Hoofdsponsor

1/35 M35A2 Gun Truck, Vietnam. (wip)

Erwin, waarom vervang je de buis van de loop niet door een stukje Evergreen of een messing buisje? De uiteinden afzagen en klaar is kees.
 
Komt in orde zo te zien en ben benieuwd naar het her spuiten .
 
Erwin, waarom vervang je de buis van de loop niet door een stukje Evergreen of een messing buisje? De uiteinden afzagen en klaar is kees.

Dat was mijn plan C indien ik geen andere of genoeg bruikbare .50's zou gevonden hebben.
Ben er in feite niet zo'n voorstander van want dat zou het aantal stukken van die .50 op 6 in lijn gebracht hebben (zonder de andere onderdelen gerekend) en dat juist uitlijnen kan ook voor problemen zorgen.
Maar het is en blijft een optie.
 
Ben benieuwd naar het eindresultaat van deze speciale versie uit het Vietnam tijdperk. Goe bezig Erwin. Groetjes Willy.
 
Erwin , zoals gewoonlijk weetje jij wel voor dit soort problemen een oplossing te vinden en het resultaat mag dan ook gezien worden , doe zo verder ! Mooi bezig.
 
Wel, ik denk dat deze truck bijna als afgewerkt mag beschouwd worden.
Blij dat ik zover geraakt ben want op het einde toch een paar tegenslagen die er de swoeng en de interesse in het project uitgehaald hebben.

Waarom? Eerst en vooral de tegenslag met de mitrailleurs dat ik al aangehaald heb en geen goesting hebben om nieuwe onderdelen te scratchen. Ten tweede besloot de truck om uiteindelijk toch eens door zijn achterassen te zakken en ten derde brak de uitlaat tot drie maal toe af. Stomme dingen allemaal maar het gaf de goesting een knauw.

Eerst wat foto's van de truck so far, als het morgen goed buitenweer is zal ik eens wat buitenfoto's maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er zitten een paar opvallende kleuraspecten in de laadbak zoals een groene radio (die nog moet bijgeschilderd worden), een metalen citerne voor water, een houten klapstoeltje en een rode brandblusser. De zandzakken zijn in buff met 2 verschillende washes en de helm werd geschilderd in camo kleuren.

Blij dat ik hem gebouwd heb? Ja, heel blij dat die beide Kirin kits eindelijk uit de stash zijn.
Trots op? Wel, denk dat hij best mag gezien worden en hij zal niet misstaan in de collectie.
Prijsbeest? Neen, helemaal niet, er zitten te veel fouten in.

Laat jullie maar horen!
 
Hey,

Lijkt me op het eerste gezicht niet echt slecht.
Als we nog een keer buiten mogen komen zullen we hem eens te goed bekijken.
Uw kleuraccenten in de laadbak vallen wel op, mooi zo.
Ook us stof aan de zijkanten lijken me goed, het is ginds nogal stoffig, dus er mag er veel aanhangen... ;)
 
Vind het stof gedeelde super aangebracht en met al de pech ziet die er toch ferm uit .
Nogmaals, ben weg van de kleuren en de verwering.
 
nou moe ziet er toch goed uit , ik denk dat je snel de miserie vergeten zal zijn als je de resultaten bekijkt
Knap
Marc
 
Voila, buitenfoto's, genomen zowel deze morgen als deze namiddag.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan nu in groep:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb de truck ook eens gewogen: 255 gram.
Deze met de quad mount weegt 155 gram.
 
Nog knapper zo en mooie verzameling.
 
dat is al stilletjes een karavaan , ook al zegt het thema me niet veel, heb ik toch bewondering voor het resultaat dat je hier neergezet hebt.
 
Dat zwart doet het hem toch wel. Gelukkig mag ik dat gebruiken voor mijn M151.
 
Dag Erwin. Proficiat . Het resultaat mag er wezen. Je spreekt over veel fouten, maar zo direkt zie er toch gene. Zoals meestal bij jou zit er wel weer een verhaal achter je compositie. Op naar het volgende project. Have fun, make a model. Willy.
 
Ziet er mooi uit Erwin. Het stof, hoe heb je dat juist gedaan?
 
Erwin, misschien kan je de laadvloer wat inlijnen. Nu heb je zand tussen de deksels van de munitiekistjes, waardoor het een plaat lijkt.
 
Erwin, misschien kan je de laadvloer wat inlijnen. Nu heb je zand tussen de deksels van de munitiekistjes, waardoor het een plaat lijkt.

Daar heb je een punt Steven, mijn vrouw had mij dat ook al opgemerkt. Had dit eerst wel gedaan maar met de latere bestoffing is dit teloor gegaan. Erger nog, zij zou gewild hebben dat ik elk kistje zou losgesneden hebben en apart geplaatst zoals te zien is op foto's van het interieur van de truck.
 
Iemand had me de set van Verlinden willen toesturen, 25 aparte resin kistjes, maar dat lijkt me nu ook niet nodig. Als ze gestapeld zijn tegen een van de zijkanten, dan kunnen ze wel dicht opeen gepakt zijn. Maar ik ga toch proberen aan de kanten wat losser te stapelen, in de quad truck kunnen ze niet over de hele ruimte geplaatst worden zoals in de tientonners.
 
Hey,

Zoals al gezegd is dit een mooi voertuig geworden. Vind je combinatie van de kleuren goed zodat er toch nog aantrekking is naar het model.
Je stof is goed gelukt zo te zien.
Weer eentje bij voor de collectie.... ;)
 
Ziet er mooi uit Erwin. Het stof, hoe heb je dat juist gedaan?

Bedankt Michel.
Het stof is poeder van FX Wheathering Materials, een potje van 13 gram dat ik al jaren in bezit heb. Deze maal heb ik het aangebracht met een borstel er wel op lettend om steeds van boven naar onder of omgekeerd te strijken. Als er teveel was blies ik het er gewoon af. (Heb gelukkig nog geen longproblemen).
Dat poeder heb ik ooit ook eens verstoven rechtstreeks met de AB zonder gebruik van water of andere producten en dat werkte ook maar of dat zo goed is voor de AB weet ik niet. Had dat ooit eens gelezen in een magazine en toen ook eens uitgetest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan