Hoofdsponsor

1/35 Victor One Zero Two Golf (memories of ?) (wip)

Vind ik ook, mooi werk en op korte tijd, sterk bezig!
 
Ik waardeer de extra informatie die je bij de bouw geeft en die mede-modelbouwers diepere inzichten geeft in wat een kit bevat en wat ze ermee kunnen.

intussen ziet de voortgang er bijzonder voorspoedig uit, jammer genoeg weet ik weinig van het onderwerp af zodat ik niet optimaal inhoudelijk kan reageren maar op het -ongeoefende- oog ziet het er prima uit allemaal.
 
Word hier beter en beter en getuigd van kennis wat aangenaam is voor een leek zoals ikzelf.
 
Eerste doorgang groen, foto's geven jammer genoeg niet echt het resultaat weer.
Wat ontbreekt in de beide kits, en feitelijk wel typisch CVRT is zijn de beide trekkoorden. Ik heb deze gemaakt van soldeer tin 1.5mm en het profiel er in genepen met een bektang. De koffer links op de toren is scratch build, het was de enige niet voorziene koffer bij One Zero en verving de zak die er in het begin bevestigd was

CVRT-Skorpion-20.jpg CVRT-Skorpion-21.jpg CVRT-Skorpion-18.jpg CVRT-Skorpion-19.jpg
 
Je bent voortvarend te werk gegaan; ik vind het een interessante vondst dat je het soldeerdraad met de tang hebt bewerkt maar persoonlijk vind ik het resultaat net niet helemaal waar ik op zou hopen te zien... in het bijzonder doordat de trekkoorden mij wat doen denken aan schoenveters die door de bijbehorende oogjes zijn getrokken. Het doet, met andere woorden, wat meer denken aan een touw dan aan een stalen gevlochten kabel. Misschien is dat juist de bedoeling, dan mag je mijn commentaar juist als compliment opvatten; maar voorlopig is dat detail iets waar ik naar blijf kijken. Verder: prachtig werk, ook mooi hoe je de bandjes hebt geschilderd. Juiste kleur en zonder (op de foto) zichtbare fouten in het schilderwerk.
 
Roy, ik zie het dan als compliment, het is inderdaad gevlochten touw. Ik zal eens proberen een foto op te graven.
Heb Friul tracks geprobeerd, maar die zijn echt te klein om in elkaar te prutsen. Voor grotere voertuigen is het zeker een aanwinst, maar hier zijn ze gewoon frustrerend klein.
 
is wel een Britse Sultan, maar vooraan zie je de trekkoorden hangen.

fv105_sultan.jpg
 
Mooi!
Afgaand op je detaillering, veronderstel ik dat je hele albums met fotomateriaal hebt.

Gr
Thiery
 
Nee, jammer genoeg niet. 10 jaar voertuigoverste geweest op Scimitar in dit peleton.
 
Ok dat heb je dan, bij nader inzien, uitstekend gedaan.

Denk dat er nauwelijks een beter compliment denkbaar is dan een onbewust exemplaar zoals hierboven ;)
 
Inderdaad knap gedaan en mooie voertuigen trouwens.
 
Ben begonnen aan de FV103 Spartan, ons voertuig voor de platvoeten, maar het werd in bijna alle andere eenheden gebruikt als radiovoertuig (55) of als voertuig voor de voorwaartse waarnemer bij de artillerie om enkele voorbeelden te noemen.
zoals gezegd zal ik de Scorpion kit uit slachten en de meeste dingen uit deze kit gebruiken, dit bespaard mij een hoop werk en gefriemel voor sommige kleine delen.
Voor de bodem (wat bij alle CVRT's gelijk is, buiten de Stormer) heb ik het achterste deel uitgesneden om een rechte wand te verkrijgen, hier komt later de grote toegangsdeur. Voor de bovenste Hull heb ik plastic card gebruikt.

DSC7458.jpg DSC7459.jpg DSC7460.jpg

De reis is begonnen, een weg terug is er niet
 
Amai, ambitieus! Maar gezien het niveau dat je met de andere cvrts haalt kan het niet anders dan helemaal goed komen!
 
Indrukwekkend Jan maar ( sorry ) ik als leek zie er nog niks in , wel een reden te meer om deze bouw te blijven volgen
Suc6 makker
Marc
 
Zalig en dan volgen wij weer he.
 
Ik ben benieuwd of je hier nog aan toegekomen bent. Heb zomaar eens het idee dat dit een erg mooie aanvulling gaat worden op wat je al hebt staan.

Zoals Marc zegt, het is nu nog moeilijk om er een uiteindelijke vorm in te zien, maar dat maakt het proces waarschijnlijk des te boeiender om bij te houden.
 
momenteel is dit herleid tot denk en rekenwerk, ik moet de onderste kuip op twee plaatsen doorzagen om het voertuig juist dat beetje langer te maken.
Dit wil zegen dat ik ook het bovenste deel gedeeltelijk op nieuw moet maken. De leken zouden er waarschijnlijk nooit over gevallen zijn, maar ik ken er teveel die met dit voertuig hebben gewerkt en daar is commentaar voor geprogrammeerd.

als ik er terug aan begin volgen foto's, beloofd.
 
Ben in het koude water gesprongen, deze morgen de bodemplaat van de cvrt in drie stukken gezaagd.

DSC8458.jpg
 
Daar is moed voor nodig, veel succes met de conversie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan