Hoofdsponsor

1/12 Tamiya Ducati 1199 Panigali (wip)

Kulgan

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
114
Hallo,

Na een paar maanden vooral lezen, de eerste effectieve post...
Ik ben altijd fan geweest van modelbouwen en is iets dat om de zoveel tijd/jaar terug begint te kribbelen.
Na een knieblessure vorige jaar en het bijkomende gevolg dat mountainbiken geen optie meer was, terug begonnen aan modelbouw.
Eerst het 'gevoel' wat terug krijgen en leren werken met de airbrush wat ik nooit eerder gedaan heb op enkele wagens (BMW M3 E30, Lotus 79, Ford Focus WRC). Nu is deze motor aan de beurt...

Eerste twee stappen op het plan zijn klaar.
Extra hier het gebruik van de tamia weathering set voor uitlaat en olie vlekken.
Ik had mij ook de Studio 27 scale up set gekocht met enorm veel kleine PE stukjes die de imbussen op de motor moeten voorstellen...
Wat een (geweldig) prutswerk :-)

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Een Duc eindelijk nog eens een motor en wat voor ene , knap toen ik nog werkte waren bijna al mijn collega's motards en mijn interesse was dan ook groot
En dan nu eentje op schaal ik volg met heel veel plezier
Suc6 zou ik zeggen
Marc
 
Daar heb je een mooie motor te pakken, ben benieuwd naar de afwerking.


Fred
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden dat we hier nog eens een (grote) motor hadden en een Ducati is zeker speciaal.
 
Deze doet mij er aan denken dat ik hier nog een Ducati 996R als shelf queen heb staan... :8

Ik ga volgen aan de zijlijn, wie weet krijg ik terug de kriebels voor die van mij verder af te werken? ;)
 
Deze ga ik volgen.Veel plezier met dit model.
Marc S.
 
Kleine update: radiators aangebracht met wat weathering en ook ‘steenslag. Verder ook het chassis wat verder afgewerkt. De vele kleine PE delen vragen veel tijd.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen foto`s?
 
Ook hier niet , iets vergeten misschien?
Marc
 
is ok nu , maar beelden zijn een beetje te klein om iets goed te kunnen zien
Ziet er wel veelbelovend uit , ik volg met plezier
Marc
 
ja, zie het ook, maar blijkbaar worden de fotos verkleind wanneer ik ze upload naar 'My Gallery'... raar...
 
Nog wat tijd gevonden:
- achterophanging met spatborden en kettingbeschermer
- ketting
- remschijf uit 4 verschillende PE onderdelen
- waterdarmen met PE colliers
Amai, motos zijn toch ‘moeilijker’ dan wagens

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ziet er inderdaad goed uit. Spijtig dat achteraf het meeste bedekt zal worden door de kuip.

Volgende keer mogen de foto's wat groter zijn.
 
ja, ik begrijp het niet goed... ik had de originele fotos in mijn album opgeladen en wan wodt het blijkbaar telkens verkleind...
 
Terug wat tijd gevonden om verder te werken. Nu was de achtervering (aftermarket set) en de andere delen van de achterophanging aan de beurt. Langzaam maar zeker komt er vorm in.

bf2e6a2a99cf852edbef76584537686e.jpg


4f18145a205eab99fc44ea0e4e54289e.jpg
 
Laatst bewerkt:
Grote foto's zijn aangenamer om kijken .
Als je tussen de foto's enter duwt staan ze van elkaar en is het nog aangenamer kijken want is mooi werk wat je laat zien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan