Hoofdsponsor

1/32 patlabor - Schaft Enterprise Type-J9 Griffon Flight Type 1/35 bandai [wip]

tao

Member
Registered
Lid geworden
6 mrt 2020
Berichten
5
het was een heel gedoe om de kit los te maken van de runners zonder de glossy lak van het plastiek te beschadigen.
normaal staat Bandai garant voor kwaliteit maar bij dit model heb ik een paar schoonheidsfoutjes gevonden, maar dit kan ook aan mijn onkunde gelegen hebben. uiteindelijk kan alles worden opgelost met wat lijm of schuurpapier om alles beter te doen passen, al gaat dit wel ten kosten van de mobiliteit en manieren waarop men het model kan poseren.
tenslotte zijn de 'vleugels' van dit model behoorlijk zwaar waardoor het de neiging heeft om steeds te willen vallen.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Beste toa echt geen verwijt hoor maar probeer je foto's eens op een neutrale onder- of achtergrond te trekken al het moois word verdoezeld door het scherm van de laptop , en als je kan iets groter foto
Voor zover ik kan zien ziet het er best leuk uit
Marc
 
Momenteel valt er niet zoveel van te zeggen naar mijn mening. het is een donker figuur tegen een donkere achtergrond waardoor alles een beetje verloren gaat in de soep van het geheel...

Mocht je deze iets beter verlicht en met een rustiger achtergrond kunnen fotograferen zou het wel iets beter zijn.
 
attachment.jpg attachment.jpg

full Hamlet; poor Ingram 2, i knew him so well...
 
hoi, ik kan moeilijk zeggen dat deze foto's een verbetering zijn??? De achtergrond is beter maar ik weet niet of je deze zelf op je PC bekeken hebt, dan krijg je hopelijk geen hoofdpijn. nu komt ale licht van voor waardoor de harde schaduw en ook de focus ligt denk ik niet goed. Denk dat scherpstellen sowieso niet gemakkelijk is op een blinkend voorwerp.

Ik kan je enkel maar aanraden om te experimenteren, de foto's zelf eerst (kritisch) te bekijken en denken als iemand deze aan mij zou tonen, wat is mijn gevoel erbij... Bij foto's gedurende de bouw is het soms een beetje hit en miss omdat je niet kan terugkeren in de tijd, maar bij deze heb je denk ik de tijd om te proberen en experimenteren...

als je de blinkde kunststofdelen zo hebt kunnen houden uit de doos... chapeau...
 
Je hebt de foto's nog weten te verslechteren ten opzichte van de vorige versie.

Als je wilt dat we feedback geven, dan is het zaak om een goede scherpe foto te tonen. Natuurlijk is het niet zo makkelijk om een goede foto te maken, met zwarte glans op je model, maar daarom is het een goed idee om je fototoestel (of mobiele telefoon) op dat vlak wat beter te leren kennen. Ervan uitgaande dat je de foto hebt genomen met je smartphone, kun je eens kijken of je kunt focussen (veelal: op een bepaald deel van de weergave drukken op je scherm, waar je de focus op wilt hebben).
 
beste Tao je hebt heel waarschijnlijk uw flits gebruikt is not done , gewoon straf licht van boven ( zoals het zonlicht ) dat zal stukken beter zijn , we komen er wel uit hoor want flitslicht geeft slagschaduwen
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan