Hoofdsponsor

1/24 Lost in a Barn (wip)

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden zoals ik reeds laten vallen heb bij de bouw van de Jaguar komt er een dio bij eerst was ik van plan om er een volledige oude houtenschuur voor te bouwen maar dat idee heb ik laten varen , nu dacht ik het te doen in het traditionele Duitse " Fachwerk " beplaasterde muren met houten balken ertussen of zoals de Engelsen hun " Cottage " hun huizen zijn
Maar vermits ik nog geen enkele ervaring heb met planten en bomen heb ik ook dit laten vallen , maar uiteindelijk is het een soort mengeling van de twee stijlen maar dan weer binnen in de schuur
Ik heb snel de foto's gedownload en ga ze nu tonen
Om te beginnen een voorlopige schets gemaakt hoe het zou moeten komen maar dat veranderde snel kijk maar


attachment.jpg



het begin de eerste balkjes zijn gekleefd


attachment.jpg



verdere werkzaamheden


attachment.jpg


een beetje kleur aangebracht


attachment.jpg



ook al wat verwering of ouderdomsverschijnselen



attachment.jpg



een kale muur kan toch niet , een raam in hout gemaakt maar het kader van het glas is in karton uitgesneden


attachment.jpg


een venster dient toch om door te kijken he , daarom heb ik op de pc een vergezicht gezocht deze in Photoshop verkleint uitgeprint en deze achter het kadertje geplaatst met daartussen een glaasje van een blisterverpakking


attachment.jpg


om het wat meer effect te geven had ik enkele raampjes eruit gesneden maar spijtig genoeg zie je er niet veel van , ik ga nog proberen in een later stadium het bestaande glas mat te maken

attachment.jpg


en dan nu de eerste verandering in mijn eerste ontwerp

attachment.jpg


de raam van dichtbij hier zie wel heel slecht het kapotte glas


attachment.jpg


zo zal het dan komen


attachment.jpg


de poort , eerst wou ik een halfronde poort maken maar ik zat in de problemen met mijn hout ik kreeg het onder stoom niet mooi egaal geplooid eerder hoekiger , dus naar iets anders gekeken
En dat is het wat ik nu wel wilde
Om te beginnen ook weer een tekeningetje gemaakt

attachment.jpg


om dan zo verder te gaan

attachment.jpg


mijne halve houtstash , even ter inlichting moest er iemand van die dunne latjes ( roerstokjes ) nodig hebben bij AVA papierwaren zitten er 1000 in een pakje heel goedkoop


attachment.jpg



zo ziet nu de poort eruit in zijn eerste kleurtje

attachment.jpg



Wel dan is het nu tijd om de vloer , wel daar zijn ook enkele dagen over gegaan , waarom ? Wel eerst wou ik een natuursteen in zandkleur maar met mijn kleuren handicap wist niet goed welke kleur en hoe , ik had beige geprobeerd maar vond het niet geslaagd en de vorm van de stenen trok veel te veel op kasseien , en omdat het voor iemand is die ik niet ken en die persoon ook niemand van mijn vrienden kent zullen ze elkaar nooit tegenkomen dan kan het geen kwaad om eens in herhaling te vallen he
het begin

attachment.jpg


om zo te eindigen met nu nog blinkende vernis erop



attachment.jpg

zo dat was het voor nu
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Overweeg je ook een dakstructuur te maken. Bijvoorbeeld enkel een (deel van) een dakgebinte maar dan zonder dakpannen zodat je de wagen nog mooi ziet staan ? Ik denk dat dat wel een extra dimensie kan geven aan dit dio.
Dirk
 
Komt in orde zo te zien Marc.
 
Dank u mannen , we doen ons best he
Marc
 
Beste vrienden na de hele heisa rond Heller heb ik toch nog het een en ander kunnen doen
Ik zit nu met twee dezelfde kits eentje met tegenslag waar ik nu een hele hoop spare parts ( reserveonderdelen ) aan over heb en kan er niet veel mee doen wat nu ?
Niet getreurd ik heb besloten de motor ook te bouwen en deze er heel verweerd en onderkomen te laten uitzien zo eentje van op een autokerkhof dat al jaren in weer en wind heeft gelegen en bij een motor gaat dat wel heel snel hoor omdat de verven en metalen al verschillende kerengoed warm hebben gestaan dus die verf gaat er snel af


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Ook de gigantische motorkap wilde ik er bij zetten maar die neemt toch teveel van het zicht weg daarom laat ik hem eruit


attachment.jpg


De wielen ( de verkeerde ) die heb ik ook leuk verweerd en zelfs is er een platte band bij een trucje dat ik gezien heb op pinterest


attachment.jpg


Een tafeltje heb ik ook nog gemaakt om iets op te leggen


attachment.jpg


Een deel van de elektriciteit ligt ook al met de bijhorende lampjes die ook weer echt branden


attachment.jpg

Maatekes dat was het voor nu
grt
Marc
 
Mooie vorderingen Marc. Kunt ge die motorkap niet ergens omhoog hangen? Is ie lekker uit de weg en valt ie toch goed op.
 
Spijtig want vind die motorkap wel ferm gedaan alsook de andere werkjes.
 
Ik vind het heel mooi, misschien kan je mislukte e-type achter het huis in vergane toestand presenteren?
En de gelukte ervoor of in de garage?
 
Beste Yvdp nu moest het voor mij zijn direct want met die gedachte loop ik al een hele tijd maar spijtig genoeg gaat het niet moest het 1/35 zijn dan maakte er een heel diorama van want ik was van plan om de motorkap erbij te zetten in verre staat van ….. maar dat beest is in het echt 2 meter en hier in dit dio stoort het erg
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
Bedankt Rudi , ik hoop ook dat deze dio even mooi word , ben op dit moment even op een zeer laag pitje aan het bouwen omdat ik vanaf nu dagen zwaar werk moet gaan doen en dan nog laat in de avond , maar iedere keer ik een beetje tijd heb doe ik verder
Marc
 
Mag gesloten worden het meeste hebben we bij de Jaguar zelf al gezien
Dank u
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan