Hoofdsponsor

1/72 Fouga Magister Rode Duivels [wip]

strop96

Well-known member
Registered
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
272
Nu ik een stock van Fouga Magister kits heb ingeslagen en de twee referentiewerken over de Fouga Magister heb gekocht ,van Tine Soetaert (MMPBooks) en van Serge Van Heertum - Marc Arys (Flash Aviation) , heb ik genoeg informatie om mijn oude Airfix Fouga te vervangen en enkele Rode Duivels te bouwen (met zelfgemaakte decals) . ik denk aan een versie 1977, een versie 1996 en een versie 2006.
Ik ga de Heller kit gebruiken met wat aanpassingen, omdat die het gemakkelijkst bouwt.

attachment.jpg

Tussendoor zal ik ook wat vertellen over het maken van eigen decals.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De bouw van de kit ging vlot, maar ik heb nogal wat gesukkeld om een gelijkmatige rode kleur te krijgen. ondertussen is ook de Belgische vlag op de onderkant gedaan, en kan ik verder met het detailleren van de cockpit en de zelfgemaakte decals.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oei ,op pag1 zie ik foto maar op 2 zijn het 3 kruisjes maar geen foto's.
 
Pascal, 'k was vergeten in "my album" de wijzigingen op te slaan. Nu zouden de foto's wel te zien moeten zijn.
 
hier alles zichtbaar
Wow Strop dat is zeker niet makkelijk geweest dat afplakken knap gedaan
Marc
 
Zie ze nu wel en knap wat daar te zien is top.
 
Inderdaad geen simpel verfschema. Knap dat je je daaraan waagt.
 
Mijn Fougaprojecten hebben een tijdje stilgelegen, wegens problemen met het verven ( reactie tussen verf en eindlak uit spuitbus) en het werk aan de zelfgemaakte decals, maar nu komt er weer wat schot in.

Eerst een beeldje van de decals :
attachment.jpg
(in spiegelbeeld).

Omdat de decals erg dun zijn , moet er een witte onderlaag op het model :

attachment.jpg

Na wat gesukkel, begint het er al wat beter uit te zien, maar er moet nog een en ander afgewerkt worden
attachment.jpg
attachment.jpg

tot later
 
Gelijk weer een ander zicht met deze decal's erbij.
 
Ziet er mooi uit!
Welke verf heb je voor het rood gebruikt?
Een rode duivel staat bij mij ook op de planning.

Gr
Thiery
 
Ik heb een spuitbusje acrylverf van Pebeo ( gekocht bij Schleiper ) en Lifecolor Lc56 rood gebruikt. Ik werk graag met Lifecolor omdat de verf zowel met penseel als met spuitpistool (verdund) kan gebruikt worden en het kleurgamma vrij uitgebreid is. Goede service ook , zowel op beurzen als via de website in Nederland military-modelling.com
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan