Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Cinzano" [DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Tijdje afwezig geweest op het forum gevolge een ziek kleinkind dat de nodige opvang en aandacht nodig had/heeft en zoals dan gewoonlijk valt bompie terug op plan B in de modelbouw en gaat hij weer papieren modellen maken.

Deze maal begin ik aan een serie voertuigen welke ooit deel hebben uitgemaakt van de reclamestoet die elke rit in de "Tour de France" voorafgaat.
We beginnen met een aperitiefje U aangeboden door Cinzano. Deze voertuigen hebben echt bestaan doch ik kan U niet zeggen in welk jaar deze rondgereden hebben doch het zal meer dan waarschijnlijk wel ergens de jaren '60 zijn geweest.

Het model werd getekend door Camille, ontwerp nr. 192, en is free download. De beide bladen werden geprint op papier 160gr.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bijzonder aan deze wagen is dat hij voorzien is van een soort overdekt terras, het is dus weeral een specialleken.

Na wat rillen en snijden komen we tot deze onderdelen waarbij het chassis al deels in elkaar steekt:

attachment.jpg
 
En dat is ......ben de tel kwijt:)
Succes met deze Erwin.

Fred
 
Amaai Erwin dat is al een serieus wagenpark , onderhoud dat maar eens ;)
Een mooike
Marc
 
Die Tourkaravaan is een mooie reeks.
Veel succes ermee, enne veel beterschap aan het kleinkind, hé.

Grt,
Joost
 
Veel plezier met de bouw.
 
Minutieus snijwerk.
Succes!

Gr
Thiery
 
Dank voor het volgen!

Ondertussen toch iets verder gewerkt, het valt goed samen, veel gemakkelijker dan bij de "Frigidaire".

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier het nadeel dat de overhang van het dak beïnvloed wordt door het aanbrengen van de schermkap met reclame Cinzano. Nochtans alles eerst mooi gepast en de lippen slechts per twee verlijmd.

attachment.jpg

Rest nu nog de wielen en de details zoals koplampen, achteruitkijkspiegels en een bumper en de uiteindelijke reclamebalk boven op het voertuig.
 
Deze jongen dan ook maar afgewerkt, de 18de in mijn collectie thuis en in feite de 20ste bouw want er staan 2 H's bij mijn calvadosboer in Normandië.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bumper vooraan is tegengevallen, lijkt wel of hij een vuilbak omver gereden heeft. Het is dus zeker geen wedstrijdmodel te noemen.

Zal mij nog eens deftig moeten beraden wat ik ga bouwen om mee te doen aan de volgende papier wedstrijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een mooie voor je verzameling Erwin.

Fred
 
Deze is heel knap gedaan maar vraag mij af of je op de hoeken met rode kleurpotlood de witte plooilijn kan wegwerken ?
 
Deze is heel knap gedaan maar vraag mij af of je op de hoeken met rode kleurpotlood de witte plooilijn kan wegwerken ?

Goed gezien Pascal en dat kan inderdaad maar ik gebruik er rode stift voor (pik die van de kleinkinderen).
 
Ik zie dat er plotseling een uitroepteken achter de titel van dit topic staat na het woord Cinzano.
Heeft dit een betekenis en zo ja welke?
 
Hoi Erwin, heb ik gedaan, ik wil het na afgewerkte projecten zetten, maar lukt me niet, daarom staat er een uitroepteken achter, zo weet ik dat ik het nog moet doen.

Als het me gelukt is komt er done achter.
 
Erwin, staat nu bij de afgewerkte projecten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan