Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 5 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste modelbouwers omdat de Jag af is en ik moet wachten op nieuws van mijne maat Jonas die zijn auto nog niet thuis staat wegens verhuizingen , heb ik besloten om de tijd te doden en een nieuw project beginnen met name mijn eigen auto
Ik heb daarvoor een kit gekocht en deze ligt al een paar jaar naar mij te loeren en dan is nu het moment ervoor aan gebroken en vermits alle beurzen en leden dagen afgelast zijn ben ik er aan begonnen
de eerste beelden zoals gewoonlijk beginnen met de box art

attachment.jpg


de inhoud


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


ik was er al eens aan begonnen maar kwam tot de ontdekking dat de kleur die ik van een beurs had meegebracht toch niet de juiste kleur was


attachment.jpg


attachment.jpg


trouwens bij mijn auto zit er geen schuifdak in en nu met helemaal opnieuw te beginnen ineens het dak dicht gemaakt , door deze opening af te tekenen opeen stuk plasticard om het dan in de opening te kleven en daarna na het schuren op te vullen met putty van MIG
Natuurlijk na 1x smeren en schuren komt dat niet goed he , daarom heb ik het dak in zwarte verf gezet om overgebleven foutjes te ontdekken b.v. als er na het schuren nog zwarte vlekken of strepen overblijven wil dat zeggen dat het daar dieper ligt dan de rest

attachment.jpg


attachment.jpg



Hier zie je nog enkele streepjes die niet correct waren ,en eens die weg waren heb ik de gehele body in de grijze primer filler gezet van Alclad best goed product

attachment.jpg


attachment.jpg

Zo dat was het dan voor nu
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes Marc.

Een vraagje; zou de titel iets korter mogen zodat ik er wip achter kan schrijven, alvast bedankt.
 
Zeker Bart ik had er geen erg in , doe jij dat ok ik
Marc
 
Geen probleem, is al gebeurt.
 
Dank u mannen en nog eens sorry he
Marc
 
Een goed begin is goud waard. Succes met de bouw.
 
Gasten voor de toffe reactie wil ik jullie bedanken
Marc
 
Makkers vandaag rustig kunnen verder doen en het resultaat is hij staat in kleur ,maar weeral niet zonder problemen ik had eerst mijn Evolution A.B. gebruikt maar die speelt al een paar maanden met mijn voeten , hij spuwt altijd een paar druppels verf en altijd op het te spuiten onderdeel , ik heb Erik in Almere raad gevraagd maar die heeft daar nooit van gehoord ook bij Artobi kennen ze mijn probleem niet , ik heb alle dichtingen al vervangen
Daarom beste vrienden heb ik snel naar mijn goede oude vriend gegrepen mijn Badger die weigert nooit
En zo staat mijn autoke in kleur


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Nu kan ik rustig verder met de rest foto's volgen nu snel
Marc
 
Raar hé van die Evolution? Heb hier dezelfde problemen ondervonden, ook al alles vervangen, honderd keer gedemonteerd en gekuist. Soms werkt hij ok en kort daarna kan je prutsen hebben.

De Golf is heel mooi gespoten Marc maar wat ik raar vind is dat het schuifdak op de foto van de primer niet meer te zien is en op de tweede foto van de blauwe kleur zie je hem er precies weer doorkomen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de lichtinval en het zou mij niet verwonderen indien je het met het blote oog niet ziet.
 
beste Erwin bedankt voor je reactie , klopt niet wat je zegt ( schrijft ) wat je wel ziet is dat het dak gebombeerd staat in de beide richtingen van L naar Ren van Voor naar Achter en mijn stukje plastic is terug rechtgetrokken en dat geeft dat vlakke effect maar naden zie je echt niet meer en zo met het blote oog moet je al goed kijken , het is te hopen dat met de vernis of glanslak het niet meer zal opvallen
Marc
 
Volger bij.
Zelfde ervaring hier met Evolution en dacht eerder dat het aan de verf lag.
 
vrienden ben ik blij en ik die dacht dat het aan mij lag en het rare is dat ze in de winkels er nog nooit van gehoord hebben , ja men kan er niet op betrouwen he heeft hij het weer of niet
Zeker als men delicate stukken moeten spuiten , een stoeltje of een deurpaneel kan zo geen kwaad dat valt zo niet op , en let op het zal nooit op een minder zichtbaar plaatsje zijn neen neen midden op het dak of de deur lekker goed in het zicht
ik ga eens proberen raad te vragen H&S zelf als ik er binnen geraak natuurlijk he
Marc
 
Misschien zie ik het verkeerd maar waarom heb je niet gewoon het schuifdak van de kit gebruik dan had je de juiste ronding van je dak behouden? Over die naad ik ben bang dat je die terug ziet straks en kijk even naar dat restand plamuur net boven het bestuurders gedeelte voordat je vernis erop gooi.
 
De laatste dagen nog wat aan mijn interieur gewerkt de vloermat en hoedenplank heb ik met witte knutsellijm ingesmeerd na alles goed afgeplakt te hebben om daarna alles goed bestrooid met bakbloem , goed aangedrukt laten drogen en dan het overtollige verwijderd
Daarna alles in donker grijs gespoten ter vervanging van zwart wat ik op aanraden nooit meer gebruik op kleinere schalen

attachment.jpg


De P.E. onderdeeltjes zijn hier toch geweldig in samenwerking met veiligheidsgordels lijkt het een mooi geheel


attachment.jpg

Vraagje wat is dit ?


attachment.jpg


Isofix ook niet bekent wel de meeste moderne auto's hebben dat , waar ? Wel tussen de rug en de zit van de achterbank
Voor wat dient het ?
Wel heel eenvoudig elke constructeur levert kinderstoeltjes met dat isofix systeem het stoeltje klikt in die houders en zit muurvast

Het instrumenten paneel zit vol P.E. stukjes prachtig gesneden
Ook helemaal in hetzelfde grijs gespoten
De decal van de instrumenten viel in 4 a 5 stukjes niks meer mee aan te vangen
Nu heb ik plastic A4 mappen vol met decals en daar twee metertjes gevonden die gebruikt en het p.e. paneeltje erover gezet en alles leek origineel

attachment.jpg

Voila makkers dat is het ben nu bezig met het chassis maar das voor laters
grt
Marc
 
Mooi werk Marc en vele details.
 
Marc , ivm je AB , is de naaldbeschermer nog ok ? Als die een deukje heeft van te vallen of zo , dan kan je daar verfophopingen hebben die dan ineens loskomen en spetters geven.

Greetzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan