysend, geen dwarsdoorsnede bij,
maar ik weet al waarom het schuin moet , er komen 2 trappen tegen te staan, en daar is een schuine kant aan.
 
Bij houtbouw Marin, kan je het beste vooruit kijken betreft de beschrijving.
 
Wel zeer leerrijk op deze manier en volg graag.
 
ondertussen ligt het dek er volledig op.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
hier het probleem, het dek ligt erop maar :
blijkt dat het dek binnen de spanten komt, de spanten zijn volgens mij breder dan het dek, dit is enkel bij het laagste dek, het hogere dek zijn de spanten juist de breedte van het dek, ik veronderstel dat dit schuurwerk zal worden tot de spanten even breed zijn als het dek, want ik kan me niet voorstellen dat de romp zo moet beplankt worden ?
op fotos in de beschrijving zie ik geen spante die breder zijn dan het dek

Tips ?
attachment.jpg
attachment.jpg

dit is aan beide zijden het geval.
 
spanten geschuurd en begonnen aan de beplanking,
attachment.jpg attachment.jpg
 
beetje verder gedaan, eerste beplanking zit er op, nu plamuren en bijschuren.
attachment.jpg
 
mooie werkzaamheden
leuk om te zien
Marc
 
hey Marin, Als ik naar het resultaad kijk moet ik vaststellen dat je er best een meer dan behoorlijk scheepje van gemaakt hebt.
Is het de bedoeling dat er nog een 2de beplanking overkomt? Zo ja , goed alle eventuele foutjes wegwerken met plamuur zodat je 2de laag nog beter gaat worden.
zo neen, best geen plamuur gebruiken, maar enkel zo vlak mogelijk schuren en daarna kleuren. ( plamuur zal later een andere kleurtint geven )
succes met het vervolg
 
hey Marc er komt een tweede beplanking, dus nu eerst plamuren en schuren tot ik geen onneffenheden meer zie of voel.
 
Super werk wat je laat zien.
 
dank u voor de reactie's.
kleine update : plamuurwerk en schuurwerk klaar en al stukje van de 2de beplanking begonnen.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
ziet er zeer goed uit, veel succes met de verdere beplanking.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan