Hoofdsponsor

1/35 Victor One Zero Two Golf (memories of ?) (wip)

Soms is het nodig om gewoon in het koude water te springen en de inspiratie draait op volle toeren daardoor wat steeds goed resultaat levert.
Of geeft andere en betere ideeën.
Maar zo te zien werkt het toch en het resultaat gaat er staan zo te zien.
Volg verder met volle aandacht want is steeds leerrijk om iets uit het niets te zien opbouwen.
 
Zou het makkelijkste niet zijn om nu de hele dakplaat te vervangen door een volledig stuk? Ik heb ook moeten doen met de Superheavy Tank, maar daar zaten al heel wat details op.
 
dank u.
Misschien wel Steven, ik ga in ieder geval aan de binnenzijde een volledige plaat eraan toevoegen.
En als het niet lukt wat stabiliteit betreft, zal ik een nieuwe hull bouwen.
 
Wel als veteraan lasser aan die dingen,vindt ik het top dat je dit zo gaat bouwen,ik doe ook veel scratsbouw en kan dit project waarderen ,de meeste ex collega's van Defensie hebben ongetwijfeld te maken gehad met de Spartan dus doe zo verder ik ga zeker mee met de memory history...:laugh:
 
Laatst bewerkt:
vandaag de bodemplaat gesloten, 3mm tussen gevoegd om de juiste verhoudingen te verkrijgen tussen het 3 en het 4 en 4 en het 5 baanwiel.

DSC-8488.jpg

De bovenste plaat gesloten en het gat gemaakt voor de kleine gevechtstoren, en de eerste ring gemaakt.

DSC-8489.jpg

DSC-8490.jpg
 
Knappe werken wat je laat zien.
 
Zou je de linkerkant van het dak nog eens kunnen bekijken? Daar zit nu een inzinking door het verwijderen van dat segment. Je kan het zien op de foto door een lineaaltje over het dak te leggen. Probeer anders een verticale stut in de romp te brengen zodat de hoogte daar hetzelfde blijft als vooraan.
 
Dank u wel.
Steven gij hebt echt nog goede ogen, maar het is niet het enige probleem.
De breedte van het dak is te smal, ik moet dus gewoon opnieuw beginnen. Heb bij blueprint een tekening afgehaald als referte.
Dus we beginnen opnieuw, het voordeel is dat mijn scratch build skills er wel op vooruit gaan (oefening baart kunst ¨*¨)
 
Dag !
Laaaaaaang 😄 geleden was ik voertuigcommandant van 1 van de allereerste Belgische Scimitars (1JP in Arolsen).
Heeft toen zelfs meegereden in de parade voor de koning ...
Nu zou ik daar graag een schaalmodel van maken.
(van de Scimitar, niet van de koning dus 🙄🤭)
En ik stel vast dat u dat werkelijk perfect doet ...
Mag ik u dus om een soort "manual" of samenvatting vragen :
- welke set(s) moet ik kopen om alles te hebben wat ik nodig heb ?
- wat moet ik daar dan van gebruiken, en wat niet ?
- wat moet ik dan nog zelf maken ?
Dank bij voorbaat voor uw hulp !
 
De topic beginnen lezen op de eerste pagina, daar staat al heel veel.
Ook de wijzigingen op de plannen die ik aangepast heb. Dit zal je al een heel deel verder helpen.
Het eenvoudigste is dat je de twee bouwdozen koopt Sci/Sco de Sco doos gebruikt voor de onderdelen die in de Scimitar doos niet aanwezig zijn.
Als je specifieke vragen hebt, meld je maar ik zal je helpen waar ik kan.
 
Ik heb deze voertuigen meermaals zien voorbij komen bij ons in de ASIAT kazerne in Vilvoorde voor onderhoud/modernisatie van de radiosystemen. Dus ik ken ze best wel goed en ze hebben ook wel een indruk op mij achtergelaten.
Leuk om te zien dat ze hier worden gebouwd in miniatuur.

En wat een progress laat je hier zien, gewoon fantastisch (y) (y) (y)

Ben benieuwd naar het vervolg.

MVG

Danny
 
En wat een progress laat je hier zien, gewoon fantastisch
Dank u.

de bemanning is gearriveerd, nog een paar reparaties en laatste details en dan verhuizen ze
IMG_20231206_174204.jpgIMG_20231206_174140.jpgIMG_20231206_174127.jpg

Ze gaan naar mijn oude Pl Cdt, ik zal er voor mij wel een paar nieuwe bouwen.
Ik heb nu al een beetje ervaring

Is 1/35 maar vind hem best gelukt

856248_10201709133667524_234630301_o.jpg
 
Prachtig, die figuren geven echt wel een meerwaarde aan het geheel. (y) (y) (y)

Ik heb ooit ergens gelezen dat deze voertuigen eigenlijk bedoeld waren om vrij stil over het strijdtoneel zich te bewegen. De werkelijkheid was echter anders want deze voertuigen maakten een hels lawaai en stonken als de pest naar uitlaatgassen?

Ik weet niet of dit waar was, maar ik heb het wel onthouden nadat ik dit gelezen had.

MVG

Danny
 
Ik wou juist vragen of ze indertijd al een baard mochten dragen maar de foto van de commandant geeft direct uitleg.
Vind dit een knappe bouw, zeker met de figuren er bij.

Heb deze ooit zien rijden en maneuvreren en was onder de indruk van hun snelheid en beweeglijkheid. Ook ooit eens een militair gesproken die met zo een Scorpion of Scimitar door de wegpolitie tegengehouden werd op de autosnelweg. Maar die dingen konden blijkbaar meer dan 100 Km/Hr met hun Jaguar motor en mochten op de openbare weg rijden door de rubberen blokken op hun tracks.
 
Maar die dingen konden blijkbaar meer dan 100 Km/Hr met hun Jaguar motor
Klopt, ben ooit geflits aan 112 op een secundaire weg (denk alle hebben ooit wel eens aan de kant gestaan voor overdreven snelheid). Eind de jaren 80 werden de ontstekingen vervangen daar elektronische en werden ze begrensd op 90 km per uur, het einde van een Era. Alhoewel 90 voor een rupsvoertuig ook al vrij snel is.
Een goed bemanning kon in die tijd de voorste afdekplaat verwijderen en de ontsteking opnieuw afstellen in 30 minuten, een ontregelde ontsteking was een veel voorkomende panne in de tijd voor de elektronische ontsteking.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan